האמונה חזרה: האסיפה של אשדוד ששינתה הכל

לפני הניצחון על פ"ת, השחקנים צפו בסרטון מעונת ההישרדות

את השבועות האחרונים העבירו אנשי מ.ס אשדוד בחיפוש אחר כל תקדים או מקרה עבר שניתן להיאחז בו, על מנת להכניס מעט אמונה בשחקני הקבוצה, שנדמה כי כבר הרימו ידיים. אתמול (שבת), לאחר שהביסו 0:3 את מכבי פתח תקווה באצטדיון המושבה, במשחק שיכול לחרוץ גורלות, האמונה חזרה ובגדול.


סערת האמוציות האשדודית התחילה עוד לפני המשחק, כששחקני הקבוצה שמים את האצבע על האסיפה שלפני שריקת הפתיחה, כנקודת המפנה של הערב. לפני שעלו אל כר הדשא, חוו השחקנים רגע מרגש כשהוצג בפניהם סרטון קצר, בן שלוש דקות מעונת 2007/08, אז מ.ס אשדוד הייתה במצב זהה, כשהיא זקוקה לתשע נקודות מתוך תשע אפשריות על מנת לשרוד בליגה.


שחקני הקבוצה תיארו רגעים עוצמתיים כשצפו בסרטון, שהכיל חלקים נבחרים משלושת המשחקים האחרונים של אותה העונה - נגד מכבי חיפה, עירוני קריית שמונה ובני סכנין, שנגדם, משה אוחיון, שהיה שחקן דאז, כבש צמד. בסיום הסרטון התנוסס המשפט "ביחד, אנחנו יכולים לשחזר את ההיסטוריה".


"היה כל כך מרגש" סיפר אבי בוחבוט על אותו הרגע, "כולם היו, חברי ההנהלה והשחקנים, ראינו את הסרטון הזה כולנו ביחד והתחבקנו", שיתף המאמן בהתרגשות, "האנליסט שלנו הכין את הסרטון בהפתעה לשחקנים וזה גרם לכולם להאמין שזה אפשרי. ממשחק למשחק אנחנו נמשיך לקוות שזה אפשרי".


כמו כן, אי אפשר להתעלם מהאירוע המטלטל שעברה הקבוצה מוקדם יותר השבוע, כשרומאן הבראן היה מעורב בתאונת דרכים עצמית בהשפעת אלכוהול. בוחבוט סיפר על ההחלטה לפתוח איתו בהרכב: "זאת הייתה דילמה לא פשוטה", הסביר, "משה אוחיון ואני הכנסנו את רומאן לחדר ודיברנו איתו".


בוחבוט תיאר את השיחה עם השחקן, שהפכה למעין מבחן עבורו: "הסברנו לו שמה שהוא עשה זה לא ראוי ובעצם חיפשנו את הזיקה שלו. רצינו לראות עד כמה הוא באמת רוצה לשחק. כשראינו כמה הוא רוצה, החלטנו לאפשר לו לפתוח", הסביר המאמן והוסיף: "אם האירוע הזה היה קורה בספטמבר או בנובמבר, זה היה נראה אחרת. אבל כבר אמרתי לפני מספר שבועות שבמצב של הקבוצה, אנחנו באיזה שהוא מקום כבר מוותרים על דרך".