דו״ח חדש מזהיר מפני הבינה המלאכותית: איום ברמת הכחדה של המין האנושי

דו״ח שהוזמן על ידי מחלקת המדינה של ארה״ב קובע: הבינה המלאכותית עלולה לסכן את עצם קיומו של המין האנושי: ״מעל סף מסוים של יכולת, בינה מלאכותית עלולה להפוך לבלתי ניתנת לשליטה״

Robot,working,at,computer,among,people.,maschine,typing,on,keyboard
״הבינה המלאכותית יכולה להביא גם סיכונים רציניים״ | צילום: Shutterstock

מגזין Time מדווח על דו״ח מלחיץ שהוזמן על ידי מחלקת המדינה האמריקאית, המזהיר מפני סיכוני הביטחון הלאומי הקטסטרופליים״ שמציבה טכנולוגיית הבינה המלאכותית. הדו״ח, שפורסם על ידי Gladstone AI, מצייר תמונה מאוד עגומה על עתיד האנושות בעידן ה-AI, וטוען שהבינה המלאכותית עלולה ״להוות איום ברמת הכחדה של המין האנושי״.

כתבות נוספות

הדו״ח שואב תובנות מלמעלה מ-200 ראיונות שנערכו עם בכירים בתעשייה, מומחי אבטחת סייבר וגורמי ביטחון לאומי. לפי המחקר, מערכות הבינה המלאכותית המתקדמות ביותר יכולות להפעיל כוח חסר תקדים שעלול לסכן את עצם קיומו של המין האנושי.

בראיון ל-CNN אמר ג׳רמי האריס, מנכ״ל ומייסד שותף של Gladstone AI כי ״בינה מלאכותית היא כבר טכנולוגיה משנה כלכלה. היא יכולה לאפשר לנו לרפא מחלות, לגלות גילויים מדעיים ולהתגבר על אתגרים שפעם חשבנו שהם בלתי אפשריים. אבל היא יכולה להביא גם סיכונים רציניים, כולל סיכונים קטסטרופליים, שאנחנו צריכים להיות מודעים אליהם״.

האריס ציין שאזהרותיו מגובות במחקר ואמר כי ״ישנן כמות הולכת וגדלה של ראיות המצביעות על כך שמעל סף מסוים של יכולת, בינה מלאכותית עשויה להפוך לבלתי ניתנת לשליטה״.

אולי יעניין אותך גם: אורי גלר נגד הפנטגון: "זה הטיוח הברור ביותר מאז צ'רנוביל"

מהבית הלבן נמסר כי הצו הביצועי של הנשיא ביידן בנושא בינה מלאכותית הוא ״הפעולה המשמעותית ביותר שממשלה בעולם נקטה כדי לנהל את הסיכונים שמהווה הבינה המלאכותית.