זעם במכבי ת"א: אין ג'ורדי להתחבא מאחוריו

השחקנים חטפו אש אחרי התבוסה לנתניה. מסתמנת מהפכה בקיץ

במכבי תל אביב מבינים שהם יזדקקו לנס כדי לזכות באליפות השנה, ושהעונה האחרונה בעידן ג'ורדי קרויף עלולה להסתיים כגרועה ביותר והשנייה הכי גרועה בעידן מיץ' גולדהאר. בחדר ההלבשה שחקני הקבוצה היו המומים בסיום ותפסו את הראש, בשעה שערן לוי ושחקני מכבי נתניה העבירו את החגיגה שלהם לחדר הטיפולים וההתאוששות הסמוך לחדר ההלבשה של מכבי ת"א כשהם מצויידים בבידורית


שחקנים בקבוצה סיפרו שהם תכננו במקור לצפות הערב במשחק בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים, כשכל תוצאה תעבוד לטובתם. כעת הם הבינו שלא רק שכל תוצאה תרחיק אותם מהמקום הראשון בצורה זו או אחרת, אלא שהם בכלל צריכים לצפות במשחק בין הפועל חיפה לבני יהודה ולקוות שחבריהם המושאלים ליריבה העירונית יצליחו לנצח את הקבוצה של ניר קלינגר כדי שלא יתדרדרו למקום הרביעי.


אם השחקנים היו בעיקר המומים, בהנהלת מכבי זעמו עליהם. "זו אכזבה עצומה מהם והם צריכים להיות מאוכזבים מעצמם", סיפר גורם בכיר במועדון. "זהו, כבר אין את ג'ורדי להתחבא מאחוריו והוא לא העניין כרגע. מבחינתנו הגדרנו את תשעת המשחקים שאחרי ההודעה על העזיבה של קרויף כמבחן אופי לשחקנים ללא קשר לאליפות אלא לגבי העתיד שלהם במועדון. בראשון הם נכשלו בענק ומי שימשיך ככה לא יהיה חלק מהמועדון בעונה הבאה ללא קשר לזהות המאמן". 


במכבי ת"א לא מתחרטים על כך שהכריזו על העזיבה של קרויף לפני תום העונה. "השחקנים פה צריכים להיות מספיק מקצוענים כדי לשחק קודם כל עבור עצמם", אמרו במכבי ת"א. "הם סגל השחקנים היקר בליגה והם מרוויחים סכומים גבוהים מאוד, ולפני כל זה הם מקצוענים שאמורים לעלות ולהיות הכי טובים בכל משחק לא בשביל המאמן, לא בשביל הבעלים ואפילו לא בשביל הקהל, אלא קודם כל בשביל עצמם. נכון שהם לא היו גרועים כמו שהתוצאה מראה היום, אבל זו הבעיה, זה הפסד של אופי, שלא מתאים למכבי תל אביב ומי שרוצה להיות חלק ממנה".


"אם לא היינו מוציאים את ההודעה על סיום העבודה של קרויף וזה היה דולף זה היה פוגע הרבה יותר בקבוצה בכל מקרה", הסבירו במכבי. "מספיק לראות מה קרה להפועל ב"ש תחת אלישע לוי אחרי שהתגלה שכבר סגרו עם בכר, וגם אנחנו התחלנו בחיפוש אחרי מאמן ואולי אף נסגור עם אחד לפני סיום העונה. בכל מקרה זה לא צריך להיות תירוץ".

התכנון במכבי באשר לשחקנים, עוד לפני שמצאו מאמן והחליטו האם למנות מנהל ספורטיבי או להפקיד את המושכות בידי המנכל בן מנספורד שהיה בעברו גם סוכן שחקנים ומילא תפקידים מקצועיים שונים, הוא לעבור מהפכה בקיץ מתוך הבנה שהקבוצה הנוכחית לא תוכל להסתפק ברענון או תיקונים קטנים כדי לזכות בתואר באליפות הבאה.


מעבר להחלטה למכור את וידאר קיארטנסון פרדראג ראיקוביץ' והתקווה לרשום עליהם רווח, נראה כי גם יתר הזרים לא ימשיכו בקבוצה ושישה זרים חדשים יגיעו. מוחמד עלי קאמרה, אחריו עוקבת מכבי ת"א,  מרעננה עשוי להיות אחד מהם, כפי שפורסם לראשונה בערוץ הספורט.


אם לא יגיעו להבנות עם אלי דסה על הארכת חוזהו נראה שגם הוא ימכר בקיץ, כשהצהובים מאמינים כי יגיעו להבנות עם בני יהודה לגבי רכישת מאור קנדיל כדי להחליפו. גם שוער בני יהודה, אמיליוס זובאס, על הכוונת של הצהובים במקומו של ראיקוביץ'.


פרט לניק בלקמן, אותו ינסו הצהובים לרכוש או לכל הפחות לשאול לעונה נוספת, נראה כי כל מי שלא מחזיק בחוזה לעונה הבאה לא ימשיך בקבוצה. דווקא מי שלא בקבוצה יותר, יגור פיליפנקה, עשוי לזכות להארכת חוזה, אך הוא צפוי להיכלל לאחר מכן בעסקה עם אשדוד לגבי גדי קינדה, או להישלח לבני יהודה במסגרת העסקה המיוחלת על קנדיל וזובאס.

בנתיים מי שעוד כאן הוא קיארטנסון, שמנסה לשמור על שמץ של אופטימיות. "נשארו עוד הרבה משחקים, נילחם עד האחרון שבהם כל עוד יש סיכוי מתמטי נילחם. נהיה חייבים להתחיל לשחק טוב יותר ולנצל את המצבים שלנו ולא לספוג כ"כ הרבה".


האיסלנדי התנער מהאשמות על "אווירת סוף קורס" בעקבות ההודעה על עזיבתו של קרויף. "שמענו את החדשות שהוא עוזב, והרגשנו שאנחנו צריכים להמשיך לקחת את התואר. אני מרגיש שלפני כמה שבועות היינו מקום ראשון, וראינו שתוך 3-4 הופעות רעות זה יכול להשתנות מהר מאוד. אני פשוט מאוד מאוכזב. אבל אני חושב שמה שנשאר זה לעבוד קשה".