מוטב מוקדם? פאטו בן 21 וכבר מוביל את מילאן, מבלי שהתבגר

אחרי שעזב את הבית והמדינה, התחתן, התגרש ואף ירש את מקומו של שבצ'נקו, "הברווז" שנרכש ב-22 מיליון יורו עדיין לא זכה בדבר. השנה יש לו הזדמנות לעשות זאת, בתנאי שהילדות האבודה לא תשלוט בו

פאטו חוגג שער במדי מילאן
פאטו חוגג שער במדי מילאן | צילום: אימג' בנק / Getty Images

על דבר אחד, עד כמה שייראה תמוה, אין ויכוח בנוגע לאלשנדרה רודריגס דה סילבה, או בקיצור, פאטו: הוא מקדים את זמנו. נכון, לילדון אין אפילו תואר אחד עם מילאן מאז הגיע ב-2007, דונגה השאיר אותו מחוץ לסגל ברזיל לגביע העולם האחרון וגם הכינוי שהודבק לו, "הברווז", לא בדיוק מאיים כמו "החיה" אדמונדו, "אל לוקו" סבסטיאן אבראו ועוד שמות חיבה מפחידים שהומצאו לכדורגלנים בדרום אמריקה. ובכל זאת, הוא עושה דברים לפני כולם.

כבר בגיל 11 עזב את הבית ועבר לשחק במדי אינטרנאסיונל. באותה שנה הוא נאלץ להתמודד עם הפציעה הקשה הראשונה שלו, שבר ביד. המועדון הברזילאי שילם על ניתוח לאיחוי הזרוע והברווזון חזר למגרשים מוקדם מהצפוי. לפני שמלאו לו 18 הוא כבר היה על הטיסה לאיטליה וחתם במדי אלופת אירופה הטריה מילאן, ששילמה עבורו לא פחות מ-22 מיליון יורו. כיום, כשהוא עוד לא בן 22, הספיק החלוץ להתגרש מהשחקנית סטפני ביריטו, פחות משנה אחרי שנישאו. זה ילד, זה?

 

בברזיל, במיוחד בדרום, הכירו את הכשרון שלו. משוטי הכפר ועד המקומונים הגדולים אמרו עליו שיהיה היורש של רומאריו ורונאלדו, וגם הוא פינטז על זה.  "כשהייתי קטן לבשתי חולצה שלו, יצאתי לרחוב ואמרתי לחברים שלי שאני רונאלדו", סיפר. "כולם גדלו עליו בברזיל, הלוואי שאגיע להישגים שלו".

אפילו שבצ'נקו הגדול כבר מעריץ

מאז שהגיע למילאנלו הוא הוכתר כדבר הגדול הבא, כמושיע של הרוסונרי וכזה שיחזיר את האליפות לצד הנכון של העיר. אותה אליפות שהאחרון שהצליח שם לזכות בה היה קאקה. מלחיץ משהו. שלא יהיו טעויות, פאטו לא כרע תחת הלחץ. הוא כבש, נלחם ושבה את הקהל בקסמיו. אבל בכל פעם שהגיע לפיק, באה עוד פציעה שהשביתה אותו לחודש.

 

לקרלו אנצ'לוטי, האיש שהביא אותו לאיטליה, אין בכלל ספק: "מהיום שחתם במילאן הוא היה אחד משני השחקנים הטובים שלה. ברגע שקאקה עזב הוא הפך למספר 1. הסיקור שקיבל יותר גדול מזה של ליאו מסי כשהיה בן 17, וזה לא קרה סתם כך". מאמן אינטר כיום ומי שגילה את הכשרון, לאונרדו, לא מטיל ספק ביכולתו: "הוא כשרון אדיר, אחד משלושת הטובים בעולם. אין לו תארים? חכו, יבוא יום והוא יהיה זולל אליפויות וגביעים".

 

בעונות הקודמות שלו באיטליה הוא כבש 12 ו-15 שערים בהתאמה. השנה כבר יש לו 11, אבל בניגוד לעבר, הפעם הוא מבקיע את הגולים החשובים. צמד מול סמפדוריה בחוץ סידר למילאן 1:2 בגביע. שער בדקה ה-90 נתן 3 נקודות למסימיליאנו אלגרי ב-1:2 על קייבו וצמד מול אודינזה החזיר את הרוסונרי מפיגור כפול ל-4:4 פנטסטי. בזמן שבסרייה A זה דופק טוב, בליגת האלופות הוא לא מצא את הרשת מאז 2009, אבל אם תשאלו את האוהדים במילאנו, הם יצביעו עליו בתור האיש שיביא את הכרטיס לשלב הבא. לא זלאטן או רוביניו. הספרה 7 על הגב מחייבת את מעמד הכוכב בעיר, תשאלו את אנדריי שבצ'נקו. "אני מעריץ את המשחק שלו, הוא כל כך מגוון שאלגרי יכול לצוות אותו עם שניים, או אפילו שלושה חלוצים בהרכב. טוב שמילאן מצאה את היורש שלי מהר", סיכם האוקראיני, אחת מהאגדות שכבשו את איצטדיון סן סירו.

