רומן שוב הורס את צ'לסי

למרות שהיא נראית כמו הקבוצה הטובה באירופה, הבעלים של צ'לסי מעוניין להחזיר את חוס הידינק. וגם: השקט של ריאל לרונאלדו, הבלוז של יוז והקאמבק של פארמה. סיכום סופ"ש באירופה

שמור על הכוכב, חורחה >>>

כריסטיאנו רונאלדו קיבל מריאל מדריד טיפול בכפפות משי לבנות. למרות הסכום האדיר שהושקע בו בקיץ, בכל התקופה בה היה פצוע קיבל הפורטוגלי שקט מוחלט ומפתיע מההנהלה והמנהל המקצועי שלה חורחה ולדאנו. בעוד המאמן מנואל פלגריני מיהר להתלונן על עומק הסגל שלו אחרי ההפסד בסביליה והירידה ביכולת, ולדאנו התעקש לשמור על שקט סביב הסופרסטאר. כך למשל, יום לפני ה-0:1 על ראסינג סנטאנדר וכשהסופר-קלאסיקו ברקע, הפתיע ולדאנו כשהשיב על שאלת 96 מיליון היורו האם רונאלדו ישחק מול ברצלונה בתשובה: "צריך סבלנות. רונאלדו יחזור רק כשהוא יהיה כשיר לחלוטין, לא נסכן אותו". ולדאנו הקפיד לציין מדי כמה ימים שריאל לא תלויה רק ברונאלדו, ואפילו השווה את קאקה, שירש את משבצת השחקן המוביל, למייקל ג'ורדן. טוב לראות שאחרי קיץ כל כך מטורף, פלורנטיני פרס זז הצידה ונתן לולדאנו לנהל את העסק. ניצחון בקאמפ נואו יהפוך את אוסף הכוכבים של פלגריני לקבוצה שיהיה קשה מאוד לעצור אותה, ועל הדרך יתן מכה מוראלית ליריבה הכי גדולה, שרחוקה משיאה. בשביל שזה יקרה, וריאל מדריד תהיה מה שציפו ממנה אחרי הקיץ הסוער שעברה, היא חייבת את השחקן הכי טוב בעולם בריא לגמרי.

מנגנון ההשמדה העצמית של אברמוביץ' >>>

צ'לסי ממשיכה להיראות כמו הקבוצה הכי טובה באירופה, ובשבת היא הגדילה את הפער בפסגה ל-5 נקודות אחרי 0:4 קליל על וולבס, תוך שהיא שומרת על מאזן מדהים במשחקי הבית עם 7 ניצחונות ליגה ו-20 כיבושים לעומת שער חובה אחד. אבל דווקא כשהכל הולך חלק ועניינים מתחילים לשעמם לטובה, רומן אברמוביץ' מנסה שוב להפעיל את מנגנון ההרס העצמי שלו ולחרב הכל. הרעיון החדש שלו הוא למנות את חוס הידינק, שאימן את הקבוצה בחצי העונה שעברה ונכשל בניסיון להעפיל עם נבחרת רוסיה למונדיאל רק לאחרונה, למנהל מקצועי במועדון. כידוע, האוליגרך משלם את משכורתו של הידינק בנבחרת (8 מיליון דולר לעונה) וחפץ ביקרו. קרלו אנצ'לוטי, שעושה בצ'לסי עבודה מצוינת, הגיב באופן חיובי (איך לא?) ואמר שהידינק הוא חבר טוב שיוכל מאוד לעזור לו. מה שאנצ'לוטי מפחד לומר בגלל פחד מהבוס הקפריזי זה שהוא ממש לא צריך מעליו מנהל מקצועי שרק יסבך את העניינים. הידינק הוא גאון כדורגל, אבל עשוי להיות מינוי רע מאוד, והרצון של אברמוביץ' לתפור ג'וב לא מוגדר כדי לרצות את ההולנדי יפגע בו, באנצ'לוטי ובצ'לסי. הדיבורים על היחסים הנהדרים של הידינק עם חדר ההלבשה הרכלני של הבלוז הופכים את הרעיון הזה למתכון בטוח לפיצוץ, כמו שקרה בעבר עם מינוי פוליטי אחר של אברמוביץ', אברהם גרנט. מקורבי הידינק ציינו פתגם רוסי שאומר ש"אפשר לקפוץ פעמיים לאותה בריכה", הבעיה שהמים הפעם אחרים ועשויים להפוך מהר מאוד להיות גם עכורים.

