הקריסה של ז'ליקו אובראדוביץ'

אסור לזלזל, אבל צביקה שרף טוען שמאמן פאו כשל בכל מהלך שעשה

כל מי שניחש, ניתח והימר על הסדרה הצפויה בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס, לא צפה שלאחר המשחק השלישי הצהובים יהיו במרחק ניצחון אחד מעלייה לפיינל פור באיסטנבול. בוודאי לנוכח אירועי המשחק הראשון באתונה. אחרי אותה תבוסה, מכבי באה להילחם על הכבוד, הציגה רמת משחק גבוהה ושינתה את התמונה לחלוטין. אבל, מסתבר שמה שבאמת הפך את הסדרה, היו דווקא הטעויות הנדירות שביצע אובראדוביץ'.


הצהובים פעלו נכון במישור הפסיכולוגי כל השבוע כאשר שידרו (ועדיין משדרים) ששום דבר לא גמור וכי העובדה שהמשחק הוא בהיכל נוקיה לא מבטיחה שום דבר. מנגד, אלופת אירופה הפגינה ביטחון עצמי מופרז שלווה בהצהרות פומפוזיות על כך שהיא מגיעה כדי לנצח במשחק השלישי, אולם בפועל, הם מצאו מכבי איתנה ויציבה, שמגיבה לכל מהלך.
 
דייויד בלאט לא עשה שינויים בחמישיה והפעם היה זה תורו של אוברדוביץ' למצמץ, ואמש הוא כשל כמעט בכל פעולה שעשה. הוא פתח עם קוסטאס קיימאקוגלו, קוסטאס צרצריס ומייק באטיסט, שזמן רב לא עלה בחמישיה, וזו הייתה פעולה שגויה מבחינתו. הגבוהים של מכבי סגרו על הסנטר הוותיק וגם נצמדו חזק לדיאמנטידיס ובכך שיתקו את ההתקפה היוונית במחצית הראשונה.
 
היוונים התקשו למצוא מענה ליכולת ניהול המשחק של יוגב אוחיון, שהיה מהבולטים במהלך הריצה המרשימה במחצית הראשונה (28:41). בניסיון לחזור למשחק, אוברדוביץ' שחק את באטיסט כמעט עד ליסוד. מנגד, הוא היה חסר סבלנות דווקא עם שאראס, שהיה מצוין לפני שבוע. סאטו וקלאייטיס לא היו מספיק מדויקים, כאשר לפתע האחרון מצא את עצמו במרכז משחק ההתקפה של פאו, כאשר כל כדור מגיע אליו.

כנראה שכובד המעמסה על כתפיו של קלאייטיס היה יותר מדי עבורו, כובד שכבר הלחיץ שחקנים גדולים ממנו בעבר. למכבי, שהצליחה לסגור את קו המסירה לדיאמנטידיס כמעט כל המשחק, היתה תשובה הגנתית לכל דבר. גם בצד השני, בקרב החפירות המתיש שנמשך בכל המחצית השניה, בלאט מצא הרכבים טובים יותר מזה של המאמן הסרבי וניצל מעולה את היכולת הטובה של שחקניו.


בעיקר, הדברים אמורים לגבי היכולת של אוחיון, בלו, בורשטיין והנדריקס שסגר את הסיפור עם הפעולות הקטנות-גדולות שלו. כמובן שגם דווין סמית' ממשיך בסדרה הגדולה שלו והוא ללא ספק אחד מהאחראים לכך שמכבי יכולה לעלות לפיינל פור כבר מחר. שלא תטעו, אין לי כל כוונה לזלזל בפנאתינייקוס, שהיום לא נמצאת במצב טוב בכלל, מכיוון שאוברדוביץ' הוא שועל קרבות ותיק המסוגל למצוא את הדרך לניצחון. ולכן, מכבי צריכה לשמור על הקו שלה, לא לזלזל ולא להקל ראש באלופת אירופה. הצהובים צריכים לתת יותר מעצמם כדי לשמור על המטרה שלהם ולא לחזור לאתונה בשבוע הבא.
 
מספר שחקנים של מכבי ת"א סיימו את המשחק תשושים אחרי המאמץ הגדול, מדובר באוחיון, סמית', הנדריקס ולנגפורד, והתאוששותם היא הדבר החשוב ביותר עד חמישי בערב, מכיוון שההוראות הטקטיות לא ישתנו. מה שיכריע את המשחק מחר הוא נפח האוויר בריאות וחומצת החלב בשרירי הרגליים.

בצד השני, גם באטיסט ודיאמנטידיס נראו מותשים, ויהיה מעניין לבדוק האם שאראס יחזור לרוטציה, או שמא אוברדוביץ' עדיין מעניש אותו על הזריקה חסרת האחריות בתום המשחק השני. גם שאר השחקנים הזרים של פאו לא מגיעים במצב אופטימלי, אחרי שזכו להתעלמות כמעט גורפת של המאמן. מדובר באלכס מאריץ', דייויד לוגאן וסטיבן סמית'.


הדקות הראשונות ביום חמישי חשובות מאוד לצהובים, מכיוון שאם הם יעלו ליתרון מוקדם כפי שקרה אמש, הם יכולים לגרום ליוונים לאבד את הביטחון והתקווה כבר בהתחלה. מנגד, אם פאו תפתח חזק, הלחץ כולו יהיה על מכבי שתיאלץ לרדוף אחריה, דבר שלא קרה בשני המשחקים האחרונים. בלאט ושחקניו כבר מכירים כל צעד, כל מהלך וכל שחקן של פנאתינייקוס. הפתעות אין, עכשיו זה זמן הביצוע. שיהיה בהצלחה.