דראפיץ': "קיבלתי מוצרים, נראה מה אבשל"

מאמן נתניה מוכן לעונה: רצינו יותר מנהיגות. אולסק מבולבל

בעוד שלושה ימים תפתח מכבי נתניה את עונת 2019/20, כשתפגוש את הפועל חיפה בגביע הטוטו. היום (רביעי) התכנסו שחקני הקבוצה הוותיקים, לצד תשע הפנים החדשות, באירוע השקה של הספונסר בשלוש השנים האחרונות, "ניקולטי", ודיברו על התחושות לקראת העונה החדשה.


"אני מרגיש שחזרנו לעניינים והתחזקנו איפה שהיינו צריכים", סיפר סלובודן דראפיץ' על ההכנות והשינויים הרבים שעברה הקבוצה בשבועות האחרונים: "עלי מוחמד ומוטי ברשצקי אמנם עזבו, אבל הבאנו במקומם שני שחקנים בכירים - אלמוג כהן ורועי קהת. בנוסף הבאנו גם שחקנים צעירים מהליגה הלאומית ושחקני נוער שעלו לסגל. קיבלתי מוצרים ונראה מה אני אבשל איתם".


כזכור בקיץ האחרון צירפו היהלומים שחקנים חדשים ומשמעותיים לסגל. דראפיץ' סיפר על הפן הבוגר שנוסף לקבוצה: "יש לנו קבוצה אטרקטיבית. אני מרגיש שינוי במנהיגות וזה מה שהיה חסר לנו" הסביר, "בשנה שעברה היו לנו הרבה שחקנים אילמים שלא דיברו במגרש אבל שיחקו טוב. רצינו יותר מנהיגות".


המאמן סיפר על השתלבות השחקנים החדשים בקבוצתו: "יש הרבה קבוצות שלקחו כל מיני שחקנים מכל מיני קבוצות - והתרסקו. זאת לא חוכמה להביא שחקנים זאת חוכמה לקבל אותם ובעל הבית שלנו, שאני מוריד בפניו את הכובע, עשה הכל כדי שהקבוצה תהיה אטרקטיבית ועשה הכל כדי שבשנה הזאת נקפוץ עוד מדרגה. אני מאמין שאנחנו יכולים העונה לגרום לקהל שלנו לשמוח ולהגיע יותר למגרשים".


בכל הקשור למטרות, דראפיץ' הסביר כי מוקדם מדי לסמן אותן, אבל הודה: "אחד הדברים שביקשתי מאייל סגל, זה שבסוף העונה אני לא אסתכל על הספסל ויהיו לי שחקנים חסרים. למשחק האחרון נגד מכבי חיפה לא היו לנו קשרים אחוריים וכבר היינו צריכים לאלתר. בשנה הזאת אני מאמין שהסגל שלנו הרבה יותר חזק מבעונה שעברה".


כמו כן, המאמן התייחס גם לעתידו של ניקו אולסק במועדון: "אולסק מבולבל בעצמו. הוא רצה ללכת ל-MLS והייתה בעיה בירוקרטית. בעוד 11 מחזורים תיגמר שם הליגה ועדיין יכולה להגיע הצעה. בינתיים יש לו חוזה לעוד שנתיים ואנחנו נמשיך להתייחס אליו ככל שחקן. אם תגיע פנייה לא נעמוד בדרכו, אבל אני אשמח אם הוא ישאר איתנו".

אחד השחקנים החדשים והמעניינים של היהלומים, הוא רומן גולובארט, הבלם הספרדי החדש של מכבי נתניה, שהתראיין לראשונה: "שמעתי הרבה על המדינה, גם דברים רעים, אבל צריך להיות כאן כדי להבין שיש הרבה פייק ניוז על ישראל. זה ככה כבר הרבה שנים. זה אחד המקומות הכי טובים לבקר בהם מבחינת אווירה, אוכל ומזג אוויר. אני רוצה ליהנות מכל זה כמה שיותר וגם מהכדורגל כמובן", סיפר הבלם על ההתרשמות שלו מהמדינה.


גולובארט גדל במחלקת הנוער של אספניול ובקריירת הבוגרים שלו עבר במועדונים מכובדים כמו וויגאן האנגלית וקלן הגרמנית, כשמאז הוא הספיק לשחק גם בראסינג פרול, מורסיה, אלצ'ה, מרידה וכאמור סלאמינה הקפריסאית ממנה הגיע לנתניה. כשנשאל אם היה רוצה לשוב לאירופה ולספרד בפרט השיב: "זה מה שאמא שלי שואלת אותי כל הזמן כי אני לא גר בבית מגיל 17 ואני בן 27. אני רוצה ליהנות מהעונה הזאת ולחשוב על כל עונה בנפרד, בסיומה נעשה סיכומים. נראה עוד לגבי זה בעתיד".


השחקן סיפר גם על היכרותו עם אלמוג כהן וטים הויבך מגרמניה ועל שיתוף הפעולה עם בורחה הררה: "כן אני מכיר אותם משם, שיחקנו אחד נגד השני. אני מכיר גם את אנריק סבוריט ועוד שחקנים ששיחקו כאן. כולם אמרו דברים טובים על ישראל ולכן החלטתי להגיע כי זאת ליגה טובה ומדינה טובה. הבנתי שאני מגיע למועדון גדול וקבוצה גדולה. ספרדי איתי בקבוצה? בורחה שאל אותי שאלות לפני שחתם ואני שמח שהוא פה. אבל אחרי כל כך הרבה שנים בחו"ל זה לא משנה מאיפה השחקנים. הוא שחקן מצוין שיעזור לנו מאוד".


על מטרות לעונה הבאה, אולי התמודדות על האליפות אמר: "אמרו לי לא לדבר על זה (צוחק). כשחקנים תמיד יש לנו את זה בתוך הראש. ככל שאתה מכוון גבוה יותר, תגיע גבוה יותר. אבל זה ממש מוקדם לדבר על זה".


הבלם התייחס גם לבעיטה החופשית שלו מול א.א.ק אתונה במחנה האימונים בפולין: "הבנתי שהשתגעו ממנה ברשת. תכננו משהו אחר, שאלתי את יחמיר היקה אם הוא רוצה לבעוט, הוא אמר שרחוק לו מדי, אז בעטתי. זאת הייתה בעיטה טובה. כשאני מגיע למקום חדש אני מכבד את כולם ולא בועט ישר, אבל אני יכול לקחת כל הזדמנות לבעוט. המחליף של ערן לוי בבעיטות חופשיות? שמעתי עליו. לא, לא נראה לי. הוא ממש טוב בבעיטות חופשיות אז לא אשווה את עצמי אליו".