אם ובתה חשבו שהן רואות תנין חוצה את הכביש, אבל זה היה יצור אחר לגמרי

לטאה אסיאתית ענקית נצפתה חוצה את הכביש בפלורידה. לא ידוע כיצד הגיעה לשם

Lizard
לטאה ענקית נצפתה חוצת כביש סואן | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

תושבים רבים בפלורידה כבר רגילים לראות תנינים במקומות בלתי שגרתיים, אבל יצור שנצפה לאחרונה מטייל בכביש סואן במערב פלורידה הותיר את התושבים נדהמים ומבולבלים.

לכתבות נוספות

רנה אלנד ובתה זואי נסעו במורד כביש הילסבורו כאשר הן ראו לפתע זוחל עצום חוצה את הכביש.

בהתחלה הן חשבו שמדובר בתנין, אך ברקע שהן התקרבו הן הבינו שמדובר בחיה אחרת לגמרי. "כשהתקרבנו, הסתכלתי, וראיתי את הלשון שלה, לשון לטאה יוצאת החוצה, ואמרתי 'אוי, שיט. זה לא תנין!".

בתה, זואי, השוותה את הלטאה לגברת קיפלינג מסדרת הטלוויזיה "ג'סי" המשודרת בערוץ דיסני. היא סיפרה שהיא רצתה לבחון אותה מקרוב, אך אמה לא הרשתה לה: "רציתי לצאת ולהתקרב. רציתי לראות אותה מקרוב אבל אמא אמרה 'לא, תישארי במכונית'".

רנה הוסיפה וסיכמה את החוויה: "זה היה ממש מגניב, מעולם לא ראיתי דבר כזה בעבר, אבל החשש הוא מה זה יכול לעשות לחיות הבר המקומיות שלנו. אני לא מאמינה שהם טובים למערכת האקולוגית שלנו".

בפוסט ששיתפה בחשבון הפייסבוק שלה, סיפרה אלנד כי היא דיווחה על הלטאה לוועדה לשימור דגים וחיות בר של פלורידה. היא ידעה שסביר להניח שלא יאמינו לה: "ישבתי שם וחיכיתי לראות אם היא תשוב, כי הם אפילו לא היו מקבלים את הדיווח בלי הוכחות מצולמות".

אולי יעניין אותך גם: חתול בשק: ה"חתולים" שנמסרו לעמותה למען בעלי חיים התגלו כחיה אחרת לגמרי

לטאת כוח אסיאתית, ידועה גם בשם כוח המים, נחשבת ללטאה השנייה בגודלה, אחרי דרקון הקומודו. היא נפוצה בצפון מזרח הודו, בנגלדש, איי אנדמן, סרי לנקה ודרום סין. יש לה תזונה מגוונת הכוללת נחשים, חרקים, ציפורים, צפרדעים ומכרסמים.