ליגת העל: מכבי נתניה והכח רמת גן נפרדו בתיקו 0:0

מכבי נתניה ממשיכה לגמגם וסיימה ב-0:0 ביתי מאכזב עם הכח ר"ג שמרחיק אותה מהמאבק לאליפות. השופט מנשה משיח טעה כאשר הרחיק את בן דיין במקום לשרוק לפנדל לזכות המארחים. מכבי פ"ת - בני סכנין 0:0

מכבי נתניה סיימה הערב (שבת) ב-0:0 מאכזב מול הכח עמידר ר"ג. למרות היכולת החלשה לותר מתיאוס וחניכיו יכולים לראות עצמם מקופחים. בדקה ה-76 פרץ דדי בן דיין לרחבה והוכשל על ידי שעור הכח, ז'וסלן מאייבי, אלא שהשופט מנשה משיח החליט משום מה שהמגן התחזה והניף לעברו כרטיס צהוב שני שמשמעו אדום. בעקבות הנקודה, נתניה נשארת במקום השלישי עם 40 נק'. הכח של דודו דהאן נשארת במקום האחרון כשהפער מקרית שמונה וסכנין עומד על 2 נק'.

רבע שעה בתוך המשחק ונתניה המשיכה את היכולת החלשה מהמשחק מול טמרה בגביע ושום מצב מסוכן לא נרשם. בדקה ה-17 בלנקו החליף מסירות ברחבה עם זאפטה שבעט ומצא את מאייבי מוכן.

בדקה ה-25 הרים בלאנקו כדור קרן, גולן חרמון המשיך עם הראש לעבר דדי בן דיין שבעט מהאוויר לקורה. בדקה ה-31 פרץ דדי בן דיין באגף, החליף מסירות עם ניקוסי סיאבונגה, אך הבעיטה המסיימת נהדפה מצויין על ידי אביב חדד שהציל שער בטוח. כחצי דקה מאוחר יותר בלאנקו הרים כדור מאגף ימין, דדי בן דיין הקדים את הגנת הכח אך מאייבי היה במקום.

בדקה ה-41 ניקוסי סיאבונגה העביר כדור רוחב מצוין אך מאייבי הקדים את זאפטה. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0 מאכזב.

בדקה ה-56 סבסב ג'וזף נאופור את קלמי סבן אך בעט לרשת החיצונית. ההמשך היה עוד יותר רע מהמחצית הראשונה, מאייבי ושטראובר אפילו לא נגעו בכדור.

בדקה ה-75 הזדמנות ראשונה לנתניה במחצית השניה. בן דיין מצא בכדור ארוך את פרנסמן שבעט חלש לידיים של מאייבי. בדקה ה-77 הוכשל דדי בן דיין על ידי מאייבי אך השופט מנשה משיח החליט להוציא לו כרטיס צהוב שני על התחזות והרחיק אותו מהמגרש. דקותיים לאחר מכן גם אביב חדד מהכח הורחק בצהוב שני אחרי עבירה על שכטר.

בדקה ה-86 הרים אבי קנפו קרן, מאייבי הדף היישר לרגליו של דלה ימפולסקי שמשלושה מטרים בעט החוצה. פחות מדקה חלפה, ואיתי שכטר השאיר כדור מצוין לימפולסקי ש-10 מטר בעט למרכז השער ואפשר למאייבי להדוף בקלות.

הרכב מכבי נתניה: לירן שטראובר; קלמי סבן, לואיס מארין, פרנסמן ביבאן, גולן חרמון, דדי בן דיין (הורחק 77); אלברטו בלאנקו, רביד גזל (דלה ימפולסקי/85), נקוסי סיאבונגה (שלו מנשה/61); איתי שכטר, אלברטו זאפטה (אבי קנפו/46).