הבלוז של מארק יוז >>>

מנצ'סטר סיטי היא האכזבה הכי גדולה בכדורגל האירופי עד כה, חוץ מאתלטיקו מדריד כמובן. הסיטי, שהחזיקה בסגל לא רע כבר בעונה שעברה, השקיעה הקיץ למעלה מ-100 מיליון ליש"ט כדי לשפץ אותו. לא כדי לבנות אותו. עוד כוח אש מקדימה, חיזוק ההגנה ומנהיגות במרכז השדה. הביקורות שספג המנג'ר מארק יוז על סגל לא מאוזן עם הגנה גרועה לא נכונות. הוולשי החליף כמעט את כל החוליה האחורית עם שני הבלמים הכי טובים שהיו זמינים, קולו טורה וג'ולאון לסקוט, השוער שיי גיבן והמגן השמאלי ווין ברידג'. כשיוז קיבל את המיליונים כדי לשדרג את הסגל, מה שהוא היה אמור לראות בעיני רוחו זה בדיוק משחק כמו נגד ליברפול בשבת. בשביל משחקים כאלה סיטי נבנתה: לנצח במאבק מול יריבותיה לכרטיס לליגת האלופות, ולערער את המרובע הקדוש צ'לסי-מנצ'סטר יונייטד-ארסנל-ליברפול. המיליונרים ממנצ'סטר קיבלו את הסקאוזרס במצב קשה, כשהם חסרי ביטחון, חסרי פרננדו טורס ועם סטיבן ג'רארד בינוני מאוד אחרי פציעה ממושכת. אבל כל מה שהצליחו התכולים להשיג היה עוד "כמעט", ותיקו 2:2 עם שערים שנכבשו רק הודות לכניסתו של קרלוס טבס בדקה ה-63 כשליברפול הוליכה 0:1. נראה שמארק יוז לא הפנים את ה"יום החדש" שהבוסים שלו רוצים להביא למנצ'סטר סיטי, ואחרי המשחק הוא דיבר על תיקו שמח. כדי להכנס למועדון של הגדולות באמת, סיטי תצטרך מאמן קצת יותר שאפתן.

בקרוב, בחנויות >>>

פארמה היא אחת ההפתעות הגדולות של העונה בליגה האיטלקית, ואחרי 13 מחזורים היא במקום ה-5. הקבוצה שחזרה הקיץ מעונה אחת בליגת המשנה, השיגה בשבת את אחד הניצחונות הגדולים שלה העונה, 2:3 בחוץ מול פיורנטינה, ונראית רחוקה ממאבקי התחתית שחזו לה. הסיפור של הג'יאלובלו בעשור האחרון נשמע כמו קלישאה שחוקה כאשר מדובר במועדונים איטלקים: שחקנים צעירים שקיבלו את הזדמנות חייהם, שפרצו בקבוצה ונמכרו כדי לכסות חובות שמנים שנוצרו הרבה בגלל קריסת החברה המאמצת "פארמלט". עם השחקנים שהיו בתחילת העשור בפארמה, אפשר להרכיב קבוצה שהיתה מביאה הרבה תארים למועדון. להלן רשימה חלקית: ג'יאנלואיג'י בופון, סבסטיאן פריי, פאביו קנאברו, ליליאן תוראם, מרקו די ואיו, אדריאן מוטו, אלברט ג'ילארדינו, יוהאן מיקו, הרנן קרספו ואדריאנו. השנה הלכו שם כמעט כרגיל על קו של ותיקים לצד צעירים מוכשרים, וצירפו לצד קשישים כמו ניקולה אמורוסו וכריסטיאן פאנוצ'י את אלברטו פאלושי המוכשר ממילאן, ואלרי בוז'ינוב ממנצ'סטר סיטי ודניאל גאלופה מסיינה. אז האם האימפריה חזרה? כנראה שלא. פארמה לא תאיים על הצמרת העונה וספק אם הדור הנוכחי מספיק בשל ומוכשר כדי להוביל את הקבוצה לליגת האלופות. קצת עצוב שעד שהוא כן יהיה כזה, רוב השחקנים שוב יתפזרו ברחבי אירופה.