ליגת העל: ה. ת"א - מכבי פ"ת 1:1, ק"ש - הכח ר"ג 2:0, אשדוד - סכנין 2:4

שער שוויון של שי אבוטבול בדקה ה-87 קבע שוויון 1:1 בין הפועל ת"א למכבי פ"ת, עירוני קרית שמונה - הכח ר"ג 2:0, מ.ס אשדוד - בני סכנין 2:4

הפועל ת"א, ובעיקר אוהדיה, חיכו למפגש עם מכבי פ"ת, גם בשביל לעשות עוד צעד לצמרת אחרי הניצחון בטדי, אבל גם כדי לראות מקרוב את ליאור אסולין, לא בדיוק חביבם. בסיום ה-1:1 עם לא ממש חייכו, בטח כשהחלוץ היה זה שהעלה את המלאבסים ליתרון בדקה ה-54. למזלם, שי אבוטבול היה שם כדי לאזן בדקה ה-87 ולהשאיר נקודה בבלומפילד. עזורי יישאר לפחות עוד שבוע במקום השלישי, לא משהו שציפו לו באורווה בתחילת העונה.

הפועל שלטה בצורה מוחלטת במשחק, אך לא הייתה ממש תכליתית. בדקה ה-19 הגיע המצב הממשי הראשון, אבל נגיחה של יבואה אחרי הגבהה של קנדה הייתה חלשה מדי. בדקה ה-22 כדור שחזר מקרן הגיע לדליבור סטבאנוביץ', שהפציץ מ-20 מטרים. אניימה הדף החוצה. הרגע הגדול של אסולין היה יכול להגיע בדקה ה-30, אבל החלוץ בזבז מסירה אדירה של סטבאנוביץ' כשבעט מקרוב לגופו של אניימה. בדקה ה-46, על סף הירידה למחצית, מבצע אישי יפה של ורמוט הסתיים בבעיטה חזקה מעל לשער.

הפועל המשיכה להיות דומיננטית יותר, וכבר בדקה ה-46 לאלה החמיץ ממטר אחרי כדור רוחב מצויין של יבואה. בדקה ה-54 מצא אסולין את הרשת אחרי שנשאר לבדו מול אניימה. 0:1 לפ"ת, החלוץ רץ לנשק את מאמנו עזורי ונמנע בצדק מפרובוקציות עם הקהל. בדקה ה-67 הפועל רשמה שיא החמצות חדש. זהבי נשאר מול רשת כמעט חשופה, אבל גרנצ'ארוב הציל מהקו. בדקה ה-87 אבוטבול השווה בבעיטה חופשית יפהפיה. 1:1 מאוחר. בתוך תוספת הזמן חצי מספרת של לוז כמעט מצאה את הרשת.

גיא עזורי: "אני כמעט בטוח שלא הייתה עבירה"

גיא עזורי: "לקבל גול בדקה ה-87, אני כמעט בטוח שהשריקה לעבירה הייתה מיותרת. חבל לאבד נקודות. עלינו 11 גברים, נתנו את הנשמה, בגלל שריקה כזו לאבד 3 נקודות זה כואב. היו גם דברין טובים. נלמד ונמשיך הלאה. לא אדבר על השופטים, אבל אם לא הייתה עבירה, השופט קבע את תוצאת המשחק. אני מאוכזב בשביל כל הקבוצה ולא רק בשביל ליאור אסולין".

ליאור אסולין עצמו אמר: "אנחנו מאוד מאוכזבים. באנו לפה לנצח. הפועל באו וגנבו לנו את הנקודות. אנחנו קבוצה מצויינת, רק צריך להמשיך כך. אני דווקא נהנה מהבוז של הקהל".

"מי שבא לבלומפילד נהנה ממשחק כדורגל טוב", אמר אלי גוטמן בסיום. "שניה אחת של איבוד ריכוז נתנה לפ"ת את היתרון. היו לנו מספיק מצבים כדי לנצח. כשאנחנו מגיעים עד 30 מטרים משער היריבה, קשה לנו מול הצפיפות. אין לי שום טענות לשיפוט, זה לא היווה גורם בתיקו הזה".

קרית שמונה - הכח עמידר ר"ג 2:0

בשעה טובה הסיוט של הכח נגמר. שמונה מחזורים חיפש דודו דהאן ניצחון בכורה בליגת העל. הערב (שבת), יצאה הקבוצה למשחק חוץ מול קרית שמונה וחזרה עם שלוש נקודות (0:2). שער של איב ג'ידה עמוק בתוך תוספת הזמן הבטיח את ניצחון הכח (בדש כבש ראשון, דקה 53), ונתן את האות לחגיגות של הסגולים צהובים.

הכח הייתה טובה יותר ברוב שלבי המשחק והגיעה ליותר מצבים. אך אוזלת רגל מסיימת (בעיקר של איב ג'ידה) הורידה אותה למחצית בשוויון. בחצי השני היא גם הצליחה לכבוש ולחזור מאושרת הבייתה.

