לא רק ריאליטי: דברים שלמדתי מצפייה ב"האח הגדול"

מה שגורם לתכנית "האח הגדול" להיות המדוברת והנצפית ביותר בסביבה, הוא העיסוק באנשים. כשמתעסקים באנשים, מתעסקים באהבה, שנאה, כעסים, מערכות יחסים וחלומות. וכשחושבים על זה אלו החומרים מהם עשויים החיים. אז לרגל עליית העונה החדשה של "האח הגדול" שמתחילה ב-10.7 אספתי את הדברים הכי חשובים שלמדתי מהבית הכי נצפה במדינה

זמן צפייה: 00:38

שטיפת כלים יכולה לטהר את האווירה 

אם יש משהו סיזיפי ומעיק בעולם הזה זה כלים מלוכלכים. גם אם אתם מאלו שהתרפיה שלהם זה לשטוף, או כאלה שכבר מערבבים את הקפה שלהם עם צ'ופסטיק, ההר המטונף בכיור מעורר בכולנו תחושות קשות של גועל. בבית שבו חי יותר מבן אדם אחד, אסור בשום מצב שהפעולה הזו תיפול על כתפיו של איש אחד בלבד, אחרת הוא יצבור תסכולים ורגשי נחיתות שעלולים לצאת בדרמה מיותרת. בבית האח היינו עדים לעשרות מטענים שהתפוצצו על השטות הזאת. בדיוק בגלל שאין לאף אחד כוח לעשות את זה, תהיו הנסיכים של הבית, יכירו לכם תודה והאווירה תשתפר פלאים.

תום חיימוב עושה כלים
האח הגדול

ניהול משק בית ובישול צריכים להילמד במערכת החינוך  

כמה כוסות אורז אוכל בן אדם בארוחה? איך שוטפים רצפה? אילו ירקות צריך בשביל מרק? בכמה מעלות מכבסים כביסה לבנה? זה מפתיע, אבל יש בינינו כאלה שאוכלים קורנפלקס לארוחת ערב ומשאירים את המים בדלי ביחד עם הסמרטוט ימים שלמים. גם אם אתם לא חיים לבד, זה ידע בסיסי שישדרג את רמת החיים שלכם פלאים. על אחת כמה וכמה, אם אתם נמצאים בחברת אנשים שזה עתה נכנסו לבית "האח הגדול" לימים ארוכים. בישול ותחזוק הבית היא מיומנות נדרשת לכל מי שלא גודל על ידי זאבים.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-02-clips-42-part-07' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1625150060/vlcsnap-2021-07-01-17h31m44s36-1_hrjcsq.png' kid='1_adq8o7ey' duration='146'']

 כדאי לזכור דברים גם בלי גוגל

לא תמיד תהיה לנו קליטה, לא תמיד תהיה לנו סוללה, ולא תמיד יהיה לנו גוגל. ביום יום אנחנו יכולים להסתתר מאחורי מקלדת ולקבור את הראש שלנו בסלולר, כדי לקבל את כל המידע שאנחנו רוצים וצריכים. זה מדהים וזה פלא וזה נס טכנולוגי, אבל לא כדאי לפתח תלות בדבר. חלק גדול מהאישיות שלנו טמון בידע שלנו: שירים, ספרים, סרטים, חדשות, סדרות, פוליטיקאים, קומיקאים ושחקנים. השמות והפרטים של כל אלו עוזרים לבסס טענות ומחשבות, לנהל שיחה מעניינת ולהעשיר את הזמן שלנו ואת מי שמסביבנו. בבית האח, הדיירים ללא מכשיר סלולרי, ללא גישה לרשת, עיתון, או ספר ועליהם להתמודד עם הידע והזכרונות של עצמם. בהצלחה עם זה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-03-clips-07-part-04' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_gc61f9pr' duration='39'']

עוד באח הגדול >>

מהקארה של שפרה קורנפלד ועד הלק של דיוויד דימוס: מצעד הרגעים הכי אופנתיים בבית "האח הגדול"

נסו את מזלכם: רוצים לזכות בכרטיסים לאירוע הכניסה של "האח הגדול"?

