הברבי עם הפתי בר: הדרך של סתיו לחמישיית הגמר

סתיו הייתה הדיירת האחרונה לרדת במדרגות של בית האח הגדול באירוע הכניסה, אבל מהר מאוד הבנו שהיא לא הולכת להיות נשכחת. במהלך העונה סתיו הפכה לאייקון של האח הגדול לדורותיו. חזרנו לראות איך הדרך של סתיו הובילה אותה לגמר הגדול של העונה

זמן צפייה: 03:48

בכל עונה, הצופים מנסים לסמן מי מהדיירים החדשים ממלא איזה "תקן" שמולא בעונות הקודמות, כדי לנסות לעשות סדר בתפקיד שכל דייר ימלא ובסיכויי הזכייה שלו. השנה, הצופים קיבלו את הדיירת החד פעמית  סתיו קצין. סתיו היא אולי הדיירת שהגיעה הכי מוכנה לריאליטי, וזו שאחראית לרוב השערוריות שהתרחשו בבית לאורך העונה. אך בנוסף לכך, היא גם קנתה לעצמה קהל תומכים חזק, כזה שמגן עליה מכל הדחה אליה הועמדה סתיו (ומדובר כמעט בכולן). אז מה בעצם אפשר לסתיו לממש את הבטחותיה מתעודת הזהות ולהגיע עד לגמר?

לכתבות נוספות בנושא "האח הגדול":

עוד בתעודת הזהות שלה (שהכניסה לחיינו את פסק ההלכה ״יופי דוחה שבת״), הבטיחה סתיו קצין שיש בה הרבה מעבר למראה שלה. היא יותר מרק ברבי והיא כאן כדי להישאר. נכון שהיא יודעת לשגע פילים, להתריס דובים ולהוציא קופים, אבל היא גם יודעת לרגש ולהפגין פגיעות שנוגעת בכל אחד מאיתנו. החוסן הנפשי שלה לעמוד איתנה מול בית שלם מעורר הערכה. בניגוד לדיירים אחרים שיצאו בתעודות הזהות שלהם בהצהרות פומפוזיות שלא התממשו, סתיו עמדה בכל אחת מהבטחותיה.

כבר ביומה הראשון סתיו נתפסה בלשונה כשסיפרה לגיא בחצר הבית שהיא רווקה בת 23, ולאחר מכן נחשפה והתנצלה בפני הבית כולו. כבר אז אפים עוקמו לכיוונה, אך השיא הראשון הגיע כשהתגלה שסתיו מחביאה פתי בר. היא לא הדיירת היחידה באח הגדול לדורותיו שמחביאה מזון, אבל היא הייתה הראשונה להחביא בעונה הנוכחית - מה שהפנה אליה את כל האש. הדייר היחיד שעמד לצדה בתקופה זו היה אברהם אקלום, שהגן עליה מחרון אפם של שאר הדיירים. השניים הפכו לחברים טובים שעמדו זה לצד זו ברגעים קשים ועודדו האחד את השנייה בעת הצורך.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-08-part-01' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='הפיצוץ שהסעיר את הבית' poster='' kid='1_0lby7c6t' duration='283']

סתיו עמדה במרכזן של שערוריות רבות לאורך העונה, החל מהמלחמה שלה להשתתף בישיבות התקציב ודרישתה לשוויון בין מעשנים ללא מעשנים (שוויון שהצליחה להשיג לקראת סוף העונה), ועד לסירובה לעזור במרבית מטלות הבית (היא עושה כביסות, למען השם). גם כאשר נושא מטלות הבית הביא לאי-נעימויות ולמריבות רבות בינה לבין יתר הדיירים, סתיו לא התקפלה והתעקשה על מה שהאמינה בו.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-38-hazaza-01' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='ישיבת בתקציב שהתפוצצה' poster='' kid='1_0db46pob' duration='58']

במהלך 100 הימים בהם סתיו שהתה בבית האח הגדול, היא הצליחה להפעיל ולעצבן גם דיירים מאוד רגועים. כך היא הצליחה להסתכסך אפילו עם אתי, המורה המפשרת של הבית, שלא תמיד הסכימה עם הדרך של סתיו אבל תמיד הייתה לה לאוזן קשבת ומצפן (כפי שהייתה עבור שאר דיירי הבית), ועם יובל לוי, שהטיבה להבחין ברגישותה במצבים בהם סתיו הייתה זקוקה לתמיכה. אך סתיו שמרה מקום חם בלבה המטריל לזוגות של הבית.

החלום הכי גדול של סתיו היה לפגוש בבית האח את האביר על הסוס הלבן, שידהר איתה כל הדרך במעלה המדרגות (כשתגיע העת לכך). אמנם זה לא קרה, אבל (טו-טו-טו-טו-טו) כן היו כמה גברים בבית שסתיו שמה עליהם עין. כבר בשבוע הראשון, סתיו הצהירה בעלות על גיא איתן בחדר האח הגדול והזהירה את דיירות הבית פן תתקרבנה לזקנבוט. הפנטזיה הזו התנפצה עוד בשבוע הראשון בבית, כשגיא הצהיר מול סתיו שהוא מעדיף בחורות ״שקטות וצנועות״. היא כבר הבינה את הרמז. מאז השניים לא הפסיקו לריב עד היום בו גיא החליט לפרוש אחרי 35 ימים בבית.