כבר בדקה הראשונה הגיעה ההזדמנות הראשונה במשחק. יובל אבידור השתלט על כדור כ-30 מטר מהשער של הכח והבחין כי ניל אברבנאל עומד מחוץ לשערו. החלוץ שלט בעיטה קשתית שהכניעה את השוער אך פגעה במשקוף.

בדקה ה-20 קיבלה הכח הזדמנות מצוינת לעלות ליתרון. ברק בדש שלח כדור עומק נפלא לאיב ג'ידה שחלף על פני דני עמוס ומזווית קשה ומול שער חשוף לא הצליח לכבוש. גם בדש ניסה להגיע לכדור אך איחר אותו בסנטימטרים.

כעבור שבע דקות שוב השילוב בין בדש לג'ידה מסכן את שערה של קרית שמונה. בדש עם עוד כדור עומק מצוין שולח את ג'ידה לעימות ישיר מול דני עמוס. החלוץ מנסה לעבור אך מתרשל ועמוס לוקח את הכדור בקלות.

דקה 41 קרן לקרית שמונה. יובל שבתאי מרים את הכדור לפינה הרחוקה, יניב לביא משתלט ובועט מדויק לחיבורים, אבל ניל אברבנאל מזנק מצוין והודף את הכדור. כעבור דקותיים שוב הזדמנות לקרית שמונה. יובל אבידור פורץ לרחבה ומעביר כדור רוחב מצוין לעדן בן בסט, אך האחרון בועט חלש והחוצה.

45 יובל אבידור פורץ לרחבה, ונופל לאחר מגע עם שחקן הגנה. לשופט אין ספק שלא היה כלום והוא מראה לאבידור את הצהוב על התחזות.

הכח המשיכה לשלוט גם במחצית השניה, ובדקה ה-53 היא גם באה על שכרה. ברק בדש השתלט נהדר על כדור בתוך הרחבה, וסובב מצויין לחיבורי שערו של דני עמוס. 0:1 הכח.

בדקה ה-63 יובל אבידור מחמיץ הזדמנות להשוות את התוצאה. החלוץ קיבל כדור פנטסטי מעמיר נוסבאום אך מ-5 מטר בעט לשחקים.

בדקה ה-74 שוב טענות לאנשי קרית שמונה על השיפוט. עדן בן בסט חדר לרחבה וספק הוכשל. השופט סבר שלא הייתה עבירה, מישל דיין לא הסכים עם ההחלטה ובסיום דין ודברים בינו לבין השופט הוא הורחק.

דקה 90 עבאס סואן שולח כדור אדיר מ-30 מטר, אברבנאל מזנק ומצליח להדוף בקושי. עמוק בתוך תוספת הזמן אבי ג'ידה כובש אחרי מתפרצת קטלנית ומבטיח את הניצחון. חצי דקה לאחר מכן נשמעת שריקת הסיום, הכח משיגה ניצחון בכורה 0:2.

דודו דהאן: "נקווה שהניצחון יהווה קרש קפיצה"

המאמן המנצח דודו דהאן: "מגיע לנו מזל טוב. חבלי הלידה היו קשים ואני שמח שהשגנו ניצחון בכורה. אני מקווה שהניצחון היום יהיה קרש קפיצה עבורנו לקראת המחזורים הבאים. אנחנו עובדים כל כך קשה באימונים, עושים שמונה יחידות אימון מידי יום ורק בגלל זה הניצחון הגיע לנו. היינו טובים בכל כך הרבה משחקים ולא הצלחנו לנצח. אני שמח שהיום זה השתנה".

מישל דיין: "שיחקנו גרוע. ההכנה למשחק הייתה טובה ואני לא יודע מה קרה. אני לוקח עלי את כל האחריות ליכולת, ומבטיח שנעשה בדק בית. אני רוצה להבהיר שאין לי שום טענה לשיפוט. גם ההרחקה שלי לא הייתה בגין דיבורים עם השופט, הורחקתי כי יצאתי מהאיזור הטכני".

המצטיין במשחק ברק בדש: "אני מאושר שסוף סוף תירגנמו את היכולת הטובה גם לנקודות. היום היינו מרוכזים יותר ליד השער, אבל בעיקר הצלחנו לא לספוג, כנראה שזה המפתח להשיג ניצחון".

גיא צרפתי: "משחק לא חכם שלנו. למרות שלחצנו בסיום ושהגיע לנו פנדל שיחקנו לא נכון. אבל המשחק הזה נגמר, הפנים לשבוע הבא בקרית אליעזר".

קרית שמונה: דני עמוס; רן קוז'וך, יניב לביא, סלאח חסארמה, עמיר נוסבאום (גיא צרפתי/65); עבאס סוואן, יובל שבתאי (עומר פרץ/43), יעוזה אבו-באקרי (אגודה קאובינה/82), חאייר סספדאס, יובל אבידור, עדן בן בסט.

