מוחמד חדיד נגד נתניהו: "עשית מספיק נזק למאה הזו, אתה עוד תישפט"

אביהן של בלה וג'יג'י, פלסטיני שנולד בנצרת, הוסיף להתייחס למלחמה בישראל ובעזה - כשהפעם הוא העלה על המוקד את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ידעת שאתה מקריב את הכי פגיעים, השמאלנים היהודים ששנאו אותך ואת מקורביך", כתב בחשבון האינסטגרם שלו, "לא אכפת לך מהם"

מוחמד חדיד, בנימין נתניהו
מוחמד חדיד, בנימין נתניהו | צילום: שאטרסטוק, רויטרס

מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל לפני כשישה שבועות, בני משפחת חדיד עסוקים בעיקר בהסברה הפלסטינית, כשרוב הפעילות שלהם ברשתות החברתיות הוסבה לדברור הנרטיב העזתי ובהפצת תעמולה נגד צה"ל. אחרי שקרא לישראל "היטלר של הזמנים המודרניים", האב מוחמד חדיד העלה על המוקד את ראש הממשלה בנימין נתניהו והפנה כלפיו אצבע מאשימה כמי שאחראי למלחמה כולה.

חדיד שיתף כתבה מעיתון "הארץ", שבה דווח על הכשלים שהתגלו בזמן החקירות של ה-7 באוקטובר, כשבין היתר נכתב שם כי חלק מהנרצחים במסיבה ברעים נהרגו ככל הנראה מאש כוחותינו: "זה מה שנתניהו מסתיר מהציבור הישראלי", כתב חדיד לעיני 1.4 מיליון עוקביו, "שהצבא הישראלי הוא הרוצח הכי גדול של ה- 7 באוקטובר.

לכתבות נוספות:

"ביבי, זה עליך.  תקראו את מה שכתבתי ב-7 וב-8 באוקטובר, הכול היה מתוכנן. השארת את מחנה הריכוז/כלא עזה ללא השגחה. ידעת שאתה מקריב את הכי פגיעים, השמאלנים היהודים ששנאו אותך ואת מקורביך. אכפת לך מהם פחות. האכלת את הכרישים בארס ושחררת אותם לחופשי, לקחת בני ערובה כדי לשחרר בני ערובה ביחס של 1:100".

חדיד בן ה-75 נולד בנצרת, ועם הקמת מדינת ישראל הוא היגר עם הוריו ללבנון, ומשם לתוניסיה, עברו ליוון - ולבסוף הם השתכנו בארצות הברית. "אני לבטח לא מעריץ של חמאס", טען בפוסט שפרסם, "אבל עשית מספיק נזק למאה הזו. כיסחת את העיר היטב. אתה עוד תישפט בבית המשפט על הנזק שהבאת על עצמך, והשאר בידי אלוהים. לא תוכל להסתתר או להרוויח עוד זמן".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mohamed Hadid (@mohamedhadid)

כאמור, אין זו הפעם הראשונה שבה בן למשפחת חדיד מתייחס למלחמה: החל מג'יג'י ("אין שום דבר יהודי ביחס של ממשלת ישראל לפלסטינים"), דרך הבן אנואר ("שמח אם החיילים היו נמחקים מעל פני האדמה") ועד לבלה ("האנשים והילדים של פלסטין, במיוחד בעזה, לא יכולים להרשות לעצמם את שתיקתנו"). והיה גם את הפוסט שפרסם מוחמד, בו השווה בין עקרונות הנאציזם לאלו הישראלים.