הרכב הכח עמידר ר"ג: ז'וסלן מאייבי; עבדול קארים לוקמן, ישראל ראש, איתן טיבי, חיים פנטורמלי, אביב חדד; גל לוי (דידי אונגר/85), תמיר פור, עידן ויצמן; ברק בדש (עומר רפס/73), ג'וזף נאופור (בני חדד/82).

לותר מתיאוס: "שיחקנו מגעיל"

נתניה צפויה לשלוח מחר את קלטת המשחק עם דרישה בכתב לבית הדין ולאיגוד השופטים לבטל את ההרחקה ולאפשר לבן דיין לשחק מול בית"ר. דדי בן דיין היה מאוכזב מאוד מההרחקה ואמר לאתר ספורט 5 : "12 שנה אני משחק כדורגל ומעולם לא נפלתי ברחבה, זה היה פנדל ברור. בסוף המשחק אמרתי למשיח, 'לא נורא אם טעית, רק תודה בזה. תראה בטלוויזה ותתקשר אלי'. כולנו בני אדם, וקורה שטועים. זה מאכזב שלא אשחק מול בית"ר. אני לא מבין למה זה היה צריך לקרות. באמצע השבוע אמרו ששכטר עשה הצגה וקיבלנו פנדל, אז עכשיו עושים דווקא? אני פונה להתאחדות לשנות את ההחלטה כדי שאוכל לשחק מול בית"ר".

על היכולת הוסיף המגן: "זאת לא הפעם הראשונה שהאוהדים שורקים לנו בוז. אנו לא נראים טוב וצריך לתת על זה את הדעת".

מנשה משיח לאתר ספורט 5: "אני צריך לראות את הקטע שוב בטלוויזיה". המבקר, רחמים שאשו: "אולי פנדל לא היה, אבל בטח שמשיח לא היה צריך להוציא כרטיס צהוב שני".

לותר מתיאוס: "אני לא רוצה לדבר על שופטים. כשקבוצה לא משחקת 75 דקות אז אין לי שום טענה לשופט. אנשים עושים טעויות. אני לא יודע את החוקים בישראל, כולם ראו שהגיע לנו פנדל ולא הגיע לדדי כרטיס צהוב. בגרמניה אפשר לבטל הרחקות כאלה, ואני מקווה שזה יקרה גם פה. אם יבטלו את האדום אז הוא ישחק מול בית"ר ואם לא נמצא חלופות".

על היכולת החלשה הוסיף המאמן: "שיחקנו מגעיל. התעררנו רק בסוף ואין לנו על מה להתלונן. הקבוצה לא הייתה בפוקוס. אני חייב לדבר על זה בפתיחות, כי אני לא רוצה שהשחקנים יהיו כמו ילדים, אלא שיהיו מקצוענים. שיש לך חתונה יומיים לפני משחק (אמייה טגה, מ.פ) אז הפוקוס שלך לא טוב. כשיש ברית (שלו מנשה, מ.פ) יום לפני משחק אז הראש לא בכדורגל. גם מי שצריך לאסוף את המשפחה משדה התעופה באמצע הלילה ולא ישן טוב לא מקצוען. כשאתה משחק שש בש בחדר ההלבשה אז גם זה מראה על חוסר מקצוענות. אני לא נגד הדברים האלה אבל אני חושב שהם לא מעידים על מקצוענות. בכל הדברים הנ"ל התעסקנו בימים האחרונים, לכן היה לנו קשה לתת יותר על המגרש".

למתיאוס הייתה ביקורת גם על הזרים: "גם סיאבונגה וגם זאפטה שיחקו רע. למרות שאני חייב להיות לצידם ולא לדבר עליהם במסיבת עיתונאים, אני מצפה משחקנים זרים לתת יותר ולא להגרר ליכולת של הישראלים. שניהם נראו רע מאוד. אני מסכים שהם צריכים לשחק טוב יותר".

ומה עם חוסר המחץ? "יש לנו בעיה בהתקפה", הסביר המאמן. "אין לנו חלוץ שכובש כמו בקבוצות אחרות, וזה עקב האכילס שלנו. אנחנו עובדים על דברים באימונים אבל במשחקים שום דבר מזה לא קורה, ואני לא מבין למה אנחנו לא מביאים את זה למגרש".

