לא יותר מעלה תאנה

היכולת של ראול לא מסתירה את הבעיות הקריטיות של ריאל, אלכס פרגוסון שוב יוצא למלחמה מול הכוכב שלו, וליברפול בדרך לשבוע שיכול לגמור לה את העונה. סיכום סופ"ש אירופי

זה סופו של כל בלון >>>

אחרי שנה שכמעט והסתיימה באליפות היסטורית, ליברפול פתחה את העונה רע מאוד: שלושה הפסדי ליגה בשמונה מחזורים, והפסד 2:0 לפיורנטינה בליגת האלופות. לשם השוואה, בכל העונה שעברה האדומים ירדו מנוצחים רק פעמיים בפרמיירליג. המנג'ר רפא בניטס לא ממש מקבל גיבוי מההנהלה, ושמע שהבוס ג'ורג' ג'ילט שוחח עם אוהדי הקבוצה מיד אחרי ההפסד 2:0 לצ'לסי, ותלה את האשמה ישירות במנג'ר ובמערך הסקאוטינג שלו. עם כל המטען הזה, ואחרי שרטן ותקף את מאמני הנבחרות שהחזירו לו את פרננדו טורס, סטיבן ג'רארד ודרק קויט פצועים מהמשחקים הבינלאומיים, הגיע משחק החוץ בסנדרלנד. המרסיסייד אמנם הפסידו בגלל הבלון המפורסם, אבל זהו סתם קוריוז. החתולים השחורים של סטיב ברוס היו הרבה יותר טובים, ורק חוסר ריכוז שלהם מנע מליברפול תבוסה, בדרך להפסד שלישי ברציפות, רביעי בתשעה מחזורי ליגה ומרחק 7 נקודות ממנצ'סטר יונייטד כבר בשלב מוקדם כל כך של העונה. המצב נראה קשה, ובשבוע הקרוב הוא עלול להפוך לקריטי. ליברפול חייבת ניצחון במשחק הביתי בליגת האלופות מול ליון המושלמת, ושלוש נקודות בקרב הצמרת מול השדים האדומים ביום ראשון הבא. פחות מזה, והיא עלולה לסיים את העונה מוקדם במיוחד. בניטס כבר הצהיר ששני הסופרסטארים שלו, טורס וג'רארד, חייבים להחלים לקראת השבוע הגורלי, והוא יודע על מה הוא מדבר. כי עם כל הכבוד ליוסי בניון, גם העונה ליברפול היא קבוצה של שני שחקנים.

הבעיות של ריאל >>>

ריאל מדריד אמנם ניצחה 2:4 את ויאדוליד, וראול בהופעה ה-711 שלו שוב הוכיח שהוא גדול יותר ממאות מיליוני היורו שנשפכים מדי שנה על פרויקט גלקטיקוס, אבל לאוהדי הבלאנקוס יש גם כמה סיבות לדאגה. הראשונה שבהן היא ההגנה. אז נכון, פפה רק חזר מהשעיה ולוקח זמן לעבוד על תיאום, אבל מול ויאדוליד ריאל נראתה פגיעה מאוד, כשכל התקפה או קרן (והיו 12 כאלה) של האורחת הפכו למצב מסוכן. רק בנס יצאה ריאל רק עם שני כדורים ברשת, וזה מול החלוצים האנונימיים של ויאדוליד, ולא מול ליאו מסי או זלטן איברהימוביץ'. מאמן ריאל מדריד מנואל פלגריני ענה לביקורת על משחק העורף בתשובה ספק מתחכמת ספק מתעלמת: "אני לא ראיתי טעויות בהגנה שלנו. השער הראשון נבע מבעיטה חופשית והשני מחוסר מזל". הדאגה השניה של יושבי הסנטיאגו ברנבאו היא קארים בנזמה. החלוץ הצרפתי, שהגיע בקיץ מליון תמורת כ-35 מיליון יורו, רחוק מאוד ממה שציפו ממנו להיות. בנזמה גם מתח לאחרונה ביקורת על דקות המשחק שהוא מקבל בריאל, בה נמצא גם מי שביקר את הרגלי הבילוי שלו. בסוף השבוע האחרון נפגש בנזמה עם אלילו, רונאלדו הברזילאי, שאמר לו: "אל תדבר הרבה, תבקיע שערים". אם הצרפתי לא יישם את הטיפ המופלא, בריאל מדריד יהיו בבעיה גדולה.

