רב-אמן הנס נימן, מכחיש כי השתמש בצעצוע מין רוטט על מנת לרמות בטורניר שחמט

לאחר שתבע את מגנוס קרלסן על שהאשים אותו ברמאות במשחק שחמט, מכחיש הנס נימן בן ה-20 את ההאשמות המיוחסות לו: ״לא. באופן מוחלט. לא. כמובן שלא״

הנס נימן
הנס נימן | צילום: Piers Morgan Uncensored, צילום מסך

שערוריה של ממש מסעירה את עולם השחמט בשנה האחרונה. זה סיפור של האשמות חמורות, תביעות משפטיות ותפנית אחת בלתי צפויה הכוללת צעצוע מין רוטט. זהו סיפורו הסנסציוני של רב-אמן השחמט האמריקאי הנס נימן.

כתבות נוספות

הקרב מתחיל

בספטמבר 2022, במהלך גביע סינקוופילד שנערך בסנט לואיס, מיזורי, מצא את עצמו הנס נימן פנים מול פנים עם לא אחר מאשר אגדת השחמט הנורבגי מגנוס קרלסן. בניגוד לתחזיות, נימן בן ה-19 ניצח את קרלסן וקטע את רצף 53 הניצחונות של מי שנחשב בעיני רבים כשחקן השחמט הגדול ביותר בהיסטוריה. אבל מה שנימן לא ידע זה שהניצחון הזה יכניס אותו למערבולת שתעלה לו מיליונים.

2018 11 08t150101z 1 Lva00195n
מגנוס קרלסן | צילום: רויטרס

ההאשמות שטלטלו את עולם השחמט

לאחר שהובס, מגנוס קרלסן הטיח בנימן האשמה חמורה וטען כי רימה אותו במהלך המשחק שלהם. ההאשמה החמורה החלה מאבק משפטי שגרם גם למשחקי השחמט האינטנסיביים ביותר להיראות כמו משחק ילדים, כאשר נימן תבע את קרלסן על סך 100 מיליון דולר.

ההכחשה של נימן

על רקע סערת ההאשמות ומטח הביקורת הציבורית, נימן התראיין אצל פירס מורגן שם הכחיש בתוקף את ההאשמות והביע את יאושו מכך שהוא מואשם בבגידה לאחר ניצחון קשה. ״הדבר האלה קורים״, קבע נימן. ״למדתי הרבה במהלך התקופה הזו וזה לימד אותי שיעור חשוב על החיים ועל שחמט״. הוא הוסיף וסיפר שהשנה האחרונה חיזקה את נחישותו בנוגע לאמת שלו. אלא שאז הטיל המראיין פצצה עם שאלה ישירה.

השאלה הקשה

״האם אי פעם השתמשת בחרוזים אנאליים בזמן משחק שחמט?״ שאל מורגן את השחמטאי וגרם לרבים בקהל להרים גבה. הסיבה לשאלה נעוצה בעובדה שלפי החשדות נימן רימה באמצעות צעצוע מין רוטט. תשובתו לשאלה הייתה מהירה ולא מתנצלת: ״טוב, הסקרנות שלך קצת מדאיגה. אתה יודע, אולי אתה מעוניין באופן אישי, אבל אני יכול להגיד לך - לא. באופן מוחלט, לא. כמובן שלא״.

השערוריה לא נעצרה בגביע סינקוופילד

Chess.com, הפלטפורמה המקוונת שחקרה את התקרית מצאה את עצמה גם היא על הכוונת של התביעות המשפטיות של נימן. היא טענה שנימן ״כנראה״ רימה בלמעלה מ-100 משחקים מקוונים. נימן אמנם הודה שרימה בעבר במשחקים מקוונים: כשהיה בן 12 ובן 16. עם זאת הוא הכחיש בתוקף כל עבירה בגביע סינקוופילד או בכל משחק אחר.

בחודש שעבר Chess.com פרסמה הצהרה העומדת מאחורי הדו״ח שלהם אודות התקרית של נימן. היא טענה שלא נמצאו ראיות חותכות בנוגע לרמאות במשחקים אישיים. קרלסן שהעיד בדו״ח קבע כי ״אין ראיות חותכות״ לעבירות המיוחסות לנימן.