הדמויות הלהט"ביות הכי חזקות על המסך

במיוחד לקראת מצעד הגאווה קבלו את מצעד הדמויות הגאות הכי משמעותיות שהיו לנו השנה בטלוויזיה

זמן צפייה: 01:53

ניתן לראות בטרנספורמציה שעברו הדמויות הלהט"ביות על המסך הקטן לאורך השנים שינוי טבעי. מסדרות נישתיות שהתבססו על דמויות סטריאוטיפיות כמו "הכי גאים שיש" ו"ישנן בנות", ניתן לראות היום על המסך בקדמת המיינסטרים והפריים טיים, דמויות גאות מורכבות שבועטות בסטיגמות ומשתלבות בעלילות מגוונות שבהן הנטייה המינית היא אינה הדבר החשוב ביותר. לקראת שבוע הגאווה אספנו שבע דמויות גאות עכשווית שכובשות את המסך עם עומק, מקוריות' כנות והמון רבדים.

עוד ברשת תרבות ובידור:

טירוף: הסינגל החדש של סטטיק ובן אל תבורי "טודו בום"

בלו אייבי גונבת את ההצגה במופע בלט

בגיל 50: האלי ברי מגיבה לשמועות על הריון

נומי מארקס, "סנס 8"

הסדרה שבוטלה לפני כשבוע לאחר שתי עונות, נכתבה ובוימה על ידי האחיות וצ'אוסקי הטרנסג'נדריות (במאיות הסרט המצליח "מטריקס") ועסקה בנושאים בוערים כמו פולטיקה, זהות, מיניות, מגדר ודת. היא שמה דגש על הקהילה הלה"טבית והציגה לעומק דמויות קוויריות ואת הקבלה או אי הקבלה שלהן בחברה המודרנית. מתוך מספר דמיות גאות בחרנו לציין את נומי מארקס, אישה טרנסג'נדרית שהתמודדה עם הורים קשוחים שראו בה חריגה וסירבו לקבל את השינוי שעשתה. נומי המגולמת על ידי השחקנית הטרנסג'נדרית ג'יימי קלייטון, היא אישה לכל דבר, המסרבת להיכנע לתכתיבים חברתיים, פועלת באומץ לב ובנחישות וזוכה לקווי עלילה שונים שלאו דווקא קשורים לזהותה המינית.

נומי מארקס

טוני פדילה, "13 סיבות למה"

דמותו של טוני מסדרת הנעורים הפופלארית "13 סיבות למה" היא מסקנת ומסתורית. הוא יודע את כל הסודות של כולם אבל לא לגמרי ברור מהן דעותיו ומהו תפקידו בסיפור. אפילו היו ספקולציות ברשת, שגרסו שהוא בעצם לא אחד מהנערים בסדרה אלא מלאך שומר. עוד נדבך מעניין באישיותו הגיע באגביות משוועת כשתגלתה הנטייה המינית שלו. והכי חשוב, זה פשוט לא אישיו. "אתה יודע שאני גיי נכון?" הוא אומר לקליי. "לא, איך אני אמור לדעת?" קלייי העסוק בעצמו ובהאנה הופתע בגדול. "חשבתי שכולם יודעים" עונה טוני הגברי בנונשלנטיות והעלילה נמשכת.

טוני, ג'קט העור והמוסטנג | צילום: צילום מסך

ג'וד ג'ייקוב אדמס-פוסטר, "המאומצים"

הסדרה "המאומצים" (משפחת פוסטר) היא סדרה נעימה וחינוכית לכל המשפחה המשלבת דמויות גאות לצד דמויות סטרייטיות. במרכז העלילה משפחת פוסטר-אדמס המודרנית הכוללת שתי אימהות לסביות וחמישה ילדים, שארבעה מתוכם מאומצים. הנטייה המינית של הצעיר מבין הילדים, ג'וד, החוגג את יום הולדתו ה-13 בעונה הראשונה של הסדרה, נבנית באיטיות לאורך עונותיה. ג'וד מדבר בפתיחות עם אמהותיו על הבלבול המיני, מתנסה באהבות ראשונות ותמימות, מורח לק מדי פעם סתם כי בא לו וגם אם נתקל בקשיים מבחוץ, בתוך הבית הוא זוכה לגבולות גמישים, חום וחופש להיות מי שהוא. ושוב זה לא אישיו.

אהבה ראשונה ולגיטימית. ג'וד וקונור | צילום: צילום מסך

יארה גרייג'וי, "משחקי הכס"

גם במקרה הזה מדובר בדמות שנטייתה המינית נחשפה על הדרך והיוותה חלק קטנטן באישיותה. למרות שהאלים החדשים והישנים לא מרשים, טשטוש הגבולות המיניים בסדרת המופת של HBO בא לידי ביטוי בדמויות רבות ונדמה שחצי מווסטרוז הם לפחות ביסקסואלים. אחרי שאבדנו את רנלי שיכל להיות המלך הגאה הראשון בשבע הממלכות, את הנסיך אוברין שאהב להשתעשע עם גברים ונשים גם יחד והלך לעולמו בטרם עת ואת סר לוראס שהתפוצץ לנו בסיום העונה האחרונה, נותרנו עם אישה חזקה שייתכן ותשאר איתנו לאורך זמן, יארה גרייג'וי כמובן. כשמסביבה גברים שתלטניים עם שגעון גדלות ואח אחד שאיבד את הגבריות שלו בדרך אכזרית במיוחד, יארה רוצה להשתלט על העניינים והיא גם מצליחה לעשות את זה בחוכמה. נוכל רק לקוות שהברית החדשה עם דאנריז תוליד לפחות רומן קצרצר נוטף גירל פאוור.

שושנה בין קוצים. יארה גרייג'וי

פייפר צ'פמן, "כתום זה השחור החדש"

סדרת הטלויזיה על כלא הנשים הציגה דמויות רבות של נשים גאות ועגולות והעמיקה באופיין לאורך ארבע העונות (ובקרוב עונה חמישית). אז למרות שליבנו נתון לפוסיי המתוקה שנהרגה במהלך המהומות בבית הכלא בסוף העונה האחרונה ולקרייזי אייז החד פעמית, נדבר הפעם על כוכבת הסדרה פייפר, שבדרך כלל מחווירה לצד דמויות המשנה המבריקות אבל התהליך שעברה בסדרה הוא המעניין ביותר. מאישה לבנה ניו-יורקית, סטרייטית ומפונפנת מהמעמד הבינוני-גבוה היא הפכה לאסירה מחוספסת והשתלבה כמו דג במים בחיי הכלא הקשים כשהיא הופכת לאמיצה, נועזת ומתוחכמת. תוך כדי השינוי היא נכנעה לתשוקותיה ואימצה לבסוף את הזהות המינית הלסבית וניהלה רומנים סוערים עם שתי נשים כאשר הקשר רב התהפוכות עם אלכס ווס גרם לא פעם לדמעות אצל הצופים המושבעים.

פייפר ואלכס סיפור אהבה

אמילי פילדס, "שקרניות קטנות"

גם סדרת הנוער "שקרניות קטנות" ידועה באופי הגיי פרנדלי שלה. אמילי, אחת מחמש הדמויות המובילות בסדרה. יצאה מהארון בעונה הראשונה, התקבלה בחיוב בסביבתה הקרובה וניהלה קשרים שונים במהלכה. נטייתה המינית היא אחת מבין תכונות רבות שמגדירות את אישיותה האמיצה, הנשית והכריזמטית. הקשר המרומז שלה עם אליסון דילורנטס עבר עליות ומורדות רבות אבל רבים מהצופים מחכים לאיחוד רומנטי בין שתי היפהפיות לקראת סיום הסדרה כימים אלה.

יו גו גירל! אמילי פילדס

פרנסיס "פרנק" ג'יי אנדרווד, "בית הקלפים"

לסדרה הפוליטית המובילה אין קו להט"בי חד משמעי או אג'נדה גאה ברורה. היא לא מעמידה בראשה דמות להט"בית מובהקת ועם זאת הגיבור הראשי הגברי והקשוח שנשוי לאישה, פרנק אנדרווד, המגולם על ידי קווין ספייסי חוטא מפעם לפעם בסקס עם גברים. פעם אחת בשלישיה עם אשתו ופעם אחרת אחד על אחד עם גבר אחר. אז ביסקסואל או סטרייט עם טוויסט? בכל מקרה אנדרווד הוא גבר חזק שקורא תיגר על גבולות מיניים.

סטרייט עם טוויסט? פרנק אנדרווד