הכירו את מתושלח: הדג הכי זקן שחי באקווריום

מתושלח הגיע לארצות הברית מאוסטרליה לפני כמאה שנים. זהו סיפורו יוצא הדופן של דג האקווריום העתיק ביותר על פני כדור הארץ

Screenshot 2023 09 27 At 15.17

אי שם בסן פרנסיסקו שוחה לו בעצלתיים מתושלח - דג ריאות יוצא דופן. מה שהופך אותו לסנסציה הוא גילו המפתיע המוערך בין 92 ל-101 שנים.

כתבות נוספות

מסע מעבר לאוקיינוס

מתושלח יצא למסע היסטורי בשנת 1938 והפליג מאוסטרליה לארצות הברית על ספינת קיטוע לצד 230 יצורים ימיים. כיום הוא השורד היחיד מאותו מסע אגדי. הוא היה עדיין בחיתוליו כאשר הגיע לארצות הברית, והשנים היו אדיבות איתו.

דג הריאה האניגמטי

דגי ריאות הם יצורים אניגמטיים ושובי לב, הידועים המסוגלים לנשום מחוץ למים. רק בודדים מהם שרדו והם מוגדרים כמאובנים חיים משום שקל יותר למצוא מאובנים שלהם מאשר פרטים חיים.

דגים "רגילים" חושפים בדרך כלל את גילם באמצעות ניתוח עצמות האוזניים, אך דגי ריאות, עם עצמות האוזניים האנושיות והדמויות לפרה, מתריסים נגד המוסכמה הזו.

Screenshot 2023 09 27 At 15.12
מתושלח | צילום: Global Village School, צילום מסך

תעלומה חסרת גיל

מדענים שביקשו לחשוף את סודותיו של מתושלח נתקלו בקשיים: ״גנטיקה היא באמת די פשוטה עבור דגים רגילים, אבל עבור דגי ריאות - הם כל כך יחודיים וכל כך שונים שכל הטכניקות הללו לא עובדות״, הסביר דיוויד טי רוברטס, מדען בכיר ב-Seqwater.

התנהגותו המדהימה של מתושלח

מתושלח הוא ללא ספק הכוכב הבלתי מעורער של אקווריום שטיינהארט. מדענים תוהים אם לגיל יש השפעה ניכרת על התנהגותו. סימני ההזדקנות בדגים כוללים לרוב שינויים בעמוד השדרה, ירידה במשקל, עיניים עכורות וקשקשים מאפירים. אך אף אחד מאלה לא באו לידי ביטוי אצל מתושלח עד כה.

לא נותר לנו אלא לאחל למתושלח שיחיה עד 120.