דודי סלע לאחר הניצחון על מירנדה בדיוויס: "מחוץ לישראל הייתי מפסיד"

דודי סלע היה מאושר לאחר הניצחון על מירנדה הפרואני במשחק השני בגביע דיוויס: "ניצחתי את המשחק הזה בעזרת הקהל". הראל לוי: "איבדתי ריכוז"

דודי סלע התרגל בשנים האחרונות לפתוח את ההתמודדיות של ישראל בגביע הדייויס. היום (שישי), מול פרו, הוא נאלץ לשבת בצד ולראות את הראל לוי מפסיד ללואיס הורנה ב-4 מערכות. עם הגב לקיר, המחבט מס' 1 של הנבחרת עלה מול איבן מיראנדה, ניצח 2:6, 1:6, 6:3, 4:6 והשווה ל-1:1. משחק הזוגות, בין לוי ואנדי רם להורנה ומירנדה, יתקיים בשבת ב-14.30.

מה עבר על הישראלים ביום המשחקים הארוך?

ההרגשה נהדרת", אמר סלע כשהוא קורן מאושר בסיום. "איזה כיף זה הדייויס. חשבתי שלא אשחק בגלל כל מיני דברים, אבל אין על המשחקים האלה. ניצחתי שני סטים קלים והייתה לי נקודת שבירה בסט השלישי. לא נתתי לו להיכנס למשחק, פתאום הכל הלך לו, נלחצתי והתחלתי לשחק דפנסיבי. ניצחתי את המשחק הזה בעזרת הקהל, אם זה לא היה בארץ הייתי מפסיד את המשחק הזה".

"אנחנו פייבוריטים עכשיו"', הצהיר לסיום, "מיראנדה שחקן מעולה ואת הורנה כולם מכירים, אבל הראל יכול היה אבל לנצח. קצת כמוני, הוא שיחק פחות אגרסיבי בנקודות החשובות. בכל מקרה, הסיכויים שלנו כעת לנצח את המפגש הזה ממש טובים".

"הרגשתי בשלבים מסוימים במשחק שיש לי אותו, אבל איבדתי את הריכוז וזה ברח לי". כך סיכם הראל לוי את ההפסד שלו ללואיס הורנה במשחק הראשון של ההתמודדות בגביע הדייויס בין ישראל לפרו. אחרי יותר מ-3 שעות, המחבט מס' 2 של ישראל נכנע 7:5, 5:7, 7:6, 6:3 והכניס את הנבחרת לפיגור מוקדם. "אם הייתי מנצח את הורנה זו היתה הפתעה", הוסיף, "הוא בכושר יותר טוב ממני כרגע, הוא מדורג יותר גבוה ממני. היה צפוי שאפסיד את המשחק הזה".

"אני לא מרוצה מאיך ששיחקתי", המשיך לוי והסביר את הסיבה שלדעתו גרמה להפסד. "במצב של 2:3 בשובר שוויון, הוא לקח זמן לטפל בפציעה. אני לא יודע אם זה היה בכוונה, אבל זה הוציא אותי מהמומנטום". הורנה נתן הסבר משלו: "השתמשתי בחוקים כדי לצאת להפסקה בשובר שוויון". על כך ענה לוי: "אחרי שהוא חזר מהטיפול הוא פשוט הלך על מכות מסוימות וכל מה שהוא עשה הצליח לו".

הטניסאי הישראלי מעדיף להסתכל גם על הנקודות החיוביות מההפסד: "אחת המטרות הייתה להשאיר אותו כמה שיותר זמן על המגרש, ובמטרה הזו הצלחתי. אני לא חושב שהוא יכול להחזיק אותם שלושה ימים. אם יחליטו שאני עולה לזוגות אני מוכן מבחינה פיזית ומנטאלית. הרגשתי שהורנה מתעייף, אני לעומת זאת הייתי יכול עוד שעתיים-שלוש".

קפטן הנבחרת אייל רן שידר אופטימיות: "אני מאמין שגם הראל עוד יצליח לנצל הזדמנויות ונצליח במפגש הזה. דודי שיחק מעולה בשני הסטים הראשונים, הוא נתן תצוגת טניס מדהימה ופשוט העלים אותו. אחר כך מיראנדה קצת השתחרר, אבל אחרי שהוא ירד לשירותים דודי קיבל טיפול ולאחר מכן לא פספס אף כדור".

"אני מרוצה מהיום הראשון. דודי הציג יכולת מצוינת, הוא מנוסה וחכם ויודע להשתמש בקהל . לאורך כל הדרך האמנתי שיביא נקודה. הראל שיחק מצוין בחום והיה קרוב מאוד לנצח את המערכה השלישית, מה שיכול היה לשנות את הדברים. היו דברים שהראל יכול היה לעשות יותר טוב אבל אנחנו יוצאים מאוד מחוזקים מהיום הזה. אני מאמין שנעלה כדי לנצח את הזוגות וננסה לבוא ביתרון ליום המכריע. לנו יש פריבילגיה להשתמש במספר שחקנים ולהם לא, הם די מוגבלים עם הורנה ומיראנדה. אני מאמין ומקווה שזה יהיה לטובתנו".

"אני מרגיש מאוד טוב לגבי הזוגות. אנדי והראל משחקים זוגות על משטחים קשים, הם מנוסים ושיחקו כבר ביחד. פה בבית הם יוכלו להביא את הנקודה. אני בהחלט מרגיש שיש לנו איזה שהוא יתרון מסוים". על אוקון: "נועם נמצא על השולחן. החלטנו לפני כמה ימים שזה יהיה הצמד שלנו, שאנחנו עולים עם הראל ואנדי. רם עשה שבועיים מצוינים והתכנן בצורה הטובה ביותר. הוא תורם המון. אני בטוח שהוא יבוא וייתן את מה שיש לו והם יביאו את הנקודה".

איבן מיראנדה, המחבט מס' 2 של פרו, אמר בסיום: "שיחקתי הרבה יותר טוב בסט השלישי. היה קשה לי לחזור אחרי 3 חודשים, ואחרי שתי מערכות הרגשתי טוב יותר. זה משחק ראשון שלי אחרי תקופה ארוכה, ואני חושב ששיחקתי טוב".

הקפטן הפרואני, חיימה איסאגה, היה עצבני מאחר שלטענתו נגנבה מחדר ההלבשה התמונה של ישו, המשמשת כקמע הלא רשמי של נבחרתו. "לא יכול להיות שזה נמצא אצל מישהו מחברי הנבחרת שלנו", הוא טען, "כי חמש שנים שאני היחיד שמביא ומחזיר את התמונה. זה לא ייתכן. מעניין לאן זה נעלם".

על המשחק: "יכולנו להיות במצב של 0:2, זה לא היה רחוק מזה. אני שמח שלואיס ניצח את המשחק, זה היה משחק קשה. אני גם מרוצה מצורת המשחק של איבן. זה קשה עבור שחקן לא לשחק חודשיים וחצי ולחזור לשחק משחק בדיוויס ועוד בחוץ. דודי סלע שיחק בצורה מדהימה בשתי המערכות הראשונות".