לראשונה בהיסטוריה: ניצחון לישראל בשלב של הטור דה פראנס

הקבוצה הישראלית הגיעה ראשונה בקטע במרוץ האופניים היוקרתי בעולם. הרוכב האוסטרלי, סימון קלארק - שהוא חלק מהקבוצה - סיים ראשון את הקטע החמישי

זמן צפייה: 00:12

הישג היסטורי לקבוצת הרכיבה הישראלית: בפעם הראשונה בתולדות המדינה, קבוצה כחול לבן מנצחת קטע במרוץ האופניים היוקרתי ה"טור דה פראנס". הרוכב האוסטרלי, סימון קלארק, שהוא חלק מהקבוצה הישראלית, סיים ראשון בקטע החמישי והקדים רוכבים מהולנד, נורבגיה.

סיימון קלארק, הרוכב האוסטראלי של ישראל - הטור דה פראנס
סיימון קלארק בסיום הקטע | צילום: ספרינט סייקלינג

סילבן אדמס, מייסד קבוצת הרכיבה הישראלית אמר: "קבוצת 'פרמייר טק' הישראלית, ניצחה לראשונה בהיסטוריה שלה באחד משלבי ה'טור דה פראנס'. זה פשוט מדהים. דרך אגב, השלמנו זכיות בכל שלושת הגרנד טורים (הג'ירו ד'איטליה, הוואלטה והטור דה פראנס). זהו שלב מוקדם במרוץ, ואנחנו מקווים לאסוף ניצחונות נוספים, אבל ככל הנראה, זה הניצחון הגדול ביותר בהיסטוריה של הקבוצה. תודה לכם על התמיכה, אנחנו אוהבים אתכם. נותרו לנו שבועיים וחצי. תמישכו לעקובף רק התחלנו".

סיימון קלארק, הרוכב האוסטראלי של ישראל - הטור דה פראנס
סיימון קלארק, הרוכב האוסטרלי של הקבוצה הישראלית בטור דה פראנס | צילום: ספרינט סייקלינג

חברו לקבוצה אמר כשסיים את הקטע: "אני אתחיל מהסוף, לא הצלחתי להחזיק את הכידון בשני המקטעים האחרונים, היו לי חתכים על כל הגוף ועל הידיים. ברגע ששמעתי שסיימון ניצח – זו תחושה מטורפת, אי אפשר להסביר את זה. כל כך מגיע לו, אני שמח בשבילו. באופן אישי, אני חייב לציין שאפילו נהניתי מזה. לא בדיוק סוג המרוצים בשבילי, אבל זאת חוויה מטורפת".