לתשומת לבם של הדיירים החדשים: כך תצלחו את ישיבת התקציב הראשונה בשלום

ישיבות התקציב בבית האח הגדול נוטות להיות סוערות ורגשיות. עם זאת, זו גם הזדמנות טובה עבור הדיירים לבסס את מעמדם בבית ולזכות בזמן מסך קריטי. בשביל לעשות את זה נכון ולהגיע מוכנים, הכנו כמה נקודות שיעזרו לדיירים החדשים לצלוח את המאורע בהצלחה

ישיבת תקציב, אופק, בר כהן, טליה, דינה, האח הגדול עונה 4
ישיבת התקציב | צילום: האח הגדול

תשאירו אג'נדות בחוץ בשלב זה:

אם נבחרתם להיכנס לבית, ברכות - ככל הנראה התברכתם באופי שופע וגדוש בדעות שאתם לא מפחדים להשמיע. אבל ישיבת התקציב הראשונה היא כנראה לא המקום לתת לדעות הללו את הדרור בו הן חפצות. תנו לדיירים ולצופים יותר זמן לגלות עד כמה אתם טרחנים ולגבי אילו נושאים.

לכתבות נוספות בנושא האח הגדול:

 

אל תהיו לוחמי צדק (על ההתחלה):

כולם רוצים להיות ה"רובין הוד" של הבית - לעזור לחלשים, להשמיע את קולם של המוחלשים ולהביא לחברה צודקת יותר, אבל ישיבת התקציב הראשונה היא לא הזמן לנסות לתקן את עוולות העולם. גם אם אתם מרגישים שחבריכם לבית נדחקים הצידה – אל תהיו הפה שלהם ואל תגררו אותם למלחמות שהם לא רוצים לנהל. תתרכזו בתמונה הגדולה.

אם כבר בחרתם גבעה – תמותו עליה:

אם יש דבר אחד שאפשר לסמוך עליו במקום כמו בית האח הגדול, בטח ובטח שבישיבות התקציב, הוא שאם תביעו עמדה בקול רם מספיק מישהו ייעמד ויביע את העמדה המנוגדת. במידה וכבר בחרתם לנקוט בעמדה נחרצת כלשהי במהלך ישיבת התקציב, חשוב לזכור שאין דבר יותר מוריד מעמוד שדרה גמיש שמתקפל כשמישהו נושף יותר חזק מכם. אז אם כבר הבעתם עמדה – אל תתקפלו, וגם אם בחרתם לקחת צעד אחורה, תסגלו לעצמכם חזות ג'נטלמנית של האדם הבוגר שבוחר להסכים שלא להסכים.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-04-clips-11-part-03' autoplay='0' credit='' desc='ישיבת תקציב, עונה 4' poster='' kid='1_wgsknryy' duration='130']

אל תיקחו על עצמכם לנהל את הקרקס הזה:

במהלך הימים הראשונים מתקיימים קרבות סמויים יותר או פחות על הטייטל של "ראש הבית". מתמודדים רבים נפלו בפח של ישיבת התקציב הראשונה בניסיון לתפוס את הפיקוד על האירוע, במחשבה שזה יעניק להם הילה של מנהיג ויסובב אליהם ראשים ומצלמות. אבל מדובר בחרב פיפיות, שכן מי שיקבל את השליטה על הטאבלט עשוי להידרש להכריע בסוגיה זו או אחרת ובכך לאסוף לעצמו אויבים כבר מההתחלה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-04-clips-30-part-04' autoplay='0' credit='' desc='ישיבת תקציב, עונה 4' poster='' kid='1_r56j65ga' duration='253']

תנשמו, זה לא סוף העולם אם יזמינו ארבעה פלפלים במקום שבעה:

במילה אחת: פרופורציות. במהלך שהותכם בבית יהיו לכם מריבות קשות, הדחות מותחות וישיבות תקציב סוערות. קבלו מאתנו קלישאה אחת לדרך וקחו דברים בפרופורציה. אתם נכנסים למכבש של לחצים אשר מעצים כל סיטואציה ונותן לה נפח חדש. תזכרו שאתם (כנראה) לא רוצים להיות האנשים שרבים על אוכל ומתקטננים על כמה שקלים בשביל לסגור חשבון או כדי להעביר נקודה. תהיו קלאס ותבינו שלכל תכנית יש מוצאי תכנית.

לסיכום, ישיבות התקציב הן אבני דרך חשובות במסע שלכם בבית וכל אחד מכם יצטרך להבין איך לצלוח אותן ואת המילכודים שהן טומנות בחובן. בתקווה שלקחתם אתכם כמה נקודות לדרך שיעזרו לכם לנווט את דרככם בדיפלומטיות ופיקחות, ואם לא – נריב על זה כבר בישיבת התקציב.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-02-clips-14-part-09' autoplay='0' credit='' desc='ישיבת תקציב, עונה 2' poster='' kid='1_sfbbtbcq' duration='119']