שלומי שבת המנטור הותיק ממשיך לעונה רביעית

אחרי שלוש עונות מוצלחות ונצחון אחד, שלומי חוזר אל נבחרת המנטורים של The Voice ישראל

זמן צפייה: 00:28

שלומי שבת נולד וגדל ביהוד, לאמילי ואברהם שבת שעלו ארצה מטורקיה.

לאחר שירותו הצבאי פצח בקריירת שירה במועדונים בניו יורק, שבה גילה את קרבתו למוזיקה המזרחית. על אף הצלחתו בארצות הברית, אלבומו הראשון "מן החושך חזרתי", שהוציא בשנת 1986, נחל כישלון חרוץ.

את הפריצה הגדולה עשה שבת בשנת 1989  עם הלהיט "בגלל הרוח", שהלחינה אחותו לאה שבת למילים של מיכה שטרית. השיר הקדים את אלבומו השני העונה לאותו השם שיצא באותה השנה. בעקבות הצלחת האלבום בכלל, והלהיט בפרט, הפך שבת לאחד מכוכבי המוזיקה הגדולים בארץ.

שלומי שבת בצעירותו
שלומי שבת בצעירותו

בשנת 1991 השתתף שבת בקדם אירוויזיון עם השיר "מכאן" שזיכה אותו במקום החמישי. באותה השנה הוא גם השתתף פעמיים בפסטיגל: בפעם הראשונה עם השיר "בזכות הסלסה" שזכה במקום השישי ובפעם השניה עם השיר "כשהייתי ילד" שזכה במקום השביעי. באותה השנה הוציא את אלבומו השלישי, "אל תלכי רחוק מדי", שכלל שירים המושפעים מהמוזיקה הדרום אמריקנית וזכה להצלחה רבה.

בשנת 1993 הוציא שבת את אלבומו הרביעי, "שעה אחת ביחד", שהושפע מהמוזיקה הספרדית.

בשנת 1994 השתתף שבת בפעם השלישית בפסטיגל עם השיר "לנצח צעירים" שזכה במקום האחרון.

בשנת 1998 הוציא שבת את אלבומו החמישי, "שלומי שבת", שנטה לקו ספרדי-צועני.

המנטור שלומי שבת
המנטור שלומי שבת

בשנת 2000 הוציא את הלהיט "לכל אחד יש", דואט משותף לו ולליאור נרקיס, שהלחין שבת למילים של עוזי חיטמן. השיר הוקלט לאלבומו של נרקיס "רק איתך", זכה להצלחה גדולה, ונבחר כ"שיר השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג'. כעבור שנה נכלל השיר באלבום דואטים מצליח של שבת, "שלומי שבת וחברים", שבו השתתפו בין השאר גם ארקדי דוכין וגידי גוב. האלבום מכר יותר מ-200,000 עותקים.

רוכב על גל ההצלחה, הוציא שבת אלבום אוסף, החל להופיע בתיאטרון קיסריה, והקליט את אלבומו השביעי, "זמן אהבה", שיצא בשנת 2003. האלבום התאפיין כנוטה יותר לכיוון הפופ-מזרחי, עם להיטים כמו "החוף של טרפטוני", "בשם האהבה" ו"זמן אהבה". האלבום כלל גם את השיר "הרי את מקודשת", שכתב עוזי חיטמן לזכר הזוג ויקי כהן ומוטי בוטיל שנהרגו באסון ורסאי.

בשנת 2006 הוציא שבת אלבום דואטים נוסף, "חברים 2", שכלל דואטים עם שירי מימון, פבלו רוזנברג, גד אלבז ומשה פרץ. באותה שנה התנסה במשחק לראשונה, במחזמר "כמו בסרט".

בשנת 2007 חבר שבת לפבלו רוזנברג, והשניים יצאו לסיבוב הופעות, שתועד על גבי דיסק ו-DVD. המופע כלל שיר אחד חדש, "אבא", שכתב והלחין דורון מדלי. השיר זכה להצלחה גדולה, והפך לאחד משיריו האהובים ביותר של שבת.

