המדע קבע: אלו הדרכים הכי נוראיות למות

ההיסטוריה הארוכה נתנה למדענים מספר דוגמאות למה הם מקרי המוות הגרועים ביותר - וכעת ניתן להגיע למסקנה מה הם ארבעת ההתרחשויות המזוויעות ביותר שלא מגיע לאף אדם לחוות

יש הרבה דרכים רעות למות - אלו הרעות ביותר | צילום: shutterstock

מוות הוא אירוע טרגי שיכול להגיע בכל מיני דרכים שונות ומשונות, וכן מסתבר שיש כמה אופנים למות שנחשבים קשים ובעלי סבל גדול בהרבה מאחרים.

הייסורים והכאבים שגוף האדם יכול לעבור יכולים להיות נוראים להפליא, וההיסטוריה מלאה בדוגמאות של מקרי מוות מזעזעים שלא הייתם מאחלים לאויבכם הגרוע ביותר.

אחרי קריאת המקרים הבאים - כנראה שמוות בבית החולים ישמע לכם חוויתי | צילום: shutterstock

ככל שהתפתחה ההבנה המדעית שלנו על העולם סביבנו, כך גם התפתחה היכולת להבין בדיוק מהן הדרכים הגרועות ביותר של אדם למות, ואלו כמה בולטות שבהן:

מחלות קרינה

ברחבי ההיסטוריה יש הרבה דוגמאות לקורבנות של נשק גרעיני ולדרכים שבהן הקרינה הרגה אותם. בין אם היא משיגה אותך במהירות או לאט - מדובר בתהליך מייסר.

קרינה יכולה להרוג אותך לאט מאוד וכואב, ואחת הדוגמאות המבעיתות ביותר לכך היא מותו של היסאשי אוצ'י לאחר תאונה בתחנת כוח ביפן.

לאחר שבוע שבו הרופאים ניסו להציל את חייו הוא התחנן שיפסיקו, ובשלב מסוים הלב שלו עצר שלוש פעמים אבל הופעל מחדש לאחר שמשפחתו ביקשה להמשיך ולנסות להציל אותו.

קרינה גבוהה יכולה להביא למקרים מחרידים | צילום: shutterstock

זרימה פירוקלסטית - שריפה מלבה

החלק הקטלני ביותר בהתפרצות געשית, היא זרימה פירוקלסטית - ענן מהיר של גז וחומר געשי שמתפשט בעקבות התפרצות.

הזרימה נעה כל כך מהר עד שאי אפשר לעקוף אותה, והיא הורסת כמעט כל דבר שנקלע לדרכה מכיוון שהיא מסוגלת להגיע לטמפרטורות של בסביבות 1,000 מעלות צלזיוס.

בעוד שהחום הורג במהירות, הרגעים האחרונים הם הנוראים באמת, שכן העור יתבשל מיד, ויש אפילו עדויות לכך שהחום מזרימות פירוקלסטיות כל כך חמור שהוא גורם לראשים של אנשים להתפוצץ.

שילוב קטלני של מהירות וחום גבוה | צילום: shutterstock

להקבר בחיים

בעוד שמדענים חלוקים בדעתם לגבי כמה זמן ניתן לשרוד בעת קבירה, ההערכות שלהם נעות בין 10 דקות ל-36 שעות. לצערם, מעט מאוד אנשים מוכנים להתנדב לבדיקות נוספות בתחום זה.

אדם נועז שניסה להימלט מקבורה בחיים כמעט הצליח לעשות את זה, אך ארבעה מטרים לפני היציאה הוא הגיע למצב שהיה על סף מוות ונאלצו להציל אותו, בעוד שהקוסמים המפורסמים הארי הודיני ואלן אלן גם לא הצליחו להתמודד עם זה.

המוות קשה בגלל השילוב של לחץ, חוסר אוויר וניסיון נואש להמלט, שכן המאבק ביציאה החוצה הוא זה שמביא את קרבתך אל המוות.

קבר
בזמן ניסיון הבריחה מהקבר האוויר אוזל והמוות קרב | צילום: shutterstock

לחץ גבוה

זה דבר טוב שאנחנו בני האדם חיים על הקרקע כי אנחנו לא מתאימים לחיות או ממש גבוה באוויר או עמוק מתחת למים, ולחץ הוא חלק עיקרי מזה.

בשנת 1983 מתה קבוצת צוללנים בעקבות תאונת  צלילה, כאשר מחקר מצא כי שלושה מהצוללנים נהרגו מיד כאשר השינוי בלחץ גרם לגופם פשוט להשבר. הצוללן הרביעי "התפרק לחלוטין" והמחקר מציין שחלקים ממנו היו מפוזרים במקום, והיה צורך לאסוף אותם בשקיות ניילון.

גם בגבהים דברים כאלו יכולים לקרות שכן מוות ממחלת גבהים הוא אחד הדברים הקשים ביותר לחוות, ומלווה בתופעות לוואי מרובות.

הלחץ במעמקי האוקיינוס יכול להביא למוות מחריד | צילום: shutterstock

ובכן, אנחנו בוודאי לא ממליצים לכם למות, אבל אם כבר אתם מגיעים למצב שאתם על ערש דווי, נסו שלא להיות באחד מארבעת המצבים המזוויעים הללו.

אז מה לדעתכם הדרך הגרועה ביותר למות?