אם יש לכם אומץ שימו אוזניות: מדענים הצליחו לשחזר את הסאונד הכי מפחיד בעולם

משרוקית המוות האצטקית שהתגלתה בשנות ה-90 הציתה את דמיונם של חובבי ארכיאולוגיה בכל רחבי העולם. כעת הצליחו מדענים לשחזר את הצליל שהיא מפיקה, וזה יותר גרוע ממה שאתם מדמיינים

The Action Lab

קודם כל, מהי לעזאזל משרוקית המוות האצטקית ומדוע היא נוצרה? היא התגלתה לראשונה בשנות ה-90 במהלך חפירות במקדש במקסיקו. יש מי שמאמין שלוחמים אצטקים נהגו להשתמש במשרוקית דמויית הגולגולת במטרה להטיל אימה בקרב אויביהם, אך יש מעט ראיות קונקרטיות שמחזקות את ההשערה הזאת. המדענים ששחזרו את הצליל שמפיקה המשרוקית, נבהלו כששמעו את הצליל שמזכיר צרחה מהדהדת של שדים מן השאול.

כתבות נוספות

ג'יימס ג'יי אורגיל מערוץ היוטיוב The Action Lab לקח על עצמו לנסות לפענח את הסודות האפלים שמאחורי משרוקית המוות האצטקית. "תאמינו או לא, זו לא צרחה אנושית" אמר כשהציג את הזוועה הווקלית הזו. "ארכיאולוגים ודאי חשבו בהתחלה שזה איזה צעצוע, אבל רק 15 שנים מאוחר יותר, משום מה, נשף מדען לתוך החור שבחלקו העליון, וזה הצליל שיצא".

Leiden,,the,netherlands, ,sept,01,,2021:,closeup,of,a
פסל עתיק של לוחם אצטקי | צילום: Shutterstock

אורגיל הדגים בסרטון כיצד נשמע הצליל הזוועתי הזה, שנשמע כמו צרחה מתוך סרט אימה. הוא החליט להעמיק בתעלומה הזו, ובאמצעות הדפסת תלת מימד הוא יצר גרסאות נוספות של משרוקית המוות האצטקית. התוצאה - טרור ווקלי. "זה נשמע כמו בן אדם צורח", סיפר. "האפקט המפחיד מתעצם כאשר אתה לא יכול לראות את האדם שנושף לתוך המשרוקית. זה כאילו החשיכה שבתוך המשרוקית מקבלת חיים משלה ומייסרת את החושים שלך".

לאינטרנט היה מה לומר על החווייה המטלטלת הזו. "תארו לעצמכם לשמוע את זה בווליום מלא בפומבי - בהחלט לא מה שעשיתי הרגע..." כתב אחד הגולשים.

גולשת אחרת דווקא לא התרשמה: "אולי זה היה רק בגלל שהייתי מוכנה למשהו לא נעים, אבל לא פחדתי במיוחד מהקול הזה. למרות שזה נתן לי תחושה פנימית מוזרה, כזו שאני לא יכולה לתאר".