"נוח לנו יותר כשאנחנו לא הפייבוריטים"

קרויף ומכבי ת"א מאוכזבים. טיבי: "השער שלי היה חוקי"

שוב זה קרה למכבי תל אביב. דווקא אחרי ה-0:4 והשגת המקום הראשון, הצהובים איכזבו אמש (שבת) וסיימו ב-0:0 עם מ.ס. אשדוד, שמתמודדת נגד הירידה.  זה היה המשחק השישי העונה בו איבדו נקודות נגד קבוצות שישחקו בפלייאוף התחתון, משהו שבמועדון לא ממש ציפו לו.


"זה מרגיש כמו דה ז'ה וו, כל פעם נגד קבוצות התחתית אנחנו נראים כך", הודה באכזבה ג'ורדי קרויף בסיום התיקו המאופס מול מ.ס אשדוד אמש (שבת). "גם אם היינו משחקים עוד 90 דקות, היינו סובלים ולא מצליחים לכבוש. כל השחקנים שיחקו עם כל הלב, אבל זה לא תמיד מספיק".


"אנחנו צריכים לדעת לעמוד בחזרה כשאנחנו נופלים. נראה שאנחנו אוהבים יותר לצוד ולא להיות הניצודים", טען קרויף. "נראה שאנחנו אוהבים יותר לבוא מאוחר, במצב שהרבה יותר קשה באופן נורמלי. נראה שיותר נוח לנו ככה, בלי שיש לנו את תווית הפייבוריטים על המצח. קשה להבין למה, אבל יש עוד המון משחקים ונקודות. נצטרך להמשיך לשחק ולהילחם ולקחת כמה שיותר ולקוות שזה יספיק. ווינרים צריכים לדעת לסבול לפני שהם נהנים".


המאמן, שראה את קבוצתו מתקשה לייצר מצבים אמש, שוב לא רשם בסגל המשחק את גידי קניוק, שעדיין לא ראה דקת משחק מאז חתם בקבוצה לפני למעלה מחודש. "אבי ריקן מבקיע, חוסה רודריגס מבקיע, אייל גולסה חזר, יש הרבה שחקנים שמספקים את הסחורה", הסביר קרויף. "גידי לא שיחק הרבה זמן ואנחנו לא בסיטואציה בה אנחנו יכולים לעזור לשחקנים, אלא צריכים עזרה מיידית מהם. נקווה שהוא יראה באימונים בקרוב שהוא יכול לתרום מידית".

בנוסף החליט ההולנדי להתנצל על תזמון הבעת התקווה הפומבית שלו כי אלי דסה, אייל גולסה ודור מיכה לא יזומנו לנבחרת בשבוע הבא. "ההערה על שחקני הנבחרת הייתה טעות, זו דעתי, ככה אני מרגיש, אבל זה לא היה הזמן להעיר את ההערה הזו, לא רציתי ליצור כותרות או בעיות".


במכבי ת"א אמנם מאוכזבים, אף מבהירים כי מדובר במשחק בו לא פתחו שניים משחקני המפתח של מרכז המגרש של הקבוצה - דור פרץ החולה ואייל גולסה שמתאושש מפציעה. "בכל מקרה הסיפור רחוק מלהיסגר. כל שלוש הראשונות עוד יפגשו פעמיים עם כל אחת וכולן עוד יאבדו נקודות", אמרו בקבוצה.


איתן טיבי, שכבש שער שנפסל במשחק סיפר: "היה גול, השופט החליט שהיה פאול, אני לא חושב ככה אבל אני מקבל את זה, אין מה לעשות. כרגע מול הקבוצות שעל הנייר פחות טובות מאיתנו אנחנו מפסידים נקודות, ובסופו של דבר אליפות לוקחים גם נגד הקטנות, לא רק נגד הגדולות".


"אני לא חושב שהקבוצה לא מספיק טובה", הבהיר הבלם. "לפני כמה חודשים היינו רחוקים מאוד מהמקום הראשון ואז הייתי אמיתי ואמרתי שאנחנו לא מספיק טובים. עכשיו אני לא חושב ככה. אנחנו קבוצה מצוינת, לא קבוצה טובה. קבוצה עם המון שחקנים חדשים, השחקנים האלה התחברו הרבה יותר טוב ממה שהיה בתחילת השנה. אין לי ספק שהמשחק הזה לא יכריע את גורל האליפות. יש לנו עוד דרך ארוכה ועוד המון משחקים לפנינו. נצטרך לבוא לכל משחק בשיא הריכוז ושיא הרעב ולנצח בכל משחק".