הקבוצתיות של גרמניה מול התלות ברונאלדו

יוגי לב בנה על באיירן וקיבל תיאום. אוחנה על עוד קונצרט

עוד נשמע ונקרא שאנשים מסבירים שידענו שגרמניה נבחרת טובה יותר מפורטוגל, וזה נכון, אבל אף אחד לא ציפה והאמין שייגמר 0:4 כזה חד צדדי. הגרמנים מאורגנים, מסודרים ומתואמים בעיקר בזכות ההחלטה של יוגי לב ללכת עם שישה שחקני באיירן מינכן בהרכב. מאמן הנבחרת הבין שמה שהלך כל כך טוב לאלופת גרמניה, אמור לעבוד גם לו, אימץ את הגישה ויותר מחצי הרכב שלו היה מאותה קבוצה. התוצאה: תיאום פנטסטי.

אם לומר את האמת, פורטוגל עזרה לגרמניה להיראות כל כך טוב. שוב ראינו הוכחה למה נבחרת שיש לה את אחד השחקנים הטובים בעולם - כריסטיאנו רונאלדו - לא נחשבת למועמדת לזכייה במונדיאל. פורטוגל אמנם נחשבת לנבחרת טובה, אך היא מסתמכת על כוכב גדול אחד, לפעמים יותר מדי. שחקנים כמו נאני נמצאים כבר מעבר לשיא, ולבד רונאלדו לא יכול. בכלל, לכוכב של ריאל מדריד היה משחק חלש, אולי בגלל הפציעה שבעקבותיה לא התאמן זמן רב. אחת הסיבות שכל הנבחרת הייתה חלשה היא בגלל שבכל התקפה חיפשו את רונאלדו, כמעט בכל מחיר. האובר-דומיננטיות הזאת עלתה ביוקר.

למרות החולשה של רונאלדו, צריך להודות שגם ביכולת טובה יותר שלו, גרמניה עדיפה על פורטוגל. הנבחרת של פאולו בנטו לא מצאה תשובה להנעת הכדור המעולה של גרמניה ולחילופי המקומות הרבים בהתקפה - הכל תחת ניהול המשחק של פיליפ לאם, מאסטרו אמיתי. אמנם לא ראינו הרבה מהמגנים של גרמניה, אבל לא היה בהם צורך כי הקישור וההתקפה עשו את שלהם.


לב פתח עם שלישייה קדמית - גצה, אוזיל ומולר שהחליפו ביניהם מקומות והלכו ועשו למרכז ההגנה של פורטוגל חיים קשים. אוזיל היה במשחק רגוע וטוב, בלי מהלכים מיוחדים אבל בלי טעויות ומעל כולם היה תומאס מולר עם שלושער. פשוט אי אפשר לצפות ליותר, זאת הייתה הצגה גדולה ושקטה שלו. צריך לזכור שהוא התחיל את הקריירה כחלוץ, ולמרות שבבאיירן קצת שינו לו את העמדה, הוא הוכיח שהוא לא שכח לכבוש וניצל כל מצב שהגיע אליו.

גרמניה הוכיחה, למי שהיה צריך הוכחה, שהיא מועמדת ללכת עד הסוף. מנגד, גם פורטוגל לא אמרה את המילה האחרונה. אסור לרונאלדו וחבריו להתעסק בתבוסה, זה בסך הכל עוד הפסד ומותר להפסיד לגרמניה, זה טבעי. עכשיו הם צריכים לנצח את גאנה וארה"ב, בהחלט אפשרי, ואני רואה אותם עולים מהבית המוקדם.


ונקודה לסיום. השופט יכול היה להסתפק בצהוב במקרה של פפה. זאת הייתה אמנם תגובה טיפשית וספונטנית, תגובה שהראתה שהבלם חזר לימים בהם הוא עושה שטויות (כמו לפני שתי עונות בריאל), אבל בהחלט היה אפשר לחסוך את האדום ולהסתפק בכרטיס צהוב.