בושה: מוחמד חדיד השווה בין ישראל לנאצים

האב של הדוגמניות ג'יג'י ובלה ממשיך להפיץ את דיבת ישראל ולספר שקרים לעולם, ופרסם תמונה שבה הראה כיצד עקרונות הנאציזם משיקים לאלו של מדינת ישראל. גולשים רבים דיווחו על התמונה - ונכון לשעה זו היא הוסרה מהרשת

מוחמד חדיד, בלה חדיד
בלה ומוחמד חדיד | צילום: shutterstock

אין גבול לפייק ולעיוורון: בשלושת השבועות האחרונים מאז השבת השחורה ההיא, משפחת חדיד עסוקה בעיקר בהסברה הפלסטינית. 1,400 בני אדם נרצחו ונהרגו, ראשי תינוקות נערפו וילדים נרצחו מול הוריהם - אבל בני משפחת חדיד בעלי השורשים הפלסטיניים ממשיכים לדבוק בנרטיב השקרי, ומזה שבועות שהם מעלים פוסטים המוציאים את דיבת ישראל וקוראים לעצור את הנעשה בעזה.

זה התחיל באב מוחמד אשר קרא לישראל "היטלר של הזמנים המודרניים"; המשיך עם הבן אנואר שכתב על החיילים כי היה "שמח אם כולם היו נמחקים מעל פני האדמה"; וגם ג'יג'י, שבהתחלה הביעה "אמפתיה לפלסטינים וליהודים כאחד", כתבה בהמשך כי "אין שום דבר יהודי ביחס של ממשלת ישראל לפלסטינים". אחרי שגם בלה הביאה את תגובתה הארוכה (עוד עליה - בהמשך), שוב חזרנו לאב מוחמד כשהפעם הוא השווה בין ישראל לנאצים.

לכתבות נוספות:

מוחמד, שנולד בנצרת, העלה הלילה (ראשון) תמונה לחשבון האינסטגרם שלו המחולקת לשני חלקים: בצד אחד דגל ישראל ובצד השני צלב קרס, כשהמטרה היא להראות שעקרונות הנאציזם משיקים לאלו הישראלים. כך למשל, מתחת לדגל הנאציזם  נכתב "לרכז קבוצות על פי גזע בגטאות ומחנות (אושוויץ)" - ואותו הדבר נכתב תחת דגל ישראל, רק שבמקום המילה "אושוויץ" נכתב "עזה". רבים דיווחו על התמונה, ונכון לכתיבת שורות אלו - היא הוסרה מהרשת. 

מוחמד חדיד
הפוסט שהעלה מוחמד חדיד שהשווה בין ישראל לנאצים | צילום: אינסטגרם

כאמור, ביום חמישי הייתה זו בתו בלה שהגיבה למצב בתום שבועות של שתיקה. "סלחו לי על שתיקתי", פתחה את דבריה, "טרם מצאתי את המילים הנכונות לשבועיים האחרונים, המורכבים והאיומים האלה, שבועות שהחזירו את תשומת הלב של העולם למצב שגבה חיים של חפים מפשע ומשפיע על משפחות במשך עשרות שנים".

כאן, התייחסה לאיומים שנשלחו אליה ואל בני משפחתה בצל תמיכתם בפלסטינים, וסיפרה: "מספר הטלפון שלי הודלף והמשפחה שלי חשה בסכנה. אבל אני לא יכולה לעמוד בשקט יותר. פחד הוא לא אופציה. האנשים והילדים של פלסטין, במיוחד בעזה, לא יכולים להרשות לעצמם את שתיקתנו. אנחנו לא אמיצים - הם כן".

ג'יג'י ובלה חדיד | צילום: אינסטגרם

"לבי מדמם מכאב מהטראומה שאני רואה, כמו גם מהטראומה הממושכת של הדם הפלסטיני שלי, כשאני רואה את תוצאות התקיפות האוויריות בעזה. אני מתאבלת עם כל האימהות שאיבדו את ילדיהן ועם הילדים שבוכים לבד. על כל האבות, האחים, האחיות, הדודים, הדודות והחברים שלעולם לא יתהלכו שוב על האדמה".

במפתיע, בלה התייחסה גם לצד הישראלי בדרכה: "אני מתאבלת על המשפחות הישראליות שמתמודדות עם הכאב והתוצאות של ה-7 באוקטובר. אני מגנה התקפות טרור על אזרחים, בכל מקום. פגיעה בנשים וילדים וגרימת טרור אינה תורמת לתנועה לשחרור פלסטין. עמוק בליבי, אני מאמינה שאסור לקחת ילד או כל אדם ממשפחתו, לתקופה מוגבלת או בלתי מוגבלת. זה נכון לגבי אנשים ישראלים ופלסטינים כאחד".