דלת מסתורית נמצאה ביבשת אנטארקטיקה: "יכול להיות שזו כניסה תת-קרקעית"

צילומי לוויין של גוגל מפות חושפים מה שנראה כמו דלת ענקית קבורה מתחת לשלג. רבים סבורים כי מדובר בדלת המובילה למתקן תת קרקעי של תחנת מחקר יפנית

Xsiqix
ה"דלת" שנמצאה בצילומי הלוויין | צילום: Google Maps

אם תיכנסו לגוגל מפות ותזינו את הקואורדינטות 69°00'50.0"S 39°36'22.0"E תוכלו לראות את ה"דלת" המסתורית שתפסה את תשומת ליבם של הגולשים בפורומים של Reddit בימים האחרונים.

לפי צילומי הלוויין ניתן לראות מבנה מלבני הקבור מתחת לשכבות השלג, אי שם במעמקי יבשת אנטארקטיקה.

אחד הגולשים הגיב בהתלהבות: "ממצא נהדר. יכול להיות שזו כניסה תת-קרקעית מסוג כלשהו. יכול להיות שזה כלום. בכל מקרה זה ממצא מצוין".

גולשת חרוצה החליטה לערוך סריקה נוספת של האזור, ומצאה "כדור שמטיל צל" לא רחוק מן הדלת. היא כתבה: "הוא די גדול, בגובה של כמעט 6 מטרים ורוחב של 4.5 מטרים". גולשים רבים העלו את הסברה כי מדובר במתקנים של תחנות מחקר.

אולי יעניין אותך גם: ההסבר מאחורי ״הביצים החייזריות״ שנמצאו באגם באוקלהומה

ואכן, לא הרחק משם ממוקמת תחנת המחקר היפנית XGFQ Showa. התחנה הוקמה על ידי יפן בשנת 1957. היא משמשת בסיס למגוון רחב של מחקרים מדעיים, כולל מטאורולוגיה, גיאולוגיה, ביולוגיה ואוקיאנוגרפיה (חקר האוקיינוסים).

זו בהחלט לא התעלומה הראשונה שמעסיקה את הרשת בנוגע לאנטארקרטיקה. שמועות אודות פירמידות ברחבי היבשת, אותן ניתן לראות לכאורה בצילומי הלוויין, הופרכו בסופו של דבר על ידי המומחים שייחסו את היווצרות האובייקטים דמויי הפירמידה לתהליכים גיאולוגיים טבעיים, כגון נונאטאקטים הבולטים דרך גושי קרח.