רשת KFC ביפן: הפסל המקולל של הקולונל עבר טקס שינטו מסורתי

לפני עשרות שנים השליכו אוהדי בייסבול את פסלו המפורסם של מייסד KFC לנהר דוטומבורי באוסקה. רבים מאמינים כי המעשה הזה גרם ל"קללת הקולונל" שנמשכה 38 שנים. כעת החליטה הנהלת KFC ביפן שהפסל סיים את תפקידו

Osaka,japan, ,october,15,2021:kentucky,fried,chicken,logo.,this,is,the
KFC ביפן | צילום: Shutterstock

חברת KFC ביפן הודיעה כי היא נפטרת מפסלו של קולונלס סנדרס שמוקם באחד מסניפי הרשת באוסקה. הפסל מפורסם בעקבות הקשר שלו עם "קללת הקולונל" שפגעה באוהדי בייסבול בשנות ה-80.

כתבות נוספות

לפני הסרתו מן המתחם הקפידה KFC לערוך עבורו טקס מסורתי, אשר מתקיים בדרך כלל על מנת להביא למנוחות נשמתן של בובות. הטקס נערך במקדש סומיושי טאישה, מקדש שינטו עתיק מהמאה ה-3 לספירה.

Kfc Xw
פסלו של קולונל סנדרס, מייסד KFC, במהלך טקס שינטו מסורתי | צילום: מתוך הרשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טקאיוקי האנג'י, נשיא החברה, השתתף בטקס שכלל שתיית סאקה לצד העוף המטוגן המפורסם של הרשת.

"קללת הקולונל" היא אמונה טפלה שהתחילה בשנת 1985, לאחר שקבוצת אוהדי בייסבול צוהלים השליכו את הפסל לנהר דוטומבורי באוסקה במהלך משחקי אליפות הבייסבול בין קבוצת הטייגרס של חאנשין לקבוצת האריות של סייבו.

לאחר ניצחונם של הטייגרס, חגגו האוהדים את ההישג המדהים. בפרץ ההתלהבות הם השליכו לנהר דוטומבורי את פסל הפלסטיק של קולנול סנדרס, משום שהוא היה דומה לאחד מכוכבי הנבחרת – רנדי באס.

אך המעשה הזה עלה לאוהדים ביוקר והטיל עליהם את מה שנודע כ"קללת הקולונל". במשך 38 שנים לא הצליחה הקבוצה לזכות בתואר נוסף.

במשך השנים נעשו ניסיונות לאתר את הפסל, כולל שליחת צוללנים ועריכת חפירות בנהר – אך כל הניסיונות עלו בתוהו. הפסל נותר במעמקי נהר הדוטומבורי והטייגרס המשיכו לספוג הפסדים.

Kfc 2
פסלו של הקולונל לאחר עבודות השחזור בשנת 2009

אך בשנת 2009 הפסל התגלה במקרה במהלך עבודות בנייה. הצוללנים שמשו את הפסל חשבו בהתחלה שמדובר בגופת אדם, אך מהר מאוד הצליחו לזהות את דמותו של הקולונל. גפיו של הפסל היו חסרות, והוא גם איבד את המשקפיים שלו, אך האוהדים האמינו שהדרך היחידה להסיר את הקללה תהיה לפעול לשיקומו.

אולי יעניין אותך גם: אחרי למעלה מ-1,000 שנים: פסטיבל "האיש העירום" ביפן מגיע לסיומו

הפסל אוחזר ומוקם בחזרה בסניף KFC הסמוך. הקללה נשברה סופית בשנת 2023, לאחר שהטייגרס ניצחו לראשונה מאז 1985. האוהדים המאושרים שוב התאספו וחגגו ליד נהר דוטונבורי, אך הפעם לא נגעו בפסל.