דחיפות בין ניר אלון ליו"ר האיגוד שמחי

עימות במשחק בין מכבי ראשל"צ לחולון על רקע ההחלטה להביא שופטים מחו"ל

המשחק בין מכבי ראשון לציון לחולון (24:30 לראשל"צ) התקיים בסופו של דבר הערב (חמישי) לאחר שאיגוד הכדוריד הביא שופטים זרים מאוקראינה על מנת לנהלו במקום השופטים הישראלים ששובתים. הדבר עורר התנגדות בקרב הישראלים ובמחצית המשחק נכנס ראש חטיבת הספורט בהתאחדות המעוף ניר אלון, המייצג את השופטים, לחדר ההלבשה של האורחים מאוקראינה. יו"ר האיגוד דורון שמחי שהיה במקום ביקש מהאחרון לצאת, אך לאחר שזה סירב התפתח במקום עימות בין השניים שכלל דחיפות.


יש לציין כי מדובר בהשגת גבול של אלון, שנכנס לאיזור בו הוא אינו אמור להימצא. "אין לו זכות להיות שם. ניסיתי להוציא אותו החוצה", סיפר שמחי לאתר ערוץ הספורט,  "הוא לא הבין זאת במילים אז פיניתי אותו משם בדרך אחרת. המעשה שעשה היה גס ואלים והייתי צריך לגונן על השופטים".

בנוסף הגיעו לאולם שני פקחים משירות ההגירה, שבסיום המשחק בדקו את כשירות העסקת השופטים מאוקראינה. הפקחים שוחחו מספר דקות עם האוקראינים, ששוחררו לדרכם מיד לאחר מכן. יו"ר מכבי ראשל"צ יוסי גבע אמר על החשדות שהועלו: "אם יש בעיה זו אשמת האיגוד, והאיגוד יקח זאת על עצמו. אנחנו מנסים למצוא את עמק השווה".


גבע הוסיף בציניות: "כל הכבוד לניר אלון שהביא את משטרת ההגירה, אבל אנחנו נמצא לזה פיתרון". לטענת השופטים הישראלים, האוקראינים לא ידעו שהם באים בשל שביתה של עמיתיהם המקומיים ואם היו יודעים על צעד זה לא היו מגיעים.


מוקדם יותר פנה ניר אלון, באופן דחוף לאמנון בן עמי, מנכ"ל רשות אוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, בבקשה שימנע מאיגוד הכדוריד להעסיק שופטי כדוריד מחו"ל שינהלו את משחקי ליגת העל בכדוריד במקום השופטים הישראלים ששובתים.


במכתבו טען אלון: ''הבאת השופטים הזרים, מעבר להיותה מנוגדת לדיני השביתה ולחירות ההתארגנות, הרי שהינה פוגעת בכל הנוגע לדין, שעניינו כניסה של עובדים זרים לארץ, העסקת עובדים זרים והעסקתם במקום עובדים ישראליים. להדגיש, אין המדובר בהבאת שופטים זרים למשחקים בינלאומיים המתקיימים בארץ ובהם משתתפות קבוצות ישראליות, אלא הבאת שופטים זרים לשפוט, במקום שופטים ישראליים שובתים, במסגרת ליגה כל ישראלית''.

השופטים פתחו בשביתה כללית ביום ראשון לאחר שהמשא ומתן עם איגוד הכדוריד נקלע למבוי סתום. ביום חמישי בשבוע שעבר העביר איגוד הכדוריד לנציגות השופטים ולהסתדרות טיוטא של הסכם אישי בין האיגוד וכל שופט בנפרד, אשר תוכנה אינו משקף לחלוטין את המו"מ שהתקיים בין הצדדים ואף ומנוגד להסכם שהושג לפני כחודש וחצי ואשר בעקבותיו הסכימו השופטים להקפיא את השביתה.


במידה שהמשחק לא יתקיים מדובר בצעד חסר תקדים של שופטי הכדוריד, שכבר איימו לא אחת בשביתה. "לא ניתן שיפסיקו את הכדוריד. נדאג שמערכת תמשיך לתפקד כרגיל", כך נשמעו היום באיגוד הכדוריד. "שידרגנו את שכר השופטים משמעותית בהסכם חדש שהוצע להם (שתוך שנתיים אמור
לטפס מסכום של כ-300 ש"ח עד ל-750 למשחק) זה הסכם היסטורי עבורם וחבל שלא חתמו עליו. כבר בתחילת המו"מ הובהר שלא יהיה הסכם קיבוצי וחבל על המלחמה הזאת".