הכח עמידר רמת גן: ניל אברבנאל; אביב חדד, חיים פנטורמלי, אביב חדד, אלי דווידי; ישראל רואש, עידן וייצמן, איב ג'ידה, עומר רפס (גל לוי/43); קרלוס סבאליוס (מייקל טאקורה), ברק בדש (דניאל אונגר/77).

מ.ס אשדוד - בני סכנין 2:4

גם יתרון 0:2 עד הדקה ה-56 לא הספיק לפרדי דוד. בני סכנין נוצחה הערב (שבת) 4:2 באשדוד, במה שהיה כנראה משחקו האחרון של דוד כמאמן הקבוצה. ההערכה היא שעוד הלילה יקבל דוד את ההודעה על הפסקת עבודתו מהיו"ר חסן אבו סלאח. בסכנין יקיימו סבב שיחות עם מאמנים כדי לנסות ולסגור עם מחליף כבר ביממה הקרובה. המועמדים לתפקיד הם ניצן שירזי ורן בן שמעון כשגם שמו של אייל לחמן עלה אצל חלק מאנשי ההנהלה.

הדקות הראשונות התאפיינו במשחק חלש מאוד. אבל אז, בדקה ה-1, כדור עומק מוקפץ לתוך הרחבה מצא את אובודו אוקוצ'ה, שבקור רוח כבש מול שמוטולסקי, 0:1 לאורחים. אחרי ארבע דקות הגיעה ההזדמנות הראשונה של אשדוד, אבל עידן שריקי בעט מתוך הרחבה החוצה.

בדקה ה-27 יחיאל צגאי הכפיל את יתרונם של האורחים בכדור חופשי מדהים. הוא בעט מכ-25 מטרים כדור שלשמוטולסקי לא היה שום סיכוי לעצור, 0:2 לסכנין. אחרי שלוש דקות ביצע מזרחי חילוף כשהוציא קשר אחורי (קובי דג'אני) והכניס שחקן התקפה (ניר נחום).

עשר דקות בתוך המחצית השנייה צימקו המקומיים. כדור רוחב של דוד רביבו מצד ימין פגש בניר נחום שסחט הדיפה מעמרי אלון. הריבאונד הגיע אל דימיטר מקרייב, שמקרוב דחק פנימה את ה-2:1 ואת שערו הראשון העונה, סוף סוף. דקות בודדות לאחר מכן שוב היה זה ניר נחום שייצר מצב לזכות אשדוד, הפעם לשריקי, שמקרוב רשם את ההחמצה השנייה שלו במשחק. מיד לאחר מכן גם מקרייב רשם החמצה נוספת מקרוב.

בדקה ה-69 הצליחה אשדוד להשוות. שריקי קיבל כדור גדול ממקרייב והצליח להכניע את עומרי אלון. דקה 82 כריסטיאן גונזלס משלים מהפך לאשדוד. בתוך תוספת הזמן הבטיח אמיר לביא את הניצחון של אשדוד עם שער מתוך הרחבה.

ההפסד באצטדיון הי"א היה השישי העונה של סכנין בתשעה מחזורים. הקבוצה צברה רק 5 נק' מתחילת העונה וכבשה רק שישה שערים. "לא יצאנו מחדר ההלבשה לחצי השני", אמר דוד בסיום המשחק. "ספגנו שערים שנבעו מחוסר ריכוז ולצערי אשדוד חזרו למשחק. אני יכול להוציא את הקבוצה מהמצב הזה. נמשיך לעבוד קשה ולשחק יותר מ-45 דקות. אני ממשיך לעבוד כרגיל. הבעיה מבחינתי היא תיאום ציפיות. התבקשתי לסיים במקום ה-10 בתחילת העונה וחשבתי שאפשר לעשות יותר מזה".

יוסי מזרחי, מאמן אשדוד, שרשמה ניצחון שני ברציפות ועלתה למקום החמישי, אמר: "קשה להסביר את הפערים בין המחציות. כדורגל זה משחק דינמי, השער הראשון שלהם הכניס אותנו לחוסר ריכוז. בחצי השני שיחקנו טוב יותר, אי אפשר בכל משחק לקבל שערים כאלו, אבל גילינו נחישות. גם במחצית בפיגור 2:0 האמנתי שאפשר לנצח. אף שער לא היה באשמת השוער שמולטולסקי, אני מרוצה ממנו".

הרכב מ.ס אשדוד: גז'גוז' שמוטולסקי, ליאור ראובן, כריסטיאן גונסלוס, דוס סנטוס, רחמים צ'קול, יוסי אופיר, קובי דג'אני (ניר נחום, 30'), ברוך דגו, דוד רביבו, עידן שריקי (מאור זוהר/86), דמיטאר מקרייב.

הרכב בני סכנין: עומרי אלון, איתן עזריה, פטי יאיה, טל חן, בסאם גנאים, מזואה אנסומבו, חאמד גנאים, יחיאל צגאי, עלא אבו סלאח, מהראן אבו-ריא (רוברטס פושקאוס/83), אוקוצ'ה.