בשנת 2008 הקליט שבת גרסת כיסוי לשירו של עוזי חיטמן "ניגונה של השכונה" עבור הפרויקט "עבודה עברית". בספטמבר של אותה שנה הוציא את אלבומו "אני שר אלייך", שהגיע למעמד אלבום זהב בתוך מספר שבועות מיום צאתו. ב-19 באוגוסט יצא הסינגל הראשון מהאלבום, "תרצי בי", שהלחין שבת למילים של השחקנית אפרת בוימולד. בנובמבר יצא הסינגל השני מהאלבום "מלאכית" שכתב והלחין זיו רובינשטיין.

ביוני 2010 יצא אלבומו ה-12 של שבת, "שתדעי". באלבום נכלל הלהיט "שתדעי", שהיה לשיר המושמע ביותר ברדיו בשנת 2010 לפי נתוני אקו"ם. כמו כן הצליחו מהאלבום הסינגלים "לומר לך ש.." ,"מה ששלי שלך" ו״ואני שר״. בתוך חודש הגיע האלבום למעמד אלבום זהב, על מכירות של למעלה מ-30,000 עותקים. בהמשך זכה האלבום למעמד פלטינה על מכירות של למעלה מ-40,000 עותקים.

ביוני 2011 הוציא את הסינגל "את בנשמה" מאלבומו ה-13 במספר.

בינואר 2012  השתתף שבת בעונתה הראשונה של התכנית The Voice  ישראל בתור מנטור. המתמודדת מהנבחרת שלו, יובל דיין, כבשה את הקהל ואף הייתה מועמדת בולטת לזכייה אך פרשה באחד השלבים האחרונים של התכנית.  בעונתה השנייה של התוכנית The Voice ישראל  הצליח שבת להוביל את מתמודדתו, לינה מחול, לזכייה בגמר התכנית.

צפו ברגע הזכייה המרגש:

[brightcove_iframe video_id='the_voice_se02_ep27_lina_winner' autoplay='0' credit='' kid='1_pbyov3qw' duration='270']

ב-19 בפברואר 2012 הוציא לאור שבת אלבום כפול בשם "אחד לנשמה/ אחד למסיבה". האלבום הורכב מדיסק אחד של שירים שקטים ודיסק שני של שירים קצביים. מבין השירים הקצביים התפרסמו השירים "את בנשמה" ו"גשם אהבה", ומבין השירים השקטים התפרסמו "מתאהב בך" ו"יש לך". השיר "יש לך" זכה בתואר "שיר השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ לשנת תשע"ב.

בשנת 2013 שלומי שבת זכה בטקס נבחרי ילדים 2013 בתור זמר השנה. שני ילדיו של שבת הם זמרים בעצמם: אביהו שבת ומנור שבת, ובנוסף לאחותו לאה מדובר במשפחה מוסיקאלית של ממש.

משפחה מוסיקאלית
משפחה מוסיקאלית

ב-2015 יצא שבת יחד עם הזמר יהודה פוליקר במופע משותף עם מיטב הלהיטים של שניהם.

כיום משתתף שבת בעונתה הרביעית של התכנית The Voice ישראל. שבת יביא עמו את הניסיון הרב שרכש בעונות הקודמות וינסה להוביל שוב את מתמודדיו לזכייה. האם שלומי שבת יהיה זה שימצא את הקול הבא של ישראל?

עוד ברשת סלבס:

המסיבה הפרועה אליה הגיעו מלכות הביצה

הלוקים הכי חמים של השבוע האחרון

כוכב גולסטאר ג'ובני רוסו מתחתן

חברים עשו את אתגר הבובה לפני 13 שנים

גיא הוכמן מתפרע בהשקה של "לצבי יש בעיה"