האלופה תאלץ לשחק בכיפור אם תעפיל לאלופות

המחזור הראשון בבתים ייערך בחג. בהתאחדות פנו לאופ"א

מועדי משחקי ליגת האלופות לעונה הבאה נקבעו לאחרונה ונשלחו לקבוצות, ומהם עולה בעיה רצינית לאלופה הישראלית. אם תצליח להעפיל לשלב הבתים - מחזור המשחקים הראשון ייערך ב-18-19.9, ערב יום הכיפורים ויום הכיפורים, מה שיגרום לכך שהיא תאלץ לשחק בו.


בהתאחדות כבר פנו לאופ"א בנושא בבקשה להזיז, במקרה הצורך, את המשחק של הקבוצה הישראלית ל-20.9 או ל-17.9. כרגע, אין עדיין החלטה רשמית מצד אופ"א בנושא, אבל להתאחדות הובהר כי ינסו להתחשב בקבוצה הישראלית במקרה זה ויפעלו לשבץ אותה לשחק בחוץ ולא לארח את המשחק, וכן לשבצה מלכתחילה, עוד לפני שידונו בנושא הזזת מועד המשחק, ב-19.9, מוצאי יום הכיפורים, כדי לא לחייב אותה לשחק בזמן צום, אלא רק כשעתיים אחריו.


הקבוצה האחרונה שנאלצה לשחק במפעל אירופי בערב חג היא מכבי תל אביב. כזכור, בשלב הבתים של הליגה האירופית ב-2011/12, הצהובים שיחקו מול דינמו קייב בערב החג השני של ראש השנה, במשחק שהסתיים ב-1:1. בעונת 2004/5 מכבי אירחה את באיירן מינכן גם כן בערב ראש השנה, אז זה היה בשלב הבתים של ליגת האלופות. בכיפור האחרון אגב, כמה לגיונרים נאלצו להתחבט בשאלה האם לשחק תחת קבוצתם.


בנושא אחר, עדיין לא נקבע תאריך חצי גמר הגביע. על אף הפרסומים שהוא יערך במוצאי חג הפסח, 31.3, מדובר בתאריך ששוריין בלבד ולא בתאריך שבו בהכרח יתקיים המשחק. מחר לאחר שיגרילו את משחקי חצי הגמר יקבעו גם את התאריך בהתאם למשחקים שיוגרלו, בהתחשב במשחקי הליגה של הקבוצות. בנוסף לא הוחלט עדיין האם לקיים את המשחקים יום אחרי יום באיצטדיון סמי עופר בחיפה, או לערוך הצגה כפולה.