השנה היא 2024 וממשלת יפן הודיעה כי תפסיק להשתמש בדיסקטים

ממשלת יפן ביטלה סוף סוף את השימוש בדיסקטים (תקליטונים) בכל המערכות שלה, ומתברר שהיא לא היחידה שממשיכה להשתמש בריבועי הפלסטיק המיושנים הללו

Scattered,floppy,disks,of,different,colors.,digital,media,on,magnetic
דיסקטים | צילום: Shutterstock

שר הדיגיטל של יפן, טארו קונו, הודיע בחגיגיות כי ממשלת יפן ביטלה את כל 1,034 התקנות המסדירות את השימוש בדיסקטים במערכות המחשוב הממשלתיות.

דיסקטים הם אמצעי אחסון מגנטי שהיו בשימוש נפוץ בשנות ה-70 ועד סוף שנות ה-90. מחסניות הפלסטיות הללו כללו נפח אחסון שלא עלה על 1.44 מגהבייט. לצורך השוואה, תמונה טיפוסית שצולמה על מכשירי טלפון מודרניים שוקלת לכל הפחות 2.4 מגהבייט.

למרות שיפן נחשבת לאחת המדינות המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית, עד לרפורמה של השר קונו אזרחים נאלצו להגיש מסמכים דיגטליים למשרדי הממשלה באמצעות דיסקטים.

Konogm
טארו קונו, שר הדיגיטל של יפן | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

הסלידה של השר קונו משימוש בטכנולוגיה אנלוגית במשרדי הממשלה היא לא דבר חדש. בעבר הוא התבטא נגד מכשירי הפקס בממשלה. ב-28 ביוני היו אלה הדיסקטים שהוכרזו סופית כמיותרים. השר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחנו במלחמה על הדיסקטים!"

אולי יעניין אותך גם: לרשויות ביפן נמאס מהתיירים – אז הם עשו משהו שרק יפנים היו יכולים לחשוב עליו

באופן מפתיע, על אף שמדובר בטכנולוגיה עתיקה, יפן היא לא היחידה שהמשיכה להשתמש בדיסקטים בעידן שבו GPT הוא החדשות של אתמול. סוכנות התחבורה העירונית של סן פרנסיסקו עדיין מסתמכת על שלושה דיסקטים כדי להפעיל את הרכבת הקלה, טכנולוגיה שהותקנה אי שנת בשנת 1998. העבודה על שדרוג המערכות החלה ב-2018, אך היא צפויה להימשך עד 2030 כתוצאה מעיכובים שחלו בגלל מגפת הקורונה.