אחרי שהביע תמיכה בישראל: נשיא ברזיל לשעבר ייחקר בחשד שהטריד לוויתן

נשיא ברזיל לשעבר, ז׳איר בולסונארו, נמצא כעת בחקירה בגין תקרית שכללה הטרדה לכאורה של לוויתן מול חופי סאו פאולו. תיק החקירה הזה מוסיף לאתגרים המשפטיים ההולכים וגדלים שעמם מתמודד בולסונארו מאז שעזב את תפקידו, כולל האשמות בגין תכנון הפיכה והונאת בחירות

File Photo: Former Brazilian President Jair Bolsonaro Gestures While Standing In Front Of His House Before Testifying To The Federal Police In Brasilia
ז'איר בולסונארו | צילום: רויטרס

ברזיל סוערת בעקבות הפרסומים על חקירה נוספת שמתנהלת כנגד מנהיגה לשעבר, ז'איר בולסונארו. על פי הדיווחים, בשנה שעברה נצפה בולסונארו על כלי שיט אישי כשהוא מתקרב באופן מסוכן אל לוויתן גדול-סנפיר, מעשה שמהווה הפרה על חוקי ההגנה של חיות הבר בברזיל.

כתבות נוספות

התובעים הפדרליים טוענים כי התקנות מחייבות שמירת מרחק של 100 מטרים מיונקים ימיים, וכי אם יימצא אשם הוא עלול לעמוד בפני קנס כספי או אפילו עונש מאסר.

Supporters Of Brazil's Former President Jair Bolsonaro Take Part In An Event In Sao Paulo
עצרת התמיכה בז'איר בולסונארו | צילום: רויטרס

זוהי לא ההסתבכות המשפטית היחידה איתה מתמודד בולסונארו. מאז שעזב את תפקידו הוא מתמודד עם האשמות חמורות, ביניהן התערבות פסולה בבחירות ועד לייבוא לא מורשה של מוצרי יוקרה. זכויותיו הפוליטיות הושעו עד לשנת 2030, והחקירות האחרונות הצביעו על ניסיונותיו לכאורה לערער על המוסדות הדמוקרטיים של ברזיל, כולל ניסיון הפיכה כושל להדחת יורשו, לואיז אינאסיו לולה דה סילבה.

אולי יעניין אותך גם: צפו ברגע האסון: כוכב הכדורגל נהרג מפגיעת ברק

תומכיו של בולסונארו טוענים כי מדובר ברדיפה פוליטית ומכחישים בתוקף כל עבירה. מוקדם יותר השבוע דווח כי בולסונארו עלה מול אלפי תומכיו בסאו פאולו במפגן כוח פוליטי על רקע החקירות נגדו. תומכיו הניפו דגלי ישראל כמחאה על דבריו של הנשיא הנוכחי, שאמר שישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה.