מישהו טען שנערת ה-Hawk Tuah היא סוכנת מוסד ועכשיו כולם משוכנעים שזאת האמת

קונספירציה אנטישמית או גילוי מרעיש? גולש ברשת החברתית X טוען כי היילי וולש ("האק טו גירל") היא חיילת ישראלית לשעבר וסוכנת סמויה של המוסד

Mosads
היילי וולש | צילום: צילום מסך, Shutterstock

היילי וולש, הידועה גם כ-"Hawk Tuah Girl" ("האק טו גירל"), הפכה למפורסמת בזכות ראיון רחוב בו השתתפה ונשאלה: "מהו הדבר שמשגע גברים במיטה?". התשובה הפרובוקטיבית שלה, שכללה תיאור של יריקה ("האק טו"), הפכה אותה לוויראלית ושינתה את חייה.

אך עם התהילה הגיעו גם חרושת שמועות, שלא לומר תאוריות קונספירציה הזויות, לפיהן וולש היא הרבה יותר מחומר למימז.

בתגובה להכרזה של וולש אודות פודקאסט חדש אותו היא משיקה ברשת של אושיית הרשת ג'ייק פול, טען משתמש בשם ReloadedJu כי וולש היא למעשה "חיילת ישראלית לשעבר" וכי אביה המיליארדר שכר חברת יחסי ציבור כדי להסתיר את עברה מהאינטרנט. הוא טען כי יש לוולש חשבון טיקטוק ישן שבו היא לא מדברת אנגלית וכי היא מזייפת את המבטא הדרומי שלה.

למרות שלא סיפק שום הוכחה לטענות המופרכות הללו, הציוץ הכה גלים וצבר מאות אלפי צפיות ואלפי שיתופים. גולשים רבים החליטו להוסיף אש למדורה ולהרחיב את תיאוריית הקונספירציה המוזרה הזאת. "האק טו היא סמויה של המוסד!" הגיב גולש אחד, ואחר הוסיף: "היא לא גיבורת תרבות פופ, היא עוד קורבן של ה-CIA שמנרמל קיום יחסי מין עם אינספור גברים ונורמליזציה של שימוש בסמים".

באופן לא מפתיע, גולשים רבים הציפו את הרשת בתגובות אנטישמיות מובהקות. "היא והחברה שלה נראו די יהודיות לפני ניתוח האף שלהן" כתבה גולשת אחת, וגולש אחר הוסיף: "ה-'האק טו גירל' היא ציוני ארורה". מישהו אחר ניסה להגן על וולש, וכתב: "זה שהיא יהודייה אתנית לא אומר שהיא חיילת צה"ל לשעבר".

אולי יעניין אותך גם: הודו: יונה שהוחזקה בשבי במשך 8 חודשים נוקתה מאשמת ריגול

היו רבים שהבינו כי מדובר, ככל הנראה, בבדיחה. הציוץ המקורי זכה ל-Community Notes (הערת קהילה, פיצ'ר שנועד להילחם בפייק ניוז) שהדגיש כי אין שום הוכחה, רמז, או ראייה שמגבה את הטענות המופרכות. עם זאת, סביר להניח שיהיה קשה לשנות את דעתם של אלה שסבורים ש"האק טו" היא בעצם חלק מהמזימה הציונית.