הפועל חיפה צפויה להימנות בין "6 הגדולות"

אלה הקריטריונים שיובילו להכללתה, יחד עם מכבי נתניה

אחרי שעשתה את הבלתי יאומן מבחינתה וניצחה את מכבי תל אביב, ולאור עונה שוברת שיאים ביחס לשנים האחרונות, בה היא אף נאבקת על שני התארים הגדולים, נראה שהפועל חיפה הולכת לשבור שיא נוסף השנה, שיבוא לידי ביטוי דווקא בעונה הבאה. האדומים מהכרמל ייכנסו לראשונה לרשימת "6 הגדולות" של מנהלת הליגות לכדורגל.


הפועל חיפה טרם נכללה ויחד עם מכבי נתניה צפויה לעשות היסטוריה ולהדיח מהרשימה את מכבי פתח תקווה ובני סכנין, שנמנו עליה אשתקד. למרות שנותרו תשעה מחזורים לסיום העונה, הקבוצה עונה על הקריטריונים של המנהלת על מנת להיקרא "קבוצה גדולה", כשכל אחד מקבל משקל שונה.


40% מיוחסים בכלל לתקציב הקבוצה. לכן למשל, למרות שהיא חווה את אחת העונות הגרועות שלה בעשורים האחרונים, מכבי חיפה עדיין צפויה להמשיך להיכלל ברשימה. יריבתה העירונית, עם תקציב של 22 מיליון שקלים בלבד, עדיין תיכנס בשל קריטריונים אחרים.


משקל של 20% ניתן לרייטינג, שבאמצעות הדרבי החיפאי, למעשה הדרבי היחיד בליגת העל, תורם לרייטינג של משחקי הקבוצה, וכמו כן הופעתה בפלייאוף העליון ומספר המשחקים המרכזיים בהם כבר לקחה חלק.

20% נוספים מוקצים לפי מיקום בטבלה. כאמור, הפועל חיפה שומרת בעקביות על מיקום גבוה בצמרת במשך כל העונה ואף נאבקת בתואר האליפות לראשונה מזה כמעט שני עשורים, ו-20% מיוחסים לכמות הקהל שהקבוצה מביאה למגרשים. בהפועל חיפה רואים עלייה משמעותית ביציעים והקבוצה כבר הצליחה לשמור על כמות של 5,000 אוהדים בממוצע, לעומת אלף אוהדים בממוצע אשתקד.

לקראת חצי גמר הגביע, אתמול כבר נפתחה באינטרנט מכירת הכרטיסים לאוהדי הפועל חיפה שאינם מנויים והחל מהבוקר גם בקופות. עד כה נמכרו 6,000 כרטיסים מתוך ה-8,000 שהוקצו לאוהדי הקבוצה. במועדון האדום בטוחים שכל הכרטיסים ייחטפו במהרה לאחר הניצחון המרשים על מכבי תל אביב.

בקבוצה יערכו אימונים בימים הקרובים ללא ראדו גינסארי, ארנסטס שטקוס ומקסים פלקושצ'נקו, שטסו למשחקי הנבחרות. משחק אימון יתקיים מול נשר במהלך הפגרה, בו ישותפו שחקני רוטציה.