חותלות ונהנות: השירים שעשו את שנת 1986

בשנה הזו המוזיקאים הגדולים לימדו אותנו איך ללכת, מה לעשות בצבא וביקשו מאבא שלא יטיף. אלה השירים שעשו את 1986

1. Run-DMC - Walk This Way

לקאבר לשירם של אירוסמית' יש מעל 52 מיליון צפיות ביוטיוב, והוא אף התמקם ברשימת 500 השירים הטובים בכל הזמנים של מגזין הרולינג סטון. השיר הזה היה חלוצי בכך ששילב רוק וראפ. לא רק שהוא היה שיר ההיפ הופ הראשון שהגיע למקום ה-5 ברשימת 100 הלהיטים של בילאבורד - גבוה יותר מהגרסה המקורית של השיר, ולמקום הרביעי ברשימת 100 השירים הגדולים של ההיפ הופ ב-VH1 - הוא גם סימן את הקאמבק של להקת אירוסמית'.

[youtube_embed youtube_id='4B_UYYPb-Gk']

2. In the Army Now - Status Quo

הגיע למקום הראשון במצעד הלועזי השנתי של רשת ג' באותה שנה. גם השיר הזה הוא קאבר, שעשתה הלהקה הבריטית לצמד אחים הולנדי בשם Bolland & Bolland. עם מילים ביקורתיות כמו "A vacation in a foreign land / Uncle Sam does the best he can" ו- " Your finger's on the trigger but it don't seem right" אפשר להבין למה בישראל, שההוויי הצבאי הוא חלק בלתי נפרד ממנה, השיר הזה כבש את הפסגה.

[youtube_embed youtube_id='EIxsPBbZ_b8']

3. Madonna- Papa Don't Preach

מקום שלישי במצעד השנתי של רשת ג' 1986. השיר האייקוני על הריון נעורים והפלה מבוסס על רכילות בין נערות שנשמעה מחוץ לסטודיו בו מדונה הקליטה. ארגוני נשים וארגונים לתכנון המשפחה ביקרו את מדונה על כך שהיא מעודדת היריון נעורים ואילו ארגונים המתנגדים להפלה ראו בו מסר חיובי. שנה לאחר שיצא, השיר הביא לקונפליקט הראשון של מדונה עם הוותיקן, כשהאפיפיור קרא להחרים את הופעותיה, והיא הקדישה לו את השיר בתגובה.

[youtube_embed youtube_id='G333Is7VPOg']

4. That's What Friends Are For - Dionne Warwick, Elton John, Gladys Knight and Stevie Wonder

רוד סטיוארט הקליט את השיר ראשון, עבור הסרט "משמרת לילה". גרסת הקאבר הזו באה לעולם בעקבות רצונה של וורוויק לסייע למלחמה באיידס, שהייתה אז מגיפה מתגברת, לאחר שראתה את חבריה מתים. הביצוע הזה גייס מעל 3 מיליון דולרים לארגון האמריקני למחקר איידס. בנוסף, הסינגל היה במקום הראשון באותה שנה בארצות הברית, זכה בשני פרסי גראמי, ביניהם שיר השנה, ומופיע ברשימת 100 השירים הטובים בכל הזמנים של בילבורד.

[youtube_embed youtube_id='HyTpu6BmE88']

5. Touch Me (I Want Your Body) - Samantha Fox

הלהיט הראשון של סמנתה פוקס. עם מילים פרובוקטיביות כמו "I was hunting you down / and I was the bait" ו-"Like a tramp in the night / I was begging for you /To treat my body like you wanted to", אין פלא שהפך ללהיט בכל העולם: השיר הגיע למקום הראשון במצעדים השבועיים באוסטריה, קנדה, פינלנד, ישראל, נורווגיה, דרום אפריקה, שוודיה, שוויץ. גם בישראל, הוא הגיע למקום השני במצעד השנתי של רשת ג'.

[youtube_embed youtube_id='W1btg3mpEOc']

6. New Order - Bizarre Love Triangle

גם השיר הזה, של להקת הרוק הבריטית, שנפתח בשורה "Every time I think of you / I feel shot right through with a bolt of blue", ופותח את הפזמון בשורה לא שגרתית נוספת: "Every time I see you falling / I get down on my knees and pray" מופיע ברשימת השירים הטובים של כל הזמנים של הרולינג סטון. השיר אף זכה לקאברים רבים אבל למרות הכל, לא הייתה לו הצלחה מסחרית רבה.

[youtube_embed youtube_id='7uEBuqkkQRk']

7. Modern Talking - Brother Louie

המקום התשיעי במצעד השנתי של רשת ג' ב-1986. השיר של הצמד הגרמני היה להיט ברחבי העולם, והסינגל הראשון מאלבומם השלישי, עם מנגינה מדבקת במיוחד. ב-1998, לאחר האיחוד של הצמד, הם הוציאו את הסינגל מחדש ושוב זכו עמו להצלחה - למעל 116 מיליון צפיות ביוטיוב, ליתר דיוק.

[youtube_embed youtube_id='HVg3QJTqD_A']

8. Take My Breath Away - Berlin

השיר זכה למעל 73 מיליון צפיות ביוטיוב, ולמקום העשירי במצעד השנתי של רשת ג' 1986. השיר נכתב עבור הסרט "אהבה בשחקים", וזכה בפרס האוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר וגם בפרס גלובוס הזהב עבור אותה קטגוריה. מסתבר שהשיר היה זה שגרם לבמאי הסרט לצלם יותר סצינות רומנטיות בין טום קרוז וקלי מק'גילס.

[youtube_embed youtube_id='fUis9yny_lI']

9. Whitney Houston - How Will I Know

המקום השישי ברשימת השירים הטובים ביותר של בילבורד בארה"ב באותה שנה, ומעל 39 מיליון צפיות ביוטיוב. השיר הוא חלק מאלבום הבכורה של יוסטון, והוא יועד בהתחלה לג'נט ג'קסון, אך היא ויתרה עליו. ההצלחה של השיר הייתה בינלאומית, והקליפ זיכה אותה בפרס בטקס פרסי MTV.

[youtube_embed youtube_id='m3-hY-hlhBg']

10. Survivor - Burning Heart

במקום השמיני ברשימת השירים הטובים בארה"ב באותה שנה, ועם מעל 40 מיליון צפיות ביוטיוב, נמצא השיר שהופיע בסרט "רוקי 4". מילות השיר שואבות השראה מהמלחמה הקרה, כשהקרב בין המזרח והמערב משתקף גם בסרט בקרב בין רוקי ואיוון דרגו.

[youtube_embed youtube_id='Kc71KZG87X4']

שנות ה-80 | הערב ב-21:00 | רשת, ערוץ 2

כל פרקי שנות ה-80 לצפייה ישיר

מצחיק בטירוף: כוכבי שנות ה-80 מחקים את הדמויות אחד של השני

מה זה מרבון? שיעור מזורז במרוקאית מבית שנות ה-80

הכריעו והשפיעו: איזה משחק הכי מזכיר לכם את שנות ה-80?