מלהקת "האח הגדול" חושפת: זאת הטעות הכי גדולה שמתמודדים עושים באודישן

ישבנו לשיחה עם שרית-בר כהן, המלהקת הראשית של העונה החדשה של "האח הגדול" שתעלה לאוויר ב-30 במאי ברשת 13 ושמענו ממנה איך היא מזהה דייר פוטנציאלי, ממה היא הכי מתרגשת בעבודה שלה ומה הטעות שכולם עושים באודישן

שרית בר כהן המלהקת הראשית של האח הגדול
שרית בר כהן, המלהקת הראשית של "האח הגדול" | צילום: אור דנון

לאחר שהכתירה עשרות סלבס שאיש מאיתנו לא היה מכיר בלעדיה, ואף זכתה בפרס האקדמיה כמלהקת הטובה ביותר לשנת 2020, שרית בר כהן גויסה פעם נוספת למשימה החשובה ביותר בעולם הריאליטי: ללהק את דיירי "האח הגדול". בשיאן של ההכנות הקדחתניות לקראת עליית העונה ב-30 במאי ברשת 13, הצלחנו לשלוף את שרית לשיחה על ריאליטי, אודישנים, תהילה ובעיקר - מה היא מחפשת אצל הכוכב או הכוכבת הבאים של "האח הגדול".

"גם בעונה הזו, כמו בעונה הקודמת, אני אוהבת כל דייר ודיירת ומאמינה שלכל אחד ואחת מהם יש סיכוי לזכות," היא אומרת. "זה לא סתם שהתוכנית הזאת היא אחת הנצפות ביותר על המסך. עומלים עליה כל כך הרבה אנשים מוכשרים וחרוצים, החל ממערכת הליהוק ועד ההפקה והתוכן, כשבראשם כמובן רועי עוז האח והיחיד, שהפך להיות גם האח הגדול שלי".

שרית בר כהן מלהקת ראשית האח הגדול
מערכת הליהוק של ''האח הגדול'' | צילום: באדיבות המצולמות

מתי את מבינה שיושב/ת מולך מישהו/י שעומד/ת להיכנס לבית "האח הגדול"?

"זה מאד שונה מאדם לאדם. לפעמים אתה מזהה אצל מישהו את הניצוץ בעיניים ברגע שהוא נכנס לאודישן עם חיוך שובה לב, ויש כאלה שלוקח כמה אודישנים ושלבים להבין את זה. אני מאוד סומכת גם על תחושות הבטן שלי וגם על מערכת הליהוק המדהימה שליהקה את העונה, האנשים שאני עובדת איתם. אבל אני תמיד אומרת שאם בן אדם הזיז אצלך משהו: גרם לך לחייך, לבכות ואפילו לכעוס - זה אומר שיש בו פוטנציאל להיות דייר בבית האח".

הגברים שליהקת זוכים שנה אחר שנה בתואר "הגבר הסקסי של השנה", זה מקרי?

"אני לא חושבת שזה מקרי ואני אסביר למה. אנחנו חיים בעידן שיופי הוא לא רק חיצוני והבחירות שנה אחרי שנה נעשות אחרי שאנשים נחשפים גם לאישיות שלהם. גם תום חיימוב וגם שחף רז, מעבר לזה שהם גברים יפי תואר והורסים, זכינו להכיר אותם במשך שלושה חודשים וחצי בתוך הבית. האצילות של שחף, האהבה שלו לטליה, החברות עם שרין, החמלה והרוך שהיו לו כלפי קאזם, השנינות והציניות, כל הדברים האלה הפכו אותו בעינינו אפילו ליפה וסקסי יותר ממה שהוא היה כשהוא נכנס לבית וראינו אותו בפעם הראשונה. גם תום, החיוך הקסום שלו, הרגישות, הדמעות שלו בחדר האח, הרי הם גרמו לכל אחד ואחת מאיתנו לאהוב אותו יותר ולרצות לחבק אותו".

העונה האחרונה של האח הגדול הייתה סוערת במיוחד, איך הייתה חווית הצפייה שלך בתור מי שאחראית על הליהוק ומכירה מקרוב את הדיירים?

"אז כמובן שהייתי דבוקה לערוץ 26 וממש נהניתי. התרגשתי, צחקתי, בכיתי והאמת שקיבלתי יותר תגובות על הליהוק של העונה הקודמת משקיבלתי בכל שנותיי כמלהקת. בין אם זה באופן אישי או ברשתות. אני חושבת שלכל בן אדם היה מישהו בבית שהוא אהב אהבה יוצאת דופן, שזה היה ממש יפה לראות. יש משהו שאתה עובר עם המתמודדים בתהליך הליהוק שאתה רק רוצה שיהיה להם טוב ושיצליחו. אני באמת רציתי שכל אחד ואחת מהם ינצח".

