וייסמן: "מצפה לפתוח במכבי חיפה בכל משחק"

הירוקים נערכים לבני יהודה. בלבול: "יש בסיס לשנים הבאות"

מרקו בלבול השלים כבר 12 משחקי ליגה על הקווים של מכבי חיפה בקדנציה השנייה שלו, אבל מי היה מאמין שהוא יישאר בלתי מנוצח עד היום? עם מומנטום גדול, שני ניצחונות רצופים ואחרי שכבשה מחדש את המקום השני, סגנית המוליכה מקווה לפתוח ברגל ימין את הפלייאוף העליון כשתארח בשבת (20:30) את בני יהודה.


בלבול קיים היום (חמישי) מסע"ת לקראת המפגש מול הכתומים. תחילה הוא נשאל על העובדה שלמכבי חיפה יש רק נציג אחד בסגל של נבחרת ישראל לקראת פתיחת מוקדמות יורו 2020, אעיד חבשי. "כולנו רוצים בהצלחת הנבחרת ותומכים בה, לכל מאמן יש את השיקולים הספציפיים שלו ואנחנו לא מתערבים, אלא מכבדים את הזימונים", המאמן אמר על ההחלטה של אנדראס הרצוג. "אנחנו תומכים בעאיד חבשי וגאים בו על כך שזומן לנבחרת".


על המטרות המחודשות של מכבי חיפה אחרי שחזרה להיות קבוצת צמרת: "כשהגעתי  אמרתי שהמטרה המרכזית היא לבנות תשתית ובסיס לשנים הבאות, ביחד עם שיפור המשחק והמיקום בטבלה. אני שמח שאנחנו רואים בסיס לשנים הבאות, אבל יש לנו כלל פשוט וברור - לא מתעסקים אפילו בעוד שבועיים, אלא באימון הקרוב ובמשחק הקרוב בשבת. כל כולי במשחק מול בני יהודה. אני טיפוס שלא מסתכל אחורה, אלא על ההווה ועם ראייה לעתיד. מה שחשוב זה כאן ועכשיו וזה המשחק מול בני יהודה".


"אני לא אוהב לעשות הפרדה בין הליגה הסדירה לפלייאוף העליון", הוא הוסיף. "לא משנה באיזה משחק, תמיד נגיע כדי לנצח. נבנית כאן קבוצה עם אופי ועם DNA של מכבי חיפה. עשינו מהפך בקרית שמונה, גילינו אופי ב-10 שחקנים בטדי, ניצחנו גם בב"ש. לא חושב שהיו לנו משחקים שדמו אחד לשני וצריך לדעת להתמודד עם כל דרך. אנחנו מגיעים עם הסגנון שלנו, מנסים לבנות את המשחק מלמטה, לשחק אטרקטיבי ושקהל יהנה מאיתנו. צריכים להתמיד ולשחק בסגנון שלנו. עושים דברים יפים ורוצים להמשיך בזה".

בלבול התבקש להתייחס לתכניות של מכבי חיפה בקיץ הקרוב ועתידם של חלק מהשחקנים: "עדיין גשום, אז בואו נחכה לקיץ כדי לקבל החלטות". על חוסר ההשתלבות של מנואל איטורה: "אני שובר את הראש לפני כל משחק כדי לעלות עם התלכיד הנכון. יש לנו הרבה שחקנים בתפקיד הזה וכשיגיע הזמן, הוא יקבל את הצ'אנס".


המאמן נשאל גם על האפשרות שהיריבה הגדולה מכבי תל אביב תחגוג אליפות דווקא מול הירוקים: "יש לנו עוד שבועיים עד המשחק מול מכבי ת"א ואז נתייחס אליהם. אנחנו צריכים להיות מרוכזים במה שמכבי חיפה עושה ואמורה לעשות. אנחנו עובדים על זה יום-יום, שיפרנו הרבה דברים במשחק שלנו".


ומה הוא חושב על ה-VAR ששוב עלה לכותרות לאחרונה: "אנחנו שומעים הרבה תגובות של מאמנים בעולם, חלק מהם בעד ה-VAR וחלק נגד. אני חושב שזה יכול לעזור במקומות שהעין האנושית מתקשה. אני מתומכי ה-VAR ואפילו מעריץ של זה, שמח על השינוי שהוא עשה כי חשוב שיהיה צדק בכדורגל".


גם החלוץ, שמבוקש באינסברוק האוסטרית כפי שפרסמנו לראשונה, שון וייסמן השתתף במסע"ת ואמר: "אני מצפה לפתוח בכל משחק כי זו המטרה שלי כשחקן כדורגל. המאמן שלנו מצוין ומה שהוא יחליט, אקבל בשמחה. אני לא חושב על כלום חוץ מהמשחק הקרוב. אני רוצה להמשיך בדרך שהתחלתי".


על ההצלחה יחד עם שאר הצעירים: "תמיד כיף להיות במכבי חיפה, במיוחד עכשיו כשיש הרבה צעירים. אנחנו נהנים יחד, מבלים גם מחוץ למגרש וזה כיף. מצד שני, אם לא יהיו תוצאות זה לא יהיה שווה כלום. אנחנו קבוצה טובה עם מאמן וצוות מדהימים. המטרה היא שמכבי חיפה תהיה במקום שהיא ראויה לו".