רוצה מכונית? כך תבנו נבחרת בליגת החלומות

37,000 כבר נרשמו, הנה הטיפים שלנו ל-11 שיקחו אתכם רחוק

אז יש רכב, יש טיול ג'יפים בספרד, אופניים חשמליים, בתי מלון ועוד שלל פרסים בליגת החלומות. זה נהדר, אבל איך זוכים? את מי מציבים בהגנה ובאיזה מערך כדאי לבנות את הנבחרת? את מי למנות לקפטן? ובכן, זו הנבחרת שאיתה אגש למחזור הראשון במונדיאל. אתם מוזמנים להמליץ על שינויים, שבטוח ייעשו תוך כדי תנועה.

האסטרטגיה


כמובן שקודם כל צריך להסתכל על הנבחרות החזקות שזכו בהגרלה קלה, במיוחד במחזור הראשון, אחריו אוכל לבצע שלושה חילופים. שלוש הנבחרות שישמשו כעוגן מבחינתי בשלב הבתים הם בלגיה, צרפת וברזיל.


בלגיה נחשבת למעצמה בעלייה ורבים חוזים לה הגעה אפשרית אפילו עד חצי הגמר. מארק וילמוטס ושחקניו הוגרלו לבית נוח עם אלג'יריה, רוסיה ודרום קוריאה. אין לי ספק שההתקפה הבלגית תבקיע לא מעט שערים בבית הזה - ובמיוחד במחזור הראשון מול האלג'יראים. ולכן - רומלו לוקאקו ואדן הזאר קיבלו שני מקומות בטוחים אצלי ב-11.


ב-2010 נבחרת צרפת התפרקה תחת הדרכתו של ריימונד דומנק, שסבל ממרד שחקנים יוצא דופן. לדעתי, הפעם הטריקולור מגיעים למונדיאל שבו ישקמו את התדמית שלהם. הבית הנינוח שקיבלו עם שווייץ, אקוואדור והונדורס גרם לכך שזו תהיה נבחרת העוגן השניה שלי בשלב הבתים. המשחק הראשון של צרפת יהיה מול הונדורס, שלאחרונה לא הצליחה להתמודד אפילו עם החבורה של גוטמן. לדעתי, יהיה כאן משחק חד צדדי ואפילו ניצחון רב שערים של צרפת, אשר לטעמי גם תשמור על שער נקי.


על כן בחרתי בכרים בנזמה כחלוץ שלישי לצידם של לוקאקו והזאר. חלוצה של ריאל מדריד הוא המוציא לפועל העיקרי של הטריקולור ולכן גם מיניתי אותו לקפטן בתקווה שהוא יתפוצץ על אחת הנבחרות החלשות בגביע העולמי. גם הבלם רפאל ואראן קיבל את חולצת ההרכב שלי מתוך תקווה שיביא לא רק נקודות על שער נקי, אלא שם בשל המחשבה שהוא יכול לתת ערך מוסף עם שער ממצב נייח. מול הונדורס יש לו סיכוי טוב לכך.


כל משחקיה של נבחרת העוגן השלישית שלי, ברזיל, יהיו כנראה תחת האווירה הכי ביתית שידענו במונדיאלים. הסלסאו נחשבים לפייבוריטים לזכייה בטורניר והעובדה שקיבלה בבית המוקדם את קרואטיה, מקסיקו וקמרון, סייע לי ללכת איתה. נכון שזה לא הבית הכי קל שיש, אבל קשה להאמין שהיא תובך בשלב הזה. לברזיל יש הגנה סופר איכותית מלאה בכוכבים, כשדווקא בהתקפה לא ברור לנו מה יהיו היכולות שלה. הבחירה הצפויה כאן היא בדני אלבס, שלהערכתי נבחרתו לא תספוג במשחק הפתיחה מול קרואטיה. אלבס, שפורץ נפלא באגף בברצלונה, יכול גם לשדרג את הניקוד עם פריצה אחת מוצלחת ואולי אפילו לכבוש, כפי שעשה במשחק הידידות האחרון.

5 השחקנים שנבחרו עד כה (אלבס, ואראן, בנזמה, לוקאקו, הזאר) נגסו לי במרבית התקציב וכעת צריך לבחור 6 שחקנים במחירים סבירים. ולכן כעת אני מהמר על נבחרות בינוניות שיכולות להפתיע במונדיאל, כאלה שהוגרלו לבית נוחים יחסית וששחקניה לא יקרים. אלה יתר הבחירות שלי:


גארי מדל ומאוריסיו איסלה הם שניים מעמודי התווך של הגנת צ'ילה. לא נבחרת מהחזקות בטורניר, אך משחקיה יהיו באווירה ביתית. אולי רבים יחשבו שעשיתי טעות, שכן הצ'ילאנים יתמודדו עם ספרד והולנד, אך כאן אני מבסס את בחירתי ממש על סמך המחזור הראשון נגד אוסטרליה. מעריך שמדל ואיסלה יוחלפו לאחר מכן.


חוף השנהב תחל את דרכה במשחק קל על הנייר נגד יפן ולכן אני הולך עם שוערה בובאקר בארי והקשר האדיר של הפילים ושל מנצ'סטר סיטי - שנחשב לכוכב הגדול ביותר של הנבחרת האפריקאית - יאיא טורה. טורה אמנם לא זול, אך הקשר המחונן הוכיח לא פעם שהוא אס התקפי עם שערים מחוץ לרחבה וכדורי קרן. טורה הוא גם בועט הפנדלים - עוד טיפ חשוב לבניית כל נבחרת. רצוי לשלב שחקנים שהם בועטי הפנדלים של נבחרתם.


ג'ון אובי מיקל ואוגניי אונאזי הם שני הקשרים הבולטים של נבחרת ניגריה. בחרתי בשניהם לאור המשחק הראשון של הסופר איגלס מול איראן. סטפן קשי ושחקניו ייאבקו על העלייה לשמינית הגמר בבית שכולל גם את ארגנטינה ובוסניה. במחזור השני הם יפגשו את הבוסנים.


כאמור, האסטרטגיה שלי מתבססת על 3 הנבחרות שילוו אותי לאורך המונדיאל ולצידן שחקנים בתקציב סביר מנבחרות בינוניות, שקיבלו בתים נוחים. המשותף לכל 11 הפותחים - משחק פתיחה קל על הנייר במחזור הראשון ופוטנציאל גדול לקחת נקודות. הולנד-ספרד, פורטוגל-גרמניה, איטליה-אנגליה. אלה אמנם משחקים סוחפים ומרתקים, אך לא הייתי בוחר משם שחקנים. לא ברור איך המשחקים האלה ישפיעו על ליגת החלומות. ראוי לציין נבחרת אחת שלא בנבחרת החלומות שלי - אורוגוואי אמנם נפלה על הבית קשה עם איטליה ואנגליה, אך במחזור הראשון היא צפויה "לחגוג" על קוסטה ריקה.


בסופו של דבר בניתי נבחרת בדיוק ב-100 מיליון דולר. דוקא מתאים לי רכב חדש...


ההרכב בקצרה: בובאקר בארי; דני אלבס, רפאל ואראן, גארי מדל, מאוריסיו איסלה; יאיא טורה, ג'ון אובי מיקל, אוגניי אונאזי; כרים בנזמה, רומלו לוקאקו, אדן הזאר.