מה את יכולה לספר לנו על הליהוק של העונה החדשה?

"בגדול כלום, אבל אני אספר שגם אחרי כל כך הרבה עונות הצלחנו לחדש ולהפתיע. אני בטוחה שלכל אחד מהצופים בבית יהיה מישהו או מישהי שהוא יאהב ויתחבר ויתרגש ממנו".

לטובת כל המתמיינים ל'האח הגדול', מהם הטיפים הכי חשובים שלך לאודישן?

"זה מעולה שאתה שואל, כי אחד הדיירים שהולך להיכנס לעונה סיפר לי אחרי האודישן שהוא עקב אחריי באינסטגרם וקרא והקשיב לכל הטיפים שנתתי. אז ברור שזה לא רק בגלל הטיפים שלי ושזה הגיע עם הקסם האישי שלו, אבל אני בכל זאת חושבת שטוב שהוא ראה. אז קודם כל - לעקוב אחריי באינסטגרם! לא לא, סתם. קודם כל להיכנס לחדר עם חיוך, כי חיוך מביא חיוך. לשבור את הקרח עם המלהק או המלהקת שיושבים בחדר, לשאול אותם לשלומם, איך עבר עליהם היום או אפילו סתם לספר להם איזה משהו מצחיק שקרה לכם בדרך. תלבשו את הבגדים שהכי מאפיינים אתכם, שאתם מרגישים בהם בנוח. אל תבואו עייפים, תהיו הגרסה הטובה ביותר של עצמכם. קחו בחשבון שאנחנו תמיד שואלים למה אתה רוצה להיכנס לבית האח הגדול ואנחנו תמיד רוצים לשמוע את האמת, חשופה ככל שתהיה. כשאתם עונים תשובה קצרה כמו: 'באתי בשביל החוויה' או 'הזמינו אותי אז באתי', לרוב זו לא באמת הסיבה. אנחנו אוהבים כנות, אותנטיות. אבל הכי הכי חשוב, אל תהיו משהו שאתם לא. אנחנו מחפשים אנשים שונים. אל תנסו להיות אנשים שכבר ראינו, אל תגידו משפטים כמו 'אתם חייבים אותי כי אני כמו שי חי אגיד לכם את כל האמת בפנים'. פשוט תהיו אתם".

שרית בר כהן המלהקת הראשית האח הגדול
מערכת הליהוק של ''האח הגדול'' | צילום: אור דנון

מהניסיון שלך, מה הן הטעויות הנפוצות שמתמודדים עושים באודישנים?

"אנשים חושבים שאנחנו מחפשים סיפורים קורעי לב. שאם הם יכנסו עם פרצוף עצוב ויספרו לנו ישר את הסיפור שלהם אז זה מה שיגרום להם להתקבל - אז ממש לא. לחלק מהדמויות הכי בולטות מהעונה הקודמת לא היה שום סיפור עצוב. אנחנו לא מחפשים סיפורים, אנחנו מחפשים אנשים. מצד שני, תשתפו הכל כבר מהאודישן הראשון. אל תשמרו את זה לאודישן הבא כי לא בטוח שיהיה כזה. יש אנשים שאומרים לי 'את שאר הדברים אספר לך בהמשך', לא בטוח שיהיה המשך. זו טעות שחוזרת על עצמה. אנחנו חיים במדינת ישראל בשנת 2023, כל אדם שני שהולך ברחוב - יש לו סיפור. זו לא הסיבה שאנחנו מלהקים אנשים".

יש אנשים שהתחרטת שלא נכנסו לבית?

"אין אנשים שאני מתחרטת, יש אנשים שאני מתאהבת בהם אבל הם פחות מתאימים לתמהיל של הבית בעונה מסוימת, אז הם לא נכנסים באותה העונה. אבל למזלי הם חוזרים למיונים גם בעונה אחרי ואז לפעמים הם כן מתאימים. יוצא לפעמים שבן אדם לא משתלב בעונה מסוימת ואז הוא מגיע אחרי והוא בול! וזה גם עוד איזה טיפ קטן שאני יכולה לתת לאנשים שמתמיינים ל"האח הגדול" - זה שלא עברתם בעונה מסוימת לא אומר שאתם לא מתאימים לתוכנית. זה אומר שספציפית, לעונה הזאת, בתמהיל הקיים של הבית אתם פחות מתאימים. אבל יכול מאוד להיות שאם תבואו למיונים בעונה הבאה כן תתאימו. עובדה שיש מלא אנשים בכל העונות של האח הגדול שלא עברו בעונה אחת וכן עברו בעונה אחרת".