בעלים של תנין ענק בזעקה נגד הרשויות: "הם התייחסו אליו כמו מחבל"

תנין ענק במשקל 340 ק"ג הוחרם מביתו של אזרח מדינת ניו יורק, לאחר שלטענת הרשויות לא החזיק ברישיון המתאים להחזקת חיית בר מוגנת

New York Department Of Environ
אלברט התנין | צילום: New York Department of Environmental Conservation

טוני קבאלארו, חובב חיות מניו יורק, בנה בריכת שחייה בביתו כדי לאפשר לתנין שלו, אלברט, לשחות ולהתקרר. יש רק בעיה אחת - לפי החוק בניו יורק, תנין מוגדר כחיה מסוכנת וחל איסור חמור על החזקת תנינים במדינה, למעט במקרים מיוחדים המאושרים על ידי המחלקה לשימור הסביבה של ניו יורק.

אלברט הוא תנין ענק ששוקל  340 ק"ג. הוא לא צעיר בכלל - הוא בן 30, עיוור בשתי עיניו, ויש לו בעיות בעמוד השדרה.

בעבר היו לטוני את האישורים המתאימים להחזקת הזוחל הענקי, אך תוקף האישור פג בשנת 2021 ומאז הוא לא טרח לחדש אותו. לטענתו, הוא החזיק את אלברט במשך יותר מ-30 שנה ובדרך כלל דאג לחדש את ההיתר שלו כמה חודשים לפני תאריך התפוגה, אך שינויים בתקנות, והעובדה, לטענתו, שאנשי המחלקה לשימור הסביבה של ניו יורק לא היו זמינים בטלפון כשניסה לברר לגביהן, הובילה לפקיעת ההיתר.

במחלקה לשימור הסביבה של ניו יורק הסבירו כי הם העבירו את אלברט למטפל מורשה שיטפל בו עד שניתן יהיה להעבירו למקום אחר. בנוסף תישקל האפשרות להגיש כתב אישום נגד קבאלארו בגין החזקת חית בר ללא היתר.

אולי יעניין אותך גם: גבר סורב להיכנס לאיצטדיון עם תנין למרות שהתנין מסייע לו להתמודד עם דיכאון

אבל טוני לא מתכוון לוותר. הוא פתח עצומה מקוונת במטרה לנסות ולהחזיר אליו את אלברט. הוא טוען שהרשויות התייחסו אליו "כמו מחבל" כאשר הגיעו השוטרים וגררו את התנין משם במשאית.