ברק יצחקי פרש: "הגשמתי חלום ילדות"

חלוץ מכבי ת"א יצטרף לצוות המנהל: "לכל פרק בחיים יש סוף"

סופה של תקופה. אחרי הודעתו של ג'ורדי קרויף על עזיבתו ממכבי ת"א אחרי שש שנים, היום (שני) הגיע תורו של ברק יצחקי שהודיע על פרישה ממשחק פעיל. חלוץ הקבוצה תולה את הנעליים בגיל 33 ויערוך את הופעתו האחרונה בקריירה מחר (שלישי, 21:00) מול קבוצת נעוריו בית"ר ירושלים.


"אני קצת מתרגש. מוזר לי ועצוב לי לפרוש" פתח יצחקי את דבריו בהתרגשות רבה. "אני מבין שלכל פרק בחיים יש סוף, וזה הזמן המתאים. אני שמח על מה שעברתי, היו רגעים קשים והיו טובים. שיחקתי בשני המועדונים הטובים בארץ,  זכיתי ללבוש את המדים של נבחרת ישראל והגשמתי חלום של הילד הקטן מאשקלון".


"עברתי לא מעט פציעות. שתיים שכמעט גמרו לי את הקריירה. הפציעות חישלו אותי. לשחק ברמות האלה מעיד על התמדה ותמיכה של המועדון. להודיע על פרישה דווקא עכשיו זה רגע סימבולי, בסמוך לעזיבה של ג'ורדי. כשהגיע, הוא שלח אותי לקפריסין ואני יכול רק להודות לו. הוא הרוויח לי את הקריירה בחזרה. אני רוצה להודות למשפחה, למאמנים, לצוותים הרפואיים, לשחקנים וכמובן לאוהדים שלא משנה איזה צהוב הייתי הם עודדו אותי תמיד".


החלוץ אישר שימשיך במועדון למרות פרישתו: "אין לי כל כוונה להתרחק מכדורגל ולא ממכבי ת"א. מהקיץ אני מצטרף לצוות המנהל את המועדון מאחורי הקלעים. המשחק מול בית"ר יהיה האחרון שלי כשחקן פעיל. אני מקווה שמתחילה תקופה לא פחות יפה".

יצחקי המשיך: "איזה תפקיד? זה פחות מעניין. אני לא מסתכל על טייטל. אני יודע שזו תחילת הדרך. כשהציעו לי את התפקיד הזה, הבנתי שהמועדון בונה עליי לעתיד ושלאט לאט אצטרך ללמוד ולהכיר את הצד השני. אני בא ללמוד ומקווה שאעשה זאת על הצד הטוב ביותר".


החלוץ דיבר על קבלת ההחלטה לפרוש: "אני מבין שזה הזמן לעזוב, לפנות את הבמה לשחקנים צעירים ולעזור מהצד השני. יש לי את היכולות לעזור ואני אעשה את הכל כדי לעזור. אנחנו מדברים על זה מעל חודש, בביקור האחרון של מיץ' גולדהאר נפגשתי איתו והבנתי את החשיבות של הרצון שאשאר במערכת ואשמש בתפקיד שהוא מאוד משמעותי בקבלת ההחלטות של המועדון. זה לא מובן מאליו, זה באמת מרגש אותי. התייעצתי עם מי שצריך ואני חושב שלקחתי את ההחלטה הנכונה. אצטרך ללכת ולראות שחקנים, אנחנו בונים אמון ואני יודע שאני צריך להוכיח את עצמי. אני יכול להתקדם בתפקיד הזה, יש בו המון אחריות. יש במועדון הזה עוצמות שאין בכדורגל הישראלי".


על הקריירה של שלו סיפר: "אני פחות אוהב לדבר על עצמי, אבל יודע שהיו לי יכולות. הפציעות האלה קטעו לי הרבה מאוד חלומות. מכבי רכשה אותי ב-2010 בקול תרועה ולא אשכח את הימים האלה. על המגרש, בנסיבות מצערות, לא יצא לי להחזיר את מה שהשקיעו בי, גם ברגעים הקשים. אני מקווה לעשות את זה בתפקיד החדש. התכנון שלי היה לשחק עוד שנה, אם הייתה הצעה ממקום אחר סביר להניח שרק אם זו הייתה בית"ר הייתי עובר. בסופו של דבר ישבתי עם עצמי, חשבתי והחלטתי ללכת על האתגר הזה".


יצחקי נשאל האם הוא מצטער על משהו: "הטעות הראשונה שעשיתי הייתה לחזור מבלגיה לארץ, לא הייתי מספיק חזק, הייתי צעיר. הייתה לי חצי עונה מוצלחת שם, אם הייתי אז עם השכל של היום הייתי נשאר שם. בסופו של דבר יצא משהו טוב - הכרתי את אשתי ויש לנו ילדה מקסימה, אז אני לא מצטער".


"הרגע הכי מאכזב שלי הוא העזיבה לקפריסין, זה כאב לי באותה תקופה, אבל גם חישל, ביגר אותי וגרם לי להבין הרבה דברים. הרגע הכי שמח - השער במספרת, עבדתי על זה כל כך הרבה באימונים. מרגיש שאני כן יכול לשחק בקבוצות אחרות, אבל לא יודע אם אני רואה את עצמי עושה את זה. שיחקתי בשני מועדונים מפוארים, הייתה לי הזדמנות והחלטתי ללכת על זה".


מנכ"ל המועדון בן מנספורד הודה ליצחקי: "ברק נתן לנו הרבה והיה שותף להצלחה. אני נרגש לשבת לידו היום ולראות אותו עושה את המעבר לצוות המקצועי. הוא יודע מה זה אומר להיות שחקן במכבי ת"א. אנחנו צריכים לוודא שאנחנו בונים את הקבוצה המתאימה ואני מאמין שברק יכול לעזור לי ולקבוצה לבנות את הקבוצה הנכונה, ולעזור לנו להשתפר".

עוד לפני ההודעה של יצחקי, ג'ורדי קרויף ערך מסע"ת לקראת המשחק מול בית"ר: "אנחנו צריכים לסיים בצורה הטובה ביותר ולהילחם על המקום השני. זו לא הייתה המטרה לפני כמה חודשים אבל זו הסיטואציה. אני מסתכל על מחר כעוד משחק מול יריבה קשה, אני מקווה שננצח אבל לא מחפש נקמה. היו לנו משחקים קשים מול בית"ר, זו יריבה קשה בשבילנו. זה משחק הבית האחרון וננסה לסיים בטעם טוב".


ההולנדי אישר שלא ייפרד כבר מחר מהמועדון: "אני מעדיף לחזור בספטמבר-אוקטובר ולהגיד שלום כמו שצריך באצטדיון מלא עם אנרגיות טובות - ככה אני רוצה לעזוב. אני רוצה לחזור הביתה, להתנתק מכדורגל. היו שש שנים קשות, אני עייף מנטלית וצריך מספר שבועות לא לחשוב על כלום ולבלות עם המשפחה. אני רוצה להיות רגוע. זה יכול לקחת לי 3-4 שבועות. אני לא חושב על העונה הבאה יותר מדי, חושב רק על שני המשחקים הבאים. אני רוצה לעכל ולהטעין את הבטריות מחדש".


על הניצחון מול ב"ש הוסיף: "הייתי שמח עם הניצחון, היינו צריכים לנצח ב-2-3 שערים אבל אנחנו טובים בלסבול. הניצחון טוב למורל שלנו, זה מציב שאלות 'למה לא ברגעים אחרים?'. אין הסבר לזה. הקבוצה הראתה אופי ונלחמה".