במקרה של עליה: ב"ש תתחזק בשחקן נוסף

שביעות רצון אחרי ה-0:2 על קייראט. ספורי כשיר לגומלין

הפועל באר שבע עשתה אתמול (חמישי) צעד משמעותי לעבר הסיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית, ולהכנסה נוספת של 280 אלף יורו, אחרי שניצחה 0:2 את קייראט הקזחית. מדובר במשחק הביתי השני העונה במפעל בו הקבוצה של ברק בכר לא ספגה והשיפור במשחק ההגנה קשור בין היתר לכשירותו של מיגל ויטור וההשקעה הרבה של כל השחקנים, שמציגים כושר גופני גבוה בתחילת העונה.


ההכנה של ברק בכר למשחק עבדה לפי הספר. לפני המשחק, המאמן דיבר עם שחקניו על החורים של שמשאירה הגנת היריבה ועל העובדה שרבים משחקניה עולים ו'שוכחים' לרדת. בכר שינה מערכים במהלך המשחק וכאשר קבוצתו תקפה היא שיחקה עם שלושה בלמים, לעומת רביעייה בחלק האחורי כשהגנה. "זה היה משחק קרוב למושלם", אמרו בב"ש. "הקבוצה הגיעה מאוד מוכנה ולא היה חסר הרבה כדי שהמשחק ייגמר בתוצאה גבוהה יותר. רק שלא נצטער על זה".


נייג'ל האסלביינק, שעבר עונה לא טובה, עבד בקיץ בעיקר על נושא התזונה. הורדת המשקל ניכרת היטב בהולנדי, שרשם עוד משחק טוב וזכה לשבחים. בקבוצה החמיאו גם לוויטור, וכן למרוואן קבהא, דוד קלטינס ועדן שמיר שרצו בלי הפסקה וחילצו לא מעט כדורים.

שחקן נוסף שזכה לשבחים הוא רמזי ספורי, שלמרות שנפצע, היה מאוד דומיננטי וכבש את שער היתרון מהנקודה הלבנה, לאחר שנקבע שבהעדרו של בן שהר, הוא יהיה בועט הפנדלים. הקשר נפגע בכתפו ולכן הוחלף, אך מדובר במכה יבשה בלבד, בה יטפלו בניקוז הנפיחות וקרח. ההערכה היא שהרכש מהפועל תל אביב יהיה כשיר למשחק בקזחסטן.


ובמקרה שבאר שבע תשלים את העבודה בשבוע הבא, אלונה ברקת מתכוונת להכניס את היד לכיס כדי להביא שחקן נוסף. על פי ההערכות, אם תשיג תוצאה טובה בקזחסטן, הקבוצה מבירת הנגד תשחק מול נורשפינג השבדית, שניצחה 0:2 את ליפאייה. הקבוצה הסקנדינבית נמצאת באמצע העונה, בדיוק כמו קייראט, ונחשבת לפייבוריטית במפגש אפשרי מול החבורה של בכר.


לקראת הגומלין, בכר יוריד את השחקנים לקרקע לקראת הגומלין ויבהיר שבקזחסטן המשימה תהיה לא פשוטה. הקבוצה החליטה לטוס כבר ביום שני בעקבות הבדלי השעות ומזג האוויר היבש. ב"ש תמריא לטורקיה ומשם בטיסת קונקשן לקזחסטן, מאחר שעל פי ההנהלה, שטיסה חכורה הייתה עולה כ-200 אלף דולר, בעוד הנסיעה עם עצירה בטורקיה תעלה למועדון רק כעשירית מכך.