בית חרושת לפיפי

פיפי וקקי עושים בחוץ, וכדאי שגם הגור החדש שלכם ידע את זה

לימוד הרגלי ניקיון אצל כלבים הוא תהליך, שלכאורה אמור להיות פשוט, שהרי כלבים בדרך כלל מאוד בררנים ביחס לאיפה עושים את הצרכים. כל מה שנותר לנו לעשות זה להסביר להם, בשפה שהם מסוגלים להבין, היכן מותר ואיפה אסור לעשות.

קודם כל, צריך להתייעץ עם הווטרינר ביחס לאוכל איכותי ולכמות האכלה שכלבנו באמת צריך. האכלת יתר יוצרת בית-חרושת קטן ל"קקי". צואה רכה הינה סימן להאכלת יתר.

מכיוון שלא לכל בעלי הכלבים יש זמן לשבת בבית כל היום ולהשגיח על "גורי", רצוי לתחם אותו לחדר קטן - מקלחת, שירותים, מרפסת - ולכסות את הרצפה בעיתונים. כלבנו ילמד לעשות צרכיו על עיתונים וגם אם ישוחרר בבית (רק בנוכחות הבעלים), ירוץ לעיתונים לעשות צרכים. עם הזמן מצמצמים את שיטת העיתונים ומעבירים אותו בהדרגה החוצה.

חשוב, חשוב, חשוב לשבח, ללטף ואפילו לתת צ'ופר כל פעם שכלבנו עושה צרכים במקום הנכון ולא רק לתקן אותו בצורה זו או אחרת כשתופשים אותו "על חם".

לא פעם נוצר מצב שהכלב פשוט פוחד לעשות צרכים בנוכחות בעליו, דהיינו, נוצרה בעיה של עשיית צרכים כאשר הבעלים לא בבית.

חשוב גם ללמוד את סדר היום הביולוגי של כלבנו. רובם די צפויים ועושים צרכים די באותן שעות, אם הם אוכלים את הכמות הנכונה בזמנים קבועים. חשוב גם לבחון, לפני שכלבנו עושה צרכים, באם יש מספיק אזהרות של "אני צריך לשירותים" רק לשים לב ולחזק ב…"אתה רוצה לצאת"??? בקול שמח, תוך כדי פתיחת הדלת החוצה. רצוי גם ללמד את הגור לעשות צרכים בפקודה ואולי אפילו לבקש לצאת.

ולאלו מאיתנו שלא מוצאים את ידיהם ורגליהם בנושא חינוך לניקיון, משתמשים בכלוב טיסה, שיטה בדוקה ליצור מצב שבו אפשר להחליט מתי הכלב יעשה צרכים וליצור בדרך זו התניה. כלוב הטיסה מעודד איפוק, שהרי כלבים לא עושים צרכים בתחום המרבץ האינטימי שלהם.

ובמקרים שכלבנו עושה צרכים בכלוב, שהם נדירים, הרי שזה בדרך כלל נובע מהאכלת יתר וחוסר תנועה, וזמן מספיק לעשיית צרכים בחוץ.

ההדרכה מועברת באדיבות יוסי סמואל, מנהל האקדמיה הישראלית לכלבנות