הסכם קיבוצי נחתם לטובת שופטי הכדורגל

ההתאחדות וההסתדרות סיכמו: תוספות שכר ומרכזי אימון חדשים

לראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי, ההתאחדות וההסתדרות הלאומית חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי שמסידר את מעמד השופטים, עוזריהם והמבקרים החברים באיגוד השופטים.


ועד השופטים, אשר מאוגד ומיוצג על ידי ההסתדרות הלאומית, מייצג את כלל השופטים מהליגות המקצועיות השונות ועד ליגות החובבים, הנוער והילדים. הסכם זה יעמוד בתוקפו למשך ארבע עונות משחקים החל מעונת 2019/2020 ועד לתום עונת המשחקים 2022/2023.


בין עיקרי ההסכם הקיבוצי, סוכם על תוספת של עשרות אחוזים בשכר השופטים בכל הסגלים ותוספות תשלום רטרואקטיביות החל מחודש אפריל 2019. בנוסף, עוזרי השופטים בשתי הליגות הבכירות (ליגה העל והלאומית) יקבלו לראשונה תשלום שכר חודשי בגין השתתפותם בהשתלמויות והכשרות, שדרוג תקציבי רווחה למען השופטים, העמדת מרכזי אימון בפריסה ארצית לטובת השופטים וערוץ תקשורת פתוח אל ראשי האיגוד וההתאחדות לכדורגל.

דודי גיל, ממלא מקום יו"ר ההתאחדות: "מדובר בהסכם היסטורי, שמתקן את בעיות העבר וחשוב מכל - מעניק לשופטי הכדורגל ולעוזרי השופט, גברים ונשים, הווה ועתיד מבטיחים. זאת בשורה נפלאה לכדורגל שלנו והזדמנות מצוינת להתמקד בהיבטים מקצועיים בלבד. היו לא מעט עליות ומורדות במהלך המו״מ, אבל שני הצדדים הקפידו לשמור האחד על כבודו של האחר מתוך הבנה ששיתוף הפעולה בינינו הכרחי לטובת המשחק ולטובת ביסוס מעמדם של אנשי ונשות השיפוט".


רונית תירוש, יו"ר איגוד השופטים: "קידום מעמד השופטים, עוזרי השופטים והמבקרים הוא אחד המרכזיים בסדר היום שלי כיושבת ראש האיגוד וההסכם עליו חתמנו היום יוכיח עצמו כגורם משמעותי בפתיחת דף חדש והצגת אופק מקצועי עבור השופטים והשופטות הנוכחיים ועבור כל נער ונערה שחולמים להצטרף אלינו. ההתאחדות לכדורגל והאיגוד הלכו כברת דרך ארוכה ומשמעותית כדי להגיע להסכם הזה מתוך הכרה בנחיצותו ובתרומתו. כל אחד מהצדדים, ההתאחדות והאיגוד, כמו גם ועד השופטים וההסתדרות הלאומית, נדרש לפשרות כדי למצוא את שביל הזהב שיטיב עם כולם. אני משוכנעת שכולנו נברך על כך גם בעתיד".


איתמר שרוני, סמנכ״ל אגף הגיוס בהסתדרות הלאומית:  "לראשונה בהיסטוריה נחתם הסכם קיבוצי ל-1,000 שופטות, שופטים, עוזרים ומבקרים בכל הליגותוהסגלים. הסכם זה מעגן ומשפר באופן משמעותי את תנאי העסקתם של עובדי איגוד השופטים. לראשונה, לעובדי האיגוד יש ארגון עובדים דומיננטי ומשמעותי בעולם יחסי העבודה, אשר ייצגם נאמנה, בשקיפות ובמקצועיות. אני מודה  ליואב שמחי, יושב ראש ההסתדרות הלאומית על ניהול התהליך ביד רמה ובמעורבות אישית. לעו״ד רן קונפינו, מנהל המחלקה המשפטית, ולעורכות הדין בטי מצר לוי ורוית קרן רוזין על ליווי ההליך. לאחר שנתיים של מו"מ אינטנסיבי, ההסתדרות הלאומית וההתאחדות הכדורגל שמות כעת את השופטים במקום מקצועי שלא היה כדוגמתו. זהו יום היסטורי בכדורגל הישראלי".