בסיום אמר שלו מנשה: "הכח שיחקו עם 7 שחקנים בהגנה. לא השכלנו לשחק משחק מהיר ולהגיע למצבים. יש עוד 10 משחקים זה בטוח יפגע בנו והינו צריכים לקחת את הנקודות במיוחד בבית".

מאמן הכח, דודו דהאן היה מרוצה מאוד בסיום: "אם אנחנו נבכה על טעויות ששופטים עשו נגדנו זה לא ייגמר. קראתי מאמר של בניטז שאומר שהמזל הולך עם הטובים. שיחקנו נגד קבוצה מצויינת ולא נפלנו מהם. יש לנתניה נשיא ענק שצריך להצדיע לו על מה שעשה כאן, ומאמן ברמה גבוהה, אבל מולו עמד מאמן לא פחות טוב".

מכבי פתח תקווה - בני סכנין 0:0

אומרים שמשנה מאמן, משנה מזל. בבני סכנין רצו שהמשוואה הזאת תתברר כנכונה אחרי החלפתו של אייל לחמן בערן קוליק, אולם מאמנם הטרי לא עבר בבקרה התקציבית בשל גרעון הקבוצה ולא עמד על הקווים בתיקו 0:0 בחוץ מול מכבי פ"ת. יניב מרגוליס, מאמן הכושר, הוזעק לאמן באורווה, וזה בערך הדבר המרגש ביותר באחר הצהריים הסגרירי במלאבס. את מרבית העניין סיפק שינו זוארץ, יו"ר פ"ת, אחרי המשחק, כשזעם על השחקנים, שהסתגרו בחדר ההלבשה ואמר להם: אף אחד מכם לא מכבד את המקצוע שלו ומבין שצריך לרוץ כדי לנצח. מה חשבתם, שסכנין יעמדו כמו קונוסים? בושה וחרפה".

בדקה ה-15 שחקן סכנין החזיר כדור לשוער עמרי אלון שתפס אותו בידו. השופט חכמון פסק על בעיטת עונשין מתוך הרחבה. עאמר לקח את הבעיטה, אבל שיגר טיל לתוך החומה. המשחק המשיך להיות חלש עם יתרון קל לסכנין, אבל גולים לא יצאו מזה. צהובים כן, לפרדה ולוזון שהתקוטטו ביניהם.

בדקה ה-39 בן חיים חדר לרחבת סכנין אך ממצב קשה בעט לרשת החיצונית. שתי דקות לאחר מכן בעיטה חופשית של לוזון נהדפה לקרן, שהוא בעצמו הרים לגנאים. האחרון נגד בסמוך לקורה. שחקני פ"ת ירדו למחצית לקול שריקות בוז צורמות וקריאות: "ביזיון, ביזיון" מהקהל. האירוע המסעיר הראשון של המחצית השניה הגיע רק בדקה ה-74, איסמעיל עאמר הרים כדור חופשי עומר בוקסנבאום נגח את הכדור לרצפה, אך עמרי אלון היה במקום.

מכבי פ"ת: אוהד כהן, איסמעיל עאמר, מוראד מגמאדוב, בובאן גרנצ'ארוב, נאור פסר; אורי לוזון (רועי בקל/48), עומר בוקסנבאום, דני פרדה, לירן כהן (פבלו באסטיאניני/58); טל בן חיים, עומר דמארי (רוביל סרסור/76).

בני סכנין: עמרי אלון, עלי עותמאן, חיים בנון, מהראן אבו ריא, באסם גנאים; חאלד חלאילה, יניב לוזון (פרננדו מנדס 58), אחמד קסום, חמד גנאים (יחיאל צגאי/71); סרחיו נבואה, אובודו אוקוצ'ה (אושרי גיטה/86).