נאס״א חוקרת תקרית חריגה: פסולת מתחנה חלל פגעה בבית בפלורידה

פסולת חלל, ככל הנראה מתחנת החלל הבינלאומית, התרסקה בכדור הארץ ופגעה בבית בפלורידה. נאס״א חוקרת אם מדובר בסוללות שהיו אמורות לנחות בצורה מבוקרת

Screenshot 2024 04 03 At 11.17
פסולת חלל פגעה בבית בפלורידה | צילום: Alejandro Otero

בצהרי יום שישי, ה-8 במרץ, חפץ מתכתי במשקל של כמעט 2 קילו נפל בעוצמה מן השמיים והתרסק בבית בפלורידה. זה היה ביתו של אלחנדרו אוטרו, שלא היה בבית באותו הזמן. החפץ חדר דרך הגג ושתי הקומות עד שהגיע לתחתית.

כתבות נוספות

בצילומי מצלמות האבטחה הביתיות של אוטרו ניתן לשמוע את הפגיעה בשעה 14:34. שעת הפגיעה תואמת בקירוב לשעה שבה תיעד פיקוד החלל האמריקני חדירה של פיסת פסולת חלל מתחנת החלל הבינלאומית.

פסולת החלל הזאת כללה סוללות ריקות מתחנת החלל הבינלאומית, המחוברות למשטח הטענה שהיה אמור לחזור לכדור הארץ בצורה מבוקרת, אבל סידרה של עיכובים טכניים גרמו לכך שהמשטח פספס את הנסיעה חזרה לכדור הארץ.

נציגי סוכנות החלל אספו את האובייקט מביתו של אוטרו, והוא הועבר למרכז החלל ע״ש קנדי שם ינותח על מנת לנסות לקבוע את מקורו.

אם יתברר כי מקורו של החפץ מנאס״א, יוכל אוטרו להגיש תביעת נזיקין נגד ממשלת ארה״ב. אך ייתכן כי הוא שוגר לחלל על ידי מדינה אחרת. הסוללות היו בבעלות נאס״א, אך לפי ההערכות הן הוצמדו למשטח ששוגר על ידי סוכנות החלל של יפן.

אולי יעניין אותך גם: חבר הקונגרס האמריקאי: עב"מים עשויים להיות מלאכים

זה אולי מטריד, אך עצמים שונים, כמו לוויינים כושלים או חלקי רקטות, נופלים דרך קבע בכדור הארץ במסלולים מונחים ומבוקרים, אך כפי שניתן ללמוד מהמקרה הזה, ישנם מקרים יוצאים מן הכלל.