קינטאנה ניצח באלפים, ברנאל עלה למקום ה-2

צפו: אלאפיליפ שרד. רוכב אינאוס צימק את הפער ל-1:30 דקות

טור 2019 סוף סוף מאיר פנים לנאירו קינטאנה. הרוכב הקולומביאני, שסומן לפני המירוץ כאחד הפייבוריטים למירוץ וקירטע בשבועיים הראשונים, חזר לעשות שרירים וניצח הערב (רביעי) בוואלואר בקטע ה-;18 של הטור דה פראנס והראשון ברכס האלפים. ז'וליאן אלאפיליפ שמר על החולצה הצהובה שלושה ימים לפני פאריז, אך אגאן ברנאל הצליח להתקרב אליו בהתקפה שביצע בגאליבייה.


קינטאנה היה שותף לקבוצת בריחה אדירה של כ-30 רוכבים שתקפה בתחילת היום את הפלוטון ועברה שני טיפוסים אדירים בדמות הקול דה ואר (קטגוריה 1) וקול ד'איזואר (HC). המהלך של הקולומביאני הגיע כ-26 ק"מ לקו הסיום ובתחילת העלייה של הקול דה גאליבייה (23 ק"מ, 5.1% שיפוע). אף רוכב לא הלך איתו והדרום אמריקאי המשיך לבדו לפסגה, כשהוא יורד את 13 הק"מ לפיניש בוואלואר ומשיג את ניצחונו השלישי בקריירה בטור. רומאן בארדה, עוד רוכב עם טור מאכזב, סיים במקום השני בפיגור של 1:35 דקות ואילו אלכסיי לוסטנקו מאסטנה הגיע שלישי בפיגור של 2:28 מקינטאנה.


המהלך החשוב ביותר בדירוג הכללי התבצע הרחק מקינטאנה, כאשר אגאן ברנאל החליט לתקוף את חבורת הפייבוריטים בעליה האחרונה בגאליבייה והצליח במשימה כשסיים שמיני ובפער של 32 שניות מאלאפיליפ ויתר המועמדים לניצחון. אגב, המוביל הצרפתי נזרק בשלב התנתק בשלב מסויים מהרוכבים המובילים, אבל תפס אותם בירידה ויכול לסמן עוד V גדול על טור מופלא שלו. בצמרת הדירוג הכללי עלה ברנאל למקום השני כשהוא מפגר ב-1:30 דקות אחרי אלאפיליפ. תומאס שלישי - 5 שניות אחרי הקולומביאני. 

קינטאנה, שבוודאי ינסה לעשות עוד משהו מעניין ביומיים האחרונים באלפים, קפץ חמש מקומות בדירוג הכללי ועלה לשביעי בזכות הניצחון, כשהוא מפגר ב-3:54 דקות מאלאפיליפ ועם סיכוי ריאלי כעת לסיים על הפודיום בפאריז. לקבוצת מוביסטאר שהשיגה ניצחון בכורה השנה בטור יש כעת שלושה רוכבים בעשירייה המובילה: מיקל לאנדה (8) ואלחנדרו ואלוורדה (10).


עוד קטע מונומנטלי מצפה לרוכבים מחר בקטע ה-19 מסיינט ז'אן דה מוריין לטינה. הקטע יהיה קצר במיוחד - 126.5 ק"מ ויכלול ארבעה טיפוסים, כאשר שניים שווים איזכור מיוחד: הקול דה יסראן שיופיע בחלק השני של המירוץ יהיה הפסגה הגבוהה ביותר של הטור השנה ויעניק נקודות בונוס לשלושת הראשונים (2751 מטרים, 13 ק"מ, 7.3 אחוזי שיפוע), וסיומת בעליה על המונטה דה טינה (7.4 ק"מ, 6.9% שיפוע). האם אלאפיליפ ישרוד יום נוסף בצהוב?