אבא הרג את בנו בן ה-10 שבועות לאחר שניער אותו בחוזקה: "רציתי שירגע"

מרקוס קרטר נכלא לשמונה שנים לאחר שהודה שניער למוות את בנו התינוק בן ה-10 שבועות, וגרם לו לפציעות קשות שהביאו למותו. האב ניסה תחילה לשקר למשטרה על נסיבות המוות של התינוק, אך לבסוף הודה שטלטל אותו בחוזקה בניסיון להרגיע אותו

מרקוס קרטר
מרקוס קרטר | צילום: BBC

מקרה מחריד שהתרחש באוגוסט 2020 בעיר בריסטול שבאנגליה הגיע השבוע לסופו, כאשר מרקוס קרטר בן ה-43 שהרג את בנו תוך כדי ניעור - נידון למאסר של 8 שנים.

כתבות נוספות

האב הודה באשמה בהריגה לאחר שבנו רמרי קולינס בן ה-10 שבועות מת, 11 ימים לאחר שנלקח לבית החולים כדי לטפל בפציעותיו הקשות.

ראיות רפואיות, הצהרות עדים וצילומי טלוויזיה במעגל סגור חשפו כי בן ה-43 היה אחראי למותו של התינוק באוגוסט 2020.

על פי הדוחות הרפואים, נראה כי מרקוס, שנידון בבית המשפט בבריסטול קראון ב-14 בפברואר, טלטל את רמרי בכוח רב כל כך בבית משפחתם בבריסטול, עד שסבל משברים בצלעות, אי ספיקת נשימה ופגיעה מוחית קשה.

בית המשפט בריסטול קראון - דן את מרקוס ל-8 שנות מאסר | צילום: Daily Star

מרקוס נשאר עם רמרי לבד כאשר אימו אמבר יצאה לסיבוב קניות, ועל פי עדות של צעיר אלמוני נוסף שנכח בדירה, הוא שמע את האב קורא בשם התינוק הלוך ושוב ומנסה לנער אותו כדי לגרום לו לשבת בשקט.

בית המשפט בריסטול קראון שמע כיצד מרקוס התקשר לשירותי החירום וניסה לבצע החייאה בילד, לפני ששיקר לפרמדיקים ולמשטרה כיצד סבל רמרי מפציעותיו.

שיקר לפרמדיקים שהגיעו לדירתו | צילום: shutterstock

על פי העדויות מרקוס הודה שמעשיו הובילו למותו של בנו רק כאשר נאמר לו שהבלשים מצאו ראיות התומכות בהאשמות. למען הקלת העונש, עורך דינו של מרקוס, גארת' ג'יימס, אמר לבית המשפט כי האב "איבד את השליטה העצמית שלו" והיה "בשאר הזמן הורה אוהב ואכפתי".

עורך הדין הוסיף כי מעשיו של קרטר היו "לא מתוכננים מראש" וטען כי האב סבל מהפרעות דיכאון מאז מותו של רמרי.

אמו של רמרי, אמבר, אמרה בהצהרתה שהוקראה בבית המשפט שהיא נמצאת ב"סיוט מתמשך" מאז שהילד שלה מת: "נגזלה ממנו ההזדמנות להתבגר, להיות ילד, ללכת לבית ספר ולאוניברסיטה, להכיר בת זוג ראשונה, להפוך לאבא ולחוות את החיים עצמם"