מוריניו מתרכז בעיקר >>>

"הניצחון הזה הוא הוכחה ניצחת לעוצמה של הקבוצה הזאת. גם ה-1:2 על אודינזה הראה עוצמה קבוצתית, אבל מסוג אחר לחלוטין". כך הסביר קשר אינטר אסטבן קמביאסו את הבדלי היכולת בין קבוצה שמפרקת את גנואה ומילאן בחמישיות ורביעיות, לזו שזקוקה לשער בתוספת הזמן כדי לנצח את אודינזה בבית, וסוחטת בקושי 1:1 מול רובין קאזאן הצנועה בליגת האלופות. להתלהבות של קמביאסו הצטרפו גם ווסלי סניידר, שהצהיר כמה הוא נהנה מכל רגע במועדון, ודיאן סטנקוביץ', ששיחזר את השניות שקדמו לשער שלו מחצי מגרש. אבל רק מוריניו נשאר אדיש, וצינן את ההתלהבות מהחזרה למקום הראשון: "בסך הכל ניצחנו משחק. הוא ממש לא היה מושלם, אלה בסך הכל 3 נקודות חשובות". הפורטוגלי ודאי ניסה להרגיע את השחקנים שלו לקראת משחק ליגת האלופות מול דינמו קייב, כי גם הוא רואה שמה שהולך לנראזורי בקלות בארץ המגף הופך לקשה עד בלתי אפשרי אפילו מול קבוצות בדרג בינוני באירופה. המיוחד כבר הבין שיובנטוס, רומא ומילאן שוב מפשלות, ולא באמת מסוגלות לדגדג את הקבוצה שלו במאבק האליפות, כך שהשנה יותר מתמיד הוא יבחן בליגת האלופות.

ריו פרדיננד חי בסרט >>>

לא הניצחון 1:2 על בולטון או החזרה למקום הכל כך טבעי בפסגת הפרמיירליג, אפילו לא שער הבכורה של אנטוניו ולנסיה. הבשורה הכי משמחת שקיבלו אוהדי מנצ'סטר יונייטד בשבת האחרונה היתה חזרתו של השוער אדווין ואן דר סאר מפציעה ארוכה. עכשיו כשבן פוסטר החלש יחזור למקום אליו הוא ראוי בקצה הספסל של אלכס פרגוסון, נראה שההגנה של השדים האדומים, שספגה כבר שבעה שערים בארבעה משחקי בית, תמצא סוף סוף שקט ושלווה. אלא ששחקן אחר בחולית ההגנה הוא שמדיר שינה מעיניו של המנג'ר הסקוטי לאחרונה, ריו פרדיננד, שאפילו גרם למנג'ר להתבטא נגדו בצורה חריגה בסוף השבוע האחרון: "אם פרדיננד לא ישתפר, הוא יאבד את מקומו במנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה", אמר פרגי, והוסיף: "אני לא זוכר תקופה כל כך גרועה שלו מאז שהוא במועדון, הוא עושה המון טעויות שלא אופייניות לו". הבלם האנגלי, שספג ביקורת מכל כיוון בשבועות האחרונים גם בשל עיסוקו הנוסף כמפיק של סרט קולנוע, החליט לא לשתוק: "הרעב והתשוקה שלי לכדורגל נשארו כשהיו. העבודה על הסרט לא פוגעת בי מפני שאני יודע את סדר העדיפויות הנכון". ומי קפץ על ההזדמנות ברגע שהעניינים בין פרגוסון לפרדיננד התחממו? דיוויד בקהאם כמובן. "פרדיננד הוא הבלם הכי קרוב לשלמות", אמר בקס, שהוסיף ש"במנצ'סטר יש מנג'ר שצריך לדאוג לו, וביחד עם תמיכת הקהל אין שום סיבה שפרדיננד לא יחזור לעצמו". מעניין יהיה לראות לאן ילך כל הסיפור הזה, והאם הסקוטי הותיק שוב צודק.