ליגת העל: הכח רמת גן - הפועל פ"ת 1:0, מכבי פתח תקוה - בני יהודה 0:0

הפועל פ"ת ניצחה בחוץ את הכח רמת גן 0:1 משערו ה-9 העונה של שמעון אבוחצירה, שמוביל את טבלת הכיבושים. מכבי פ"ת סיימה בתיקו 0:0 ביתי עם בני יהודה

הקרב בין שתי העולות החדשות לליגת העל הסתיים כשידה של הפועל פתח תקווה על העליונה. הכחולים יצאו למשחק חוץ בוינטר וחזרו משם עם שלוש הנקודות הודות לשער נוסף של שמעון אבוחצירה שסידר 0:1 קטן ועליה למקום השישי בטבלה.

המחצית הראשונה הייתה משמימה עם הזדמנויות ספורות (בדש להכח אבוחצירה לפ"ת) שהוחמצו. המחצית השניה הייתה קצבית יותר, כשמלך שערי הליגה, אבוחצירה, כבש בדקה ה-55 את התשיעי שלו. באותן דקות המלאבים שלטו ונימבה החמיץ מספר הזדמנויות טובות להכפיל את התוצאה.

הכח השתלטה על המשחק, וניסתה שוב ושוב למצוא את השוויון. אך בדש החמיץ פעם אחר פעם מהזדמנויות קורצות ושלח את המלאבסים לחגוג.

המשחק נפתח היטב עם הזדמנות של ברק בדש מהכח, שבעט מתוך הרחבה חלש לידיים של שביט אלימלך. כעבור דקה, היה זה פטי נימבה של פתח תקווה שלא הצליח לנצל טעות של ניל אברבנאל ולכבוש.

דקה 27 מארק גורמן מעביר כדור מצוין לשמעון אבוחצירה, אך מלך שערי הליגה מחמיץ בשלומיאליות הזדמנות גדולה. דקה מאוחר יותר שוב ניצב ברק בדש מול אלימלך, הפעם הוא בועט לשמיים. המחצית הראשונה מסתיימת ללא שערים.

בפתיחת המחצית השניה עורך דודו דהאן חילוף. בני חדד נכנס במקומו של איב ג'ידה. בדקה ה-50 חיים פונטרמלי מגיע להזדמנות טובה אחרי כדור חופשי, אך מחמיץ.

בדקה ה-55 פתח תקווה עולה ליתרון. שוקי נגר שולח כדור ארוך לעברו של שמעון אבוחצירה, שמשתלט על הכדור ומול אברבנאל לא מתבלבל וכובש את הראשון במשחק והתשיעי שלו העונה.

כעבור דקה, נימבה מוצא את עצמו ברחבה אך שוער הכח עוצר. כעבור דקה נוספת, שוב נימבה מחמיץ ממצב קורץ. דודו דהאן מנסה להעיר את שחקניו ומכניס את עומר רפס במקום ישראל ראש.

בדקה ה-60 אבוחצירה מתקרב לשני שלו, אך הפעם מחמיץ הזדמנות טובה. שלוש דקות מאוחר יותר, חילוף גם בפ"ת. אחמד קאסום נכנס במקומו של אבי ריקן.

בדקה ה-70 אבוחצירה מתעמת עם הקהל ומשליך לעברם חתיכת נייר, אשר כהן רואה את העימות ומוציא צהוב לחלוץ. כעבור דקה, הכח מסיימת את מכסת החילופים. דידי אונגר נכנס במקומו של מייקל טאקורה.

בדקה ה-85 מנסה אונגר את מזלו בבעיטה מ-20 מטר אבל הכדור מפספס את המסגרת בסנטימטרים ספורים.

הרכב הכח עמידר ר"ג: ניל אברבנל; חיים פונטרומלי, אביב חדד, איתן טיבי, ישראל ראש (עומר רפס/57); קאן ג'אמה, עידן וייצמן, מייקל טאקורה (דידי אונגר/71), איב ג'ידה (בני חדד/46); ברק בדש, קרלוס סבאליוס.

הרכב הפועל פ"ת: שביט אלימלך; אורי אוזן, גל כהן, סטיבן אופיי, שוקי נגר; קונה ג'אקריג'ה, מארק גורמן, אייל שן, אבי ריקן (אחמד קאסום/63); פטי נימבה, שמעון אבוחצירה.