לא עבר הרבה זמן מאז ועד הדייר הבא שמשך את תשומת ליבה של ברבי - אורי כהן, שנכנס דרך הקרוסלה במקום לרה, שהודחה. העובדה שאורי היה בן זוגה של ניקול לא הפריעה לסתיו להכתיר אותו כ״זקנבוט פרו מקס״. כשסתיו זיהתה שהקשר בין אורי לניקול יציב, היא הנמיכה ציפיות לגביו וציפתה בכיליון עיניים לכניסת הדיירים השנייה, בתקווה שהיא תכלול את בחיר ליבה. ואכן בכניסה השנייה הגיעה אלינו אורי נגר, הלא הוא ההתפתחות האחרונה בסדרת הזקנבוט – "זקנבוט פרו מקס אקס אקס אל החדש". נגר בלבל את כל דיירות הבית עם האופי הפלרטטני שלו, אך סתיו עלתה על זה מהר וביקשה ממנו לא לשחק לה ברגשות.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-31-part-03' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='סתיו ואורי נגר' poster='' kid='1_ky8tjvj4' duration='123']

במהלך שהותה בבית, סתיו סיפרה בכאב שהגרוש שלה נפרד ממנה כשהייתה בהריונה השני. בכמה הזדמנויות נוספות חלקה שהיא לא יצאה לדייט כבר 5 שנים ושהיא מחפשת בחור עם זיקה לדת. הכמיהה של סתיו לאהבה ניכרת במיוחד כשיש סביבה זוגות. אין זוג שלא זכה ממנה להערות עוקצניות ולקריאות ״גט אה רום״ חוזרות ונשנות. אפילו החברות הקרובה של סתיו עם אברהם עלתה על שרטון לאחר שהזוגיות שלו עם ספיר הפכה לרשמית, והשניים התרחקו והפכו ליריבים מושבעים. היחסים המתוחים של סתיו עם יתר דיירי הבית הסלימו בהדרגה והגיעו לשיא בריב המקלחת המפורסם מול שי, ניקול, ספיר ולין, הידוע היום בכינויו, "הריב על הפן".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-23-part-03' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='ריב המקלחת' poster='' kid='1_azl62kyj' duration='269']

בכניסה השנייה סתיו עוררה המון עניין בקרב הדיירים החדשים. הייתה תחושה שהדיירים מאוד בעדה ושרובם נכנסו במטרה להגן עליה ממה שנתפס על-ידם כהתנהגות בריונית של שאר הדיירים כלפיה. במקרה של אורי נגר, אף נחשף שהוא התקרב לסתיו מתוך חשיבה אסטרטגית לשיפור מעמדו. למרות זאת, נגר זכה להזדמנות שנייה מהברבי של הבית, שהחליטה למחול ואף הגנה עליו מפני תגובותיהם של שאר דיירי הבית. באופן מוזר, דווקא החשיפה הזו של אורי נגר יצרה קשר חברי ומכבד ביניהם. אורי היה לגב ומשענת עבור סתיו עד שהחליט מסיבותיו לפרוש.

עם זאת, לא כל הדיירים שנכנסו בכניסה השנייה היו בצד של סתיו. הכניסה השנייה כללה את ליאל קוצרי, שאמר בתעודת הזהות שלו שאם סתיו ברבי – אז הוא בראצית, וכך הצית מלחמה מולה עוד לפני שנכנס לבית באופן רשמי. גישתו של ליאל הייתה לנסות להחזיר לסתיו באותו המטבע שלה בניסיון להראות לה איך היא גורמת לאנשים להרגיש. היריבות בין השניים הלכה וגדלה ולא פעם הריבים ביניהם ירדו לפסים אישיים, ששניהם התחרטו עליהם לאחר מכן (ואף התנצלו). הניצן הראשון לחברות שתירקם בין השניים לקראת סוף העונה הגיע בחדר האח, כשליאל נאלץ להתחפש לברבי וניצל את ההזדמנות כדי להיכנס לנעליה של סתיו ולהראות לה שהוא באמת רואה אותה, גם אם הוא לא מסכים עם הדרך שלה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-05-clips-32-part-02' autoplay='0' credit='האח הגדול' desc='סתיו וליאל' poster='' kid='1_gd4hs4mi' duration='244']

סתיו היא אחת הדיירות המפלגות ביותר שנכנסו לבית האח הגדול אי-פעם, עם תומכים ומתנגדים ווקאליים במידות דומות. אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח – הרצון העז שלה לנצח. האכזבה בכל פעם שהיא לא מנצחת או זוכה במשימות מעידה על התחרותיות שלה ועל שאיפותיה הגבוהות. סתיו מזכירה לאורך העונה איך בעבר הייתה בטופ, זכתה לפרסום בתוכנית "היפה והחנון" והתרסקה לאחר שאביה נפטר במפתיע והנישואים שלה התפרקו. לא פעם כשהיא מהדהדת את תחושת ההחמצה והכישלון שהיא חשה, קשה שלא להרגיש שהם חלק מהמנוע שלה להפוך את המציאות על פיה ועל הדרך גם את הריאליטי. היכולת של סתיו לעמוד במשחק הפכה אותה לאחת מדמויות הריאליטי המרובדות והמרתקות שנראו על המסך. לא בכדי היא הגיעה עד לגמר הגדול, ואנחנו כמובן מאחלים לה בהצלחה.