נבחרי שנות ה-90: אלו הזוכים שאתם בחרתם

"בני ברק סיטי" או היציאה מהארון של מורדי - מה נבחר לרגע הבלתי נשכח של הסדרה? וגם: מהי הדמות הכי אהובה - ומי השתלט על קטגוריית "הביטוי של הסדרה"? רשימת הזוכים לפניכם!

זמן צפייה: 03:50

לקראת פרק הסיום של "שנות ה-90", קראנו לכל מי שאוהב את הסדרה להצביע בשלל קטגוריות: מהביטוי הכי אהוב, דרך הסצנה הכי מצחיקה ועד הרגע הבלתי נשכח. זה הזמן לחשוף את הזוכים.

כתבות נוספות:

הדמות הכי אהובה

אל המקום השלישי בקטגוריה הגיע פרוספר אסייג (בגילומו של שלום אסייג) - אבי המשפחה שנזכר בערגה בחיים במרוקו ומנסה תמיד לשמור על אחדות בין כולם. אל המקום השני הגיע ציון קורקוס (אוראל צברי), שלא השתתף ב"שנות ה-80" ונכנס לעלילה רק ב"שנות ה-90". ציון הוא בנם של רבקה והרב חנניה. הוא גר אצלם בבית מכיוון שנפלט מישיבה בבני ברק. מכונה על ידי כולם ציון ה"נדבק" מפני שהוא נדבק לאנשים קרוב מדי כשהוא משוחח איתם. ואל המקום הראשון הגיע מורדי אוחנה (שלומי קוריאט). אחת הדמויות הכי מצחיקות וצבעוניות על המסך, שבכל סצנה מתאהבים בו מחדש.

מורדי והעיר הגדולה
מורדי - הדמות הכי אהובה | צילום: שנות ה-90

הביטוי של הסדרה

אל המקום השלישי בקטגוריה הזו הגיע שוב פרוספר עם המשפט "אתם יודעים מה היה לנו במרוקו?". כמעט בכל פרק פרוספר מפליג בדמיון ומגזים בדברים שהיו להם במרוקו, כשכמובן כל יושבי הבית מבינים שאין לדברים שלו אחיזה במציאות. אל המקום השני הגיע המשפט "כלב בן כלב", כינוי שממוקה מרבה להדביק לכל מי שלא בא לו טוב בעין. ואל המקום הראשון הגיע ביטוי נוסף מבית היוצר של ממוקה - "תבוא מחר בעוד יומיים". הביטוי שהגיע לחיינו כבר בפרק הראשון של "שנות ה-80" הוא אומנם לא הגיוני, אבל אם תשאלו את ממוקה הוא יסביר לכם ש"היום זה יום אחד ומחר זה יומיים".

[brightcove_iframe video_id='featured-series-shnot-hashmonim-season-01-02-part-03' autoplay='0' credit='שנות ה-80' desc='"תבוא מחר בעוד יומיים"' poster='' kid='1_0vvbaqiv' duration='9']

הפרק הכי אהוב

זו הייתה הקטגוריה הכי צמודה והיא הוכרעה בפער של קולות בודדים בלבד. אל המקום השלישי הגיע פרק הסיום של העונה השנייה של שנות ה-80, הלוא הוא ליל הסדר בבית משפחת אסייג. אל המקום השני, בפער קטן בלבד מהמקום הראשון, הגיע הפרק שבו משפחת אסייג מגיעה לנופש במלון שבו גידי התחיל לעבוד כאחראי מכירות. ואת המקום הראשון קטף הפרק מהעונה הראשונה של שנות ה-90 שחזר אל מלחמת המפרץ. הפרק, שלא היה חלק מהעלילה של העונה, אלא חזר כמה שנים אחורה, הביא את התשובות לכמה שאלות בוערות. לדוגמא, למה ממוקה מכר את המכולת, מה גרם לפציעה של מרסל - ואיך האזעקות השפיעו על הקריירה של שלום?

הסצנה הכי מצחיקה

הקטגוריה הזאת בשליטה מוחלטת של מורדי. אל המקום השלישי הגיעה הסצנה שלו כמפעיל במועדונית של המלון, שאליו יצאה משפחת אסייג לחופשה. אל המקום השני הגיעה הסצנה שבה הוא מלכלך על בקי בפני החברה החדשה של שלום, מבלי לדעת שהיא מאחוריו. ואל המקום הראשון הגיעה בצדק מוחלט הסצנה שבה מורדי מבקש ממרסל שילמד אותו צרפתית כדי לדבר עם קלודין שעלתה מצרפת. אז בננה זה ממשוז?

[brightcove_iframe video_id='featured-series-shnot-hashmonim-season-04-clips-07-part-01' autoplay='0' credit='שנות ה-80' desc='מרסל מנסה ללמד את מורדי צרפתית' poster='' kid='1_z8hjxyph' duration='88']

הרגע הבלתי נשכח

אם היינו עורכים את ההצבעה על הקטגוריה הזאת לפני כמה חודשים הסצנה שהגיעה אל המקום השני הייתה מנצחת בקלות, אבל מול טרנדים בטיקטוק קשה להתחרות וקיבלנו זוכה אחר. אבל, עוד לפני, אל המקום השלישי הגיעה הסצנה של משפחת עובדיה כשהיא מתאבלת על הכמעט זכייה בלוטו. למי ששכח: פרדי ניחש את כל המספרים הנכונים בלוטו, אבל מהר מאוד התברר שבתחנה לא העבירו את הטופס במכונה - והזכייה בוטלה, למרבה האכזבה.

אל המקום השני הגיע הרגע שבו מורדי יצא מהארון בפני אבא שלו, שלא הסכים לקבל אותו. רגע שיצא מגבולות המסך והעלה לשיח את נושא היציאה מהארון. ואל המקום הראשון הגיע הביצוע של "פרחי טירת הכרמל" לשיר "קח אותי לבני ברק סיטי". קטע שספק אם מי שכתב אותו ציפה שהוא יצליח כל כך, אבל מהר מאוד הוא הגיע למיליוני צפיות בטיקטוק ולאלפי ביצועים: "שרק נזכה למצוות!".

[brightcove_iframe video_id='featured-series-1990s-season-02-all-clips-05-part-09' autoplay='0' credit='' desc='"קח אותי לבני ברק סיטי" - המקום הראשון' poster='' kid='1_phvfrf9c' duration='41']

[brightcove_iframe video_id='featured-series-1990s-season-01-clips-17-part-01-2403291830' autoplay='0' credit='' desc='היציאה מהארון של מורדי - המקום השני' poster='' kid='1_fl20v3du' duration='113']