דודו דהאן: "יש להם שחקן שעשה את ההבדל"

המאמן המנצח אלי מחפוד: "ידענו שמחכה לנו פה משחק קשה והכנו היטב את השחקנים לסגנון המשחק של הכח, שמתבסס על כדורים ארוכים. בנוסף התכוננו למשטח דשא קטסטרופלי. אני שמח שלמרות שהיינו ללא שני מרכזיים, ויסה ורוזן, שבונים לנו את המשחק ידענו לנצח".

"כל השבוע אמרתי שהמשחק הזה הוא מעין פרשת דרכים עבור הפועל פתח תקווה. היה לנו חשוב לנצח כדי להיצמד לצמרת ולא להתבוסס בבוץ של התחתית. המטרה שלנו בתחילת השנה לא הייתה להישאר בליגה אלא לשחק כדורגל חיובי ולנסות להתברג בחלק העליו בטבלה. כדי לעשות זאת אנחנו צריכים ללמוד לחבר שניים שלושה ניצחונות רצופים, דבר שעד כה לא הצלחנו לעשות".

המאמן המפסיד, דודו דהאן, לא התלהב ממה שראה: "שתי הקבוצות לא שיחקו טוב היום. אבל לפ"ת יש שחקן שעשה את ההבדל וניצל הזדמנות אחת לשער ניצחון".

בני יהודה - מכבי פ"ת 0:0

בני יהודה סחטה בשבת תיקו 0:0 במשחק החוץ הלא קל מול מכבי פתח תקוה, במסגרת המחזור העשירי בליגת העל. אוהדי הקבוצה קראו למאמן גיא לוזון להתפטר. במהלך המשחק התעמתו האוהדים הכתומים ביציע עם אביו של מהראן ראדי, שחקן הקבוצה, על רקע הקללות שלה הטיחו בבנו.

על המגרש, הקבוצה של לוזון, שהתמודד מול הקבוצה של המשפחה שלו ובאצטדיון בו גדל, הייתה חייבת את הנקודה אחרי שבני סכנין ניצחה את הפועל תל אביב ופתחה פער קטן במאבקי התחתית.

לעומתה, הקבוצה של גיא עזורי, שמציגה מאז פתיחת העונה את התוצאות הטובות ביותר בליגה לעומת הציפיות שהיו ממנה לפני פתיחת העונה, רשמה משחק שמיני העונה ללא הפסד ועם 16 נקודות היא הבטיחה שבוע נוסף במקום השלישי, אבל במרחק לא קטן משתי המוליכות, מכבי נתניה ומכבי חיפה.

פתח תקווה הייתה הראשונה שהשתחררה והתחילה להתקיף, אבל בדקה ה-10 בני יהודה רשמה הזדמנות ראשונה כשאלירן עטר מסר לתומר חמד, שמ-16 מטר בעט כדור מסוכן שחלף בסמוך לקורה. זה הפך למגמה כשדקות ספורות לאחר מכן מהראן ראדי ירה מ-18 מטר, אבל אוהד כהן ירד וקלט טוב ובדקה ה-18 כשעטר בעט מתוך הרחבה ואילץ את כהן להדוף לקרן.

החלק השני של המחצית היה שייך למארחים. בדקה ה-30 סירמנה דמבלה מסר כדור ארוך, והודות לטעות של מילאן מרטינוביץ' מצא את דליבור סטבנוביץ', שבעט מקרוב וראה איך דלה איינוגבה הודף לקרן. את הקרן הרים איסמעיל עמאר שמצא את דמבלה, וזה נגח וסחט עוד הדיפה של איינוגבה. בדקה ה-33 סטבנוביץ' קיבל כדור מחוץ לרחבה, הקפיץ וסידר לעצמו מצב בעיטה אבל הכדור ששלח מכמעט 20 מטר עבר מעל לשער.

בדקות הסיום פתח תקווה החלה ללחוץ ובדקה ה-83 דני פרדה, שכבר עבר את איינוגבה, לא הצליח להבקיע.

הרכב מכבי פ"ת: אוהד כהן, איסמעיל עאמר, מורד מגמאדוב, בובאן גרנצ'רוב, נאור פסר, סירמנה דמבלה, סולי צמח, עומר בוקסנבוים, דליבור סטבנוביץ', עומר דמארי, ליאור אסולין.

הרכב בני יהודה: דלה איינוגבה, אלי אברבנל, דין מורי, מילאן מרטינוביץ', כפיר אדרי, הרוויה קובאצ'ביץ', פדרו גלבאן, אסי בלדוט, מהראן ראדי, אלירן עטר, תומר חמד.