עיירה בגרמניה הצביעה בעד השמדה המונית של יונים בשיטה אכזרית במיוחד

הפתרון הסופי לבעיית היונים: עיירה בגרמניה הצביעה בעד השמדת אוכלוסיית היונים, המהווים מטרד עבור התושבים

Crowd,of,pigeon,on,the,walking,street,in,bangkok,,thailand.
יונים, אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

ערים רבות בעולם סובלות ממטרד היונים, ובייחוד יוני הסלע, אשר הסתגלו לחיות בקרבת האדם מאז בויתו לפני כ-3,000 שנה. ערים רבות אוסרות על האכלת יונים ומטילות קנסות במטרה למזער את נוכחותן. אך עיירה אחת בגרמניה החליטה לקחת את המאבק ביונים צעד אחד קדימה.

במשאל עם שנערך ב-9 ביוני (במקביל לבחירות לאיחוד האירופי) הצביעו תושבי העיירה לימבורג אן דר לאהן שבגרמניה בעד השמדת אוכלוסיית היונים בעיירה.

ההחלטה השנויה במחלוקת התקבלה לאחר ש-53% מהמצביעים תמכו בהרג ההמוני של כ-700 יונים המטרידות את מנוחת התושבים.

"התוצאה של היום הייתה בלתי צפויה עבורנו", אמר ראש העייריה, מריוס האן. "האזרחים השתמשו בזכותם הדמוקרטית והחליטו שיש לצמצם את אוכלוסיית היונים באמצעות בזאות".

בזאות (או: בזיירות) היא שיטת ציד מסורתית בסיוע עופות דורסים, לרוב בזים. הרעיון לעשות שימוש בשיטה הזו הוצע על ידי המועצה מלכתחילה בשנה שעברה, והבוחרים נדרשו להחליט אם יש לממש את ההצעה הזו. הרעיון הוא שהבזאי יפתה את היונים למלכודת ואז יכה על ראשן עם מקל עץ על מנת להמם אותן, ולבסוף ישבור את צווארן.

Bayan Ulgii,,mongolia, ,october,01,,2017:,golden,eagle,festival.,impressive
בזאי בלבוש מסורתי | צילום: Shutterstock

פעילי זכויות בעלי החיים הביעו זעזוע מהתוכנית שהוצעה. טניה מולר, מנהלת פרויקט היונים בעיר למבורג, מסרה בשנה שעברה ל-Sky News: "אנחנו חיים בשנת 2023, לא יכול להיות שאנחנו הורגים בעלי חיים רק בגלל שהם מציקים לנו או מהווים מטרד. זה לא מקובל".

אולי יעניין אותך גם: הודו: יונה שהוחזקה בשבי במשך 8 חודשים זוכתה מאשמת ריגול

אך למרות הביקורת על אכזריות השיטה, המצביעים קיבלו את ההחלטה בבחירות דמורקטיות. התוכנית צפויה לצאת לפועל במהלך השנתיים הקרובות.