מי הכי מתאים לאמן את נבחרת ישראל?

עם תום עידן קשטן, יעברו בהתאחדות לכדורגל לחיפוש אחר יורש. אז לקחנו חמישה מועמדים ובדקנו מה יש להם למכור לנו. אל תדאגו, לא שכחנו את ברקוביץ'

אברהם גרנט >>>

למה הוא מתאים? מאמן שהגיע רק לפני קצת יותר משנה לגמר ליגת האלופות, הוא ודאי מועמד יותר מראוי לאמן את הנבחרת הבינונית שלנו. חוץ מזה, היסודיות של גרנט וגם קצת תחת של אברם אף פעם לא הזיקו לאף אחד.

למה לא מתאים? כי פעם אחת הספיקה לנו. הספינים, הפוליטיקה, הדמות המנומנמת, הכדורגל ההגנתי והמנטרה של "נראינו טוב" אחרי תיקו מול מלטה, פשוט נמאסו עלינו. תנו לנו משהו רענן.

שורה תחתונה: כששוקלים את היתרונות מול החסרונות, ומוסיפים את הפזילה המתמדת שתהיה לו כלפי כל קבוצה אירופית שיהיה מועמד אליה, מגיעים למסקנה שעדיף לנו בלעדיו. חבל שאבי לוזון חושב אחרת.

רוני לוי >>>

למה הוא מתאים? בגלל ההישגיות והיסודיות שהפגין במכבי חיפה, הניסיון שצבר באירופה ולא פחות חשוב: מול קהל שלם שמקלל אותו. סמכותי ולא נבהל מכל כוכב שהשתן עלה לו לראש.

למה לא מתאים? השעמום והסתמיות במכבי פתח תקווה. כבר קרוב לשנה שהוא במועדון של הלוזונים, ואי אפשר לזכור אפילו משחק חיובי אחד לרפואה. השתלב בצורה מופלאה בחוסר העניין שאופף את הקבוצה ממלאבס. את זה יש לנו בנבחרת הלאומית גם בלעדיו.

שורה תחתונה: קודם כל צריך להוכיח שהוא מסוגל להצליח גם במועדון בינוני כמו מכבי פתח תקווה, ולא רק בשמנת של יעקב שחר בחיפה. אפילו גיא לוזון ויוסי מזרחי כבר עשו את זה.

מוטי איוניר >>>

למה הוא מתאים? ראש צעיר ורענן, שראוי לקבל תגמול על הדרך שעבר בנבחרות הצעירות. כשחקן, שייך לדור הנפילים של מכביסטים שנחשבו לווינרים אמיתיים. וגם מפני שנעים לשמוע אותו מפרשן (וזוהי בדיוק הטענה של תומכי ברקוביץ').

למה לא מתאים? מזכיר בדמות השקטה שלו את אברהם גרנט ודרור קשטן. קצת קשה להאמין, אבל אימן כבר בשבע קבוצות שונות, וממש לא השאיר חותם משמעותי באף אחת מהן. כל עכבר כדורגל ישראלי יתקשה לנקוב ביותר משתיים מהקבוצות הללו.

שורה תחתונה: למרות שהוא אולי בעל הסיכויים הנמוכים ביותר ברשימה של אבי לוזון, איוניר יכול בהחלט לאמן, אפילו במתכונת של עבודה בצוותא עם מאמן ותיק יותר.

אייל ברקוביץ' >>>

למה הוא מתאים? הכדורגל ההתקפי, הפלפל, השריפות שיהיו במסיבות העיתונאים ובראיונות, הרצון לנצח כל משחק והאמת שהוא יזרוק לנו לפנים. אבל בעיקר התחושה שאם לא הוא, הציבור פשוט יאבד עניין בנבחרת באופן סופי.

למה לא מתאים? ההתנהגות הילדותית שנוטה לפרחחות, כמו במקרה בו תקף את המאמן של בנו. חוסר הניסיון, והפה הגדול שיכול להיות לו כחרב פיפיות וגם לסבך אותו. וגם עובדה קטנה אחת שאומרת שהאיש אף פעם לא אימן בשום מקום - ויסלחו לי ילדי האקדמיה בנשר.

שורה תחתונה: היחיד שמסוגל למלא שוב את אצטדיון רמת גן, שהולך ומתרוקן ממשחק למשחק. ההשוואה שערך אבי לוזון בינו לבין דייגו מראדונה היא מטופשת במקרה הטוב. כנראה שיו"ר ההתאחדות שכח שעם כל הכבוד לדמותו השנויה במחלוקת של ברקוביץ', הוא רחוק מלהיות נרקומן, פאשיסט וחובב זונות.

סלאבן ביליץ' >>>

למה הוא מתאים? מאוד מזכיר את אייל ברקוביץ', רק שהוא כבר מגיע עם קבלות. עשה בית ספר לאנגליה עם נבחרת קרואטיה במוקדמות יורו 2008, והגיע עד רבע הגמר בטורניר עצמו כשהוא מסיים את הבית המוקדם לפני גרמניה. גם שחקן עבר גדול ודמות צבעונית מאוד.

למה לא מתאים? כי זה לא נראה רציני. השם שלו עולה בכל פעם שאבי לוזון רוצה לעשות עלינו ספין. חוץ מזה שכבר נמאס מהקרנבל שיעשו סביבו אם ינחת פה, ומהראיונות בהם יכריחו אותו להגיד את המילה חומוס במבטא מרגיז. מישהו אמר לותר מתיאוס?

שורה תחתונה: אם זה הולך כמו ברקוביץ', מדבר כמו ברקוביץ' ונראה כמו ברקוביץ', למה צריכים להביא אותו מחו"ל כשיש אחד כזה בארץ? ועוד משהו: כמו ברקוביץ', גם ביליץ' לא אימן מעולם קבוצה - הוא התחיל את קריירת האימון בנבחרת הצעירה של קרואטיה ומשם התקדם לבוגרת.

אז אלו המועמדים שלנו. מי הפייבוריט שלכם?