ברמות של כלה: שמלות הכניסה הלבנות והאייקוניות של דיירות "האח הגדול"

בכל צבעי הקשת: הדיירים שהכניסו את הגאווה לבית הכי מפורסם במדינה

 להתעניין באנשים אחרים ולהיפתח בפניהם גורם להם לחבב אותך

גלילאו גליליי! לא גילינו פה שום דבר חדש, אבל בבית "האח הגדול" האמירה הזאת מקבלת חשיבות גדולה. לא פעם דיירים הצהירו שבאו להביע את עצמם, למצוא את עצמם ושהחוויה הזאת היא עבור עצמם. אבל כללי המשחק בתוך הבית הם כללים חברתיים, כך שכל דייר תלוי בדיירים האחרים ובדעה האישית שלהם. אתה יכול להיות האדם הכי מדהים ומעניין בעולם, אך אם לא תתקשר את זה החוצה או תתעניין במי שנמצא לידך, אתה עלול למצוא את עצמך מחוץ למשחק. ואם נתרגם את זה למציאות - אם לא תתעניין בחיים של האנשים הסובבים אותך, אתה עלול למצוא את עצמך לבד.

שיחות לילה בחצר

 משולשים רומנטיים אף פעם לא שווים את שברון הלב שהם גורמים

לא חסרות דוגמאות: תקוה, ליאור וירדן, דנית, אליאב ונופר, דן אורנה ושני וכו' וכו'.

ברוב המקרים, מדובר בזכר אלפא מבולבל שציפה למצוא אהבה בבית אבל הנוכחות של נשים חזקות ומושכות סביבו גורמת לו מעט לאבד את זה. אותו גבר מתחבר לדיירת אחת, יש להם תקשורת טובה, הנוכחות נעימה להם והכל נראה ורוד. אבל אז בא קושי, כמו בחיים האמתיים, רק שבחיים האמתיים יש מרחב גדול יותר של אפשרויות פעולה: אפשר להתגבר על זה, להיעלם, לעשות "גוסטינג" או לחתוך בטוב, ובבית האח האופציות האלו לא קיימות. הגבר חוטא ביהירות מסויימת והוא בטוח שבמידה ויחתוך בתוך הבית, הבחורה לא תצליח לעמוד בזה ותתמוטט. הוא ממשיך את הקשר הכושל ומשלה את אותה דיירת, משאיר אותה על אש קטנה ותוך כדי ממשיך לקשר הבא, מבלי להתחשב בתוצאות קורעות הלב. אל תהיו בצד הפוגע שמוליך שולל ואל תישאבו לקשר שמציע לכן פירורים ולא מערכת יחסים אמיתית.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-part-03-archivekes' autoplay='0' credit='' desc='' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605536174/BB_keshet_s6_ep28_part_eliav.s_yxoll9.jpg' kid='1_e8dzenj0' duration='112'']

בסוף כולנו חיים פה ביחד – שמאלני, ערבי, ומתנחל נכנסים לבית, זאת לא התחלה של בדיחה, זאת המציאות.

בית האח הצפוף הוא אנלוגיה לא רעה לשטח המצומצם שאנחנו חיים בו. פיסת אדמה קטנה במזרח התיכון, שצריכה להכיל מגוון שלם של אוכלוסיות לתקופה בלתי מוגבלת.

זה היה יכול לעבוד אם היינו מסתדרים ביום יום ופחות מקווים שהשני יעלם. אבל אם נפנים שזה פשוט לא הולך לקרות, ושכולנו כאן להישאר, אולי יהיה לנו קל יותר להתייחס אחד לשני כבני אדם.

האח הגדול

מי יהיו הדיירים החדשים של "האח הגדול"? צפו בעונה החדשה שמתחילה ב10.7