הבת של ברלוסקוני סובבה לברווז את הראש

כמו כל ברזילאי, גם כאן יש צד שני למטבע. מדובר בילד עם קריזות, שהגיעו לשיאן במשחק הכי חלש שלו העונה מול לצ'ה (1:1). בזמן שזלאטן הציג יכולת טובה והבקיע, פאטו הלך עם הראש בקיר, הסתבך עם ההגנה ולא ניסה למסור לחבריו. ג'נארו גאטוסו התעצבן מחוסר הפרגון של הילדון, וכמובן שלא התבייש להתעמת איתו מול המצלמות. אבל פאטו לא נשאר חייב, התקרב אליו וגם ענה. אם קלארנס סיידורף לא מפריד, לכו תדעו איך זה היה מסתיים. אלגרי הבין את הרמז והוציא את החלוץ.

 

גם מחוץ למגרש יש אקשן. ביריטו היפהפיה טענה שהסיבה לגירושין ממנו נבעה מהעובדה שהברווזון התגלה כחיית לילה במועדונים של מילאנו, מה שהוביל כנראה לחשד לבגידה או שתיים. דווקא קאקה, הברזילאי היחיד שלא חוגג לפני משחק, מסנגר עליו: "החיים של פאטו נעים על המסלול המהיר. הוא עזב את הבית מוקדם, אחר כך את המדינה ומערכת היחסים עם אשתו התנהלה מעבר לים. ילדות זה דבר שהוא לא נהנה ממנו הרבה". הסוגיה החדשה שמעסיקה את הצהובונים באיטליה היא היחסים בינו לבין ברברה ברלוסקוני, הבת של ראש הממשלה והבעלים של מילאן, סילביו. השניים צולמו בעת ארוחת ערב במסעדה ואחר כך בפאב, אבל היא מיהרה להכחיש שיש כאן קשר רומנטי: "זו הייתה יציאה עם חברים משותפים. אני מכירה את אלשנדרה טוב, אז למה שלא אשב ואדבר איתו?".

 

משבר נוסף היה לפאטו בקיץ. המאמן לאונרדו, שהמליץ עליו לאנצ'לוטי ב-2007, פוטר ולמחליפו אלגרי לקח זמן לתת לו את הקרדיט הדרוש. בהתחלה מערכת היחסים בין השניים לא בישרה על סיפור אהבה. איברהימוביץ' ורוביניו נחתו בארץ המגף במטרה שיהפכו ללהיט החדש של מילאן, אבל הברווז לא הפסיק להבקיע, לבשל ותפס מקום קבוע בהרכב. בינואר הצטרף אנטוניו קסאנו לרוטציה, אבל היכולת של הברזילאי שלחה אותו ישר לספסל. "יש לו יכולת יוצאת מן הכלל שבאה לידי ביטוי בצורה מדהימה, וזה דבר קסום לאור הגיל הצעיר שלו", אמר אלגרי, שהודה: "הצבנו לעצמנו מטרה לזכות בכל התארים וככל שהעונה מתקדמת מבינים שבלי פאטו זה היה הרבה יותר קשה".

 

לברזילאי יש שגם עוד מודל לחיקוי. "מגיל 7 הערצתי את אלסנדרו דל פיירו. היה לי פוסטר שלו והחלום הכי גדול היה לשחק איתו", התוודה. "ההגינות שלו ראויה להערכה. הלוואי וגם אני, כמוהו, אצליח להיות דומיננטי במילאן עד שאפרוש".

 

הדיבורים על פרישה מיותרים בגיל 21, אבל דבר אחד בטוח: אלשנדרה פאטו הוא כשרון ברמה עולמית שבלי תואר משמעותי ימשיך להתבשל בתנור עד שיישרף בבוא הזמן. מה שיכול למנוע ממנו לפרוץ לתודעה ולעמוד בשורה עם מסי וכריסטיאנו רונאלדו הוא החסך בילדות. עד שהגיע למילאן הוא היה קודם כל כדורגלן. השאלה היא אם בסיום העונה הוא יהיה סופרסטאר עם קבלות, או עוד ברזילאי שרוקד במועדונים בלילה שלפני